Kerhot

Teemakerhot Järvi-Suomi

Tervetuloa Järvi-Suomen Lastenliiton kerhotoimintaan!

Kerhotoiminta on matalan kynnyksen harrastustoimintaa, joka ei ole tavoitekeskeistä, vaan siinä korostuu leikkimielisyys, yhdessäolo ja tekemisen ilo. Kerhoissa ei kilpailla, vaan niissä toimitaan tekemisen ja hyvän mielen kautta. Toiminnassa pyritään lasten sosiaalisten taitojen ja ryhmätyötaitojen kehittämiseen sekä siihen että jokainen lapsi saa onnistumisen kokemuksia. Kun harrastaminen tarjoaa myönteisiä elämyksiä, ilo harrastamiseen säilyy. Kerhotoimintaan voi osallistua taitotasosta riippumatta, sillä tärkeintä on halu harrastaa sekä päästä kokeilemaan ja nauttimaan tekemisen riemusta!

Kerhotoiminnassamme on kaksi eri kautta, syyskausi (syys-joulukuu) sekä kevätkausi (tammi- toukokuu) ja molemmille kerhokausille tulee ilmoittautua erikseen. Kun toimintaan sitoudutaan yhdeksi kaudeksi kerrallaan, lapsi pääsee kokeilemaan helposti, onko harrastus juuri hänelle sopiva.

Meillä ei ole omia kerhotiloja vaan kaikki toiminnan tilat haetaan vuosittain joko Jyväskylän tai Muuramen kaupungin nuorisotaloilta, kouluilta tai monitoimitaloilta. Toimintaa voidaan järjestää myös taloyhtiöiden kerhotiloissa tai muissa tyhjissä, kerhotoimintaan sopivissa tiloissa. Kuulemmekin mielellämme perheiden tarpeista, jotta tiedämme, millaiselle toiminnalle juuri teidän alueellanne on tarvetta.

Innostuneet ja sitoutuneet kerho-ohjaajat ovat kerhotoimintamme perusta, joten mikäli juuri sinua kiinnostaisi tulla toimintaamme ohjaajaksi, otathan rohkeasti yhteyttä toimistoomme!

Lukuvuoden 2023-2024 kerhotoiminta

Jyväskylä

Järvi-Suomen Lastenliitto on mukana Harrastamisen Suomen malli -hankkeessa, jonka tarkoituksena on järjestää lapsille maksutonta harrastustoimintaa Jyväskylän kouluissa. Järvi-Suomen Lastenliitto järjestää erilaisia teemakerhoja. Kerhotoiminta on perheille maksutonta ja kerhonohjaajina toimivat Lastenliiton ohjaajat. Odotamme vielä lisää infoa kaupungilta.

Ilmoittautuminen kerhoille 4.9. alkaen, Jyväskylän kaupungin linkkin kautta tällä.

Koulu/kerho Aikataulu/huomiot Huomiot

Kilpisen koulu

Monitoimikerho 1.-2. luokkalaisille

Monitoimi 3.-4. luokkalaisille

Kokkikerho 5.-6. luokkalaisille

ma klo 13:00-14:00, luokka 310

ma 14:00-15:00 luokka 310

ti klo 14-15:30

Monitoimikerhot alkavat ma 15.1.

Kortepohjan koulu aamuvirkkukerho ti klo 8:15-9:15 ti 16.1. alkaen
Normaali koulu aamuvirkkukerho ti-to klo 8:15-9:25 Tarvitse lisää osallistuja!
Puistokadun koulu aamuvirkkukerho ke klo 9-10 Kisänkello luokka Ke 17.1. alkaen
Puppolan koulu monitoimikerho ke klo 14:15-15:45 ke 17.1. alkaen Ke 31.1. ei ole kerhoa!
Savulahden päiväkotikoulu Kokkikerho ke klo 13:45-14:45 ja 14:45-15:45 ke 17.1. alkaen
Tikkakosken koulu askartelukerho ti klo 14:15-15:45 ti 16.1. alkaen
Vaajakosken koulu Kokkikerho 5.-6. luokkalaisille

to klo 14:00-15:30

Kotitalous luokka

to 18.1. alkaen.

Harrastusryhmien kevätkausi 15.1.-10.5.2024

Laukaa

Järvi-Suomen Lastenliitto on mukana Harrastamisen Suomen malli -hankkeessa, jonka tarkoituksena on järjestää lapsille maksutonta harrastustoimintaa Laukaan kouluissa. Harrastustoiminta on perheille maksutonta ja ohjaajina toimivat Lastenliiton ohjaajat.

Järjestämme Laukaassa Kädentaito/luontokerho se toimii

Kuusan koulu keskiviikkoisin 13.45 - 14.45 ke 7.9. alkaen

Ilmoittautuminen koulun kauttaa. Tervetuloa mukaan!

Harrastusryhmien kevätkausi 15.1.-10.5.2024

Muurame

Järvi-Suomen Lastenliitto on mukana Mun juttu Muuramessa -hankkeessa, jonka tarkoituksena on järjestää lapsille maksutonta harrastustoimintaa Muuramen kouluissa. Kerhotoiminta on perheille maksutonta ja kerhonohjaajina toimivat Lastenliiton ohjaajat.

Täällä hetkellä Muuramessa toimivat aamuvirkkukerhot Leikkarin koululla ke ja to klo 8-9:30 ja pe klo 8-10:30 ja Mäkelänmäen koululla ke klo 8-9:30.

Klikka jos haluat lisäinfoa ja ilmoittautuminen aamuvirkkukerhoihin