Leirit

Leiri = kivaa yhdessä, tekemisen riemua, uusia ystäviä, repullinen kokemuksia

Lastenliitto tarjoaa koulujen loma-aikoina päivä- ja yöleirejä ympäri Suomea. Leirimme ovat pääsääntöisesti viiden vuorokauden mittaisia, syys- ja hiihtolomaleirit voivat olla lyhyempiäkin.

Kesä on leirien kulta-aikaa. Kesäleirillä kerätään reppuun paljon muistoja, kokemuksia ja uuden oppimisen riemua. Jokaisella Lastenliiton leirillä on oma teemansa, jonka ympärille leiri rakentuu. Teemat vaihtelevat vuosittain, mutta niihin sisältyy aina liikuntaa, kättentöitä, ulkoilua ja yhdessä oloa.

Lastenliiton leireillä on aina koulutetut aikuiset ohjaajat suunnittelemassa ja toteuttamassa leiritoimintaa. Joillain leireillämme on myös nuoria apuohjaajia, jotka ovat tulleet Lastenliiton oman Sinustako ohjaaja? -koulutuksen kautta harjoittelemaan lasten parissa työskentelyä leireille. Ohjaajien määrä leirillä riippuu lasten lukumäärästä sekä leirin teemasta. Päiväleirit ovat usein koulujen tai nuorisotalojen tiloissa, yöleirejä järjestetään kurssikeskuksissa tai telttaleireinä luonnon helmassa.

Meille Lastenliitossa palaute toiminnastamme on tärkeää. Jätäthän ruusuja tai risuja leirin päätteeksi palautelomakkeella tai suoralla palautteella ohjaajille tai Lastenliiton toimistolle. Saamamme palaute auttaa meitä kehittämään toimintaamme.

Tämän sivun alla on listattu kaikki leirit, joihin voi tällä hetkellä ilmoittautua. Huomaathan, että kesäleirien ilmoittautuminen alkaa usein vasta keväällä, joten syksyllä leirivalikoimamme on paljon suppeampi. Tarkemmat tiedot leireistä ja niiden sisällöistä löydät yhdistyksen omilta sivuita.

Tervetuloa leirille!

Tapahtuma Päivämäärä Paikka Ikäluokka Hinta