Iltapäivätoiminta

Kansallisen Lastenliiton Helsingin piirijärjestö ry järjestää lakisääteistä iltapäivätoimintaa Helsingissä Herttoniemenrannan, Roihuvuoren, Meri-Rastilan ja Suutarilan ala-asteilla.

Iltapäivätoiminta on tarkoitettu pääsääntöisesti 1.-2. luokan oppilaille. Kerhomme ovat avoinna koulupäivinä klo 12.00–17.00 lukuun ottamatta koulujen lomapäiviä sekä lauantaikoulupäiviä.

Iltapäiväkerho tukee koulun ja kodin tekemää kasvatustyötä, tarjoaa lapsille osallistumisen iloa, ryhmässä toimimisen opettelua sekä tunne-elämän ja itsetunnon kehityksen tukemista. Jokaiseen päivään kuuluu mahdollisuus tehdä läksyjä ja levähtää koulupäivän jälkeen, vapaata leikkiä, mutta myös ohjattua toimintaa, välipala ja ulkoilua. Kerhoissa tehdään myös retkiä lähialueelle. Iltapäivätoimintaa ohjaavat koulutetut ohjaajat.

Iltapäivätoimintaa ohjaavat valtakunnalliset koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan perusteet sekä Helsingin kaupungin iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma. Iltapäivätoimintaan, sen toimintasuunnitelmaan sekä maksuhuojennusperiaatteisiin voit tutustua lisää opetusviraston sivuilta.

Lukuvuoden 2017–2018 toiminnan hakuaika on käynnissä (25.1.-28.4.2017)

Lapset valitaan iltapäivätoimintaan lukuvuodeksi kerrallaan. Hakulomakkeita toimintaan saa kouluista sekä sähköisessä muodossa opetusviraston kotisivuilta hakuajan alkaessa. Hakulomakkeita saa myös kaikista iltapäivätoiminnan toimintapaikoista.

Hakulomake toimitetaan hakuaikana siihen toimintapaikkaan, johon ensisijaisesti haetaan. Hallinnollinen päätös lapsen ottamisesta iltapäivätoimintaan postitetaan huoltajille 30.6.2017 mennessä. Toiminnan aloittamiseen liittyvissä käytännön asioissa huoltaja voi olla suoraan yhteydessä iltapäivätoiminnan koordinaattoriin Sini Saareen.

Iltapäivätoiminnan maksu määräytyy toiminta-ajan mukaan:

• 12.00–16.00  – 80 e (1.1.2017 alkaen 100€ asiakasmaksujen korotuksen vuoksi)
  • 12.00–17.00  –100 e (1.1.2017 alkaen 120€ asiakasmaksujen korotuksen vuoksi)

TOIMIPAIKAT JA YHTEYSTIEDOT:

Suutarilan ala-aste, p. 045 650 2531