Iltapäivätoiminta

Kansallisen Lastenliiton Helsingin piirijärjestö ry järjestää lakisääteistä iltapäivätoimintaa Helsingissä Herttoniemenrannan, Roihuvuoren, Marjaniemen, Merilahden ja Suutarilan ala-asteilla.

Iltapäivätoiminta on tarkoitettu pääsääntöisesti 1.-2. luokan oppilaille. Kerhomme ovat avoinna koulupäivinä klo 12.00–17.00 lukuun ottamatta koulujen lomapäiviä sekä lauantaikoulupäiviä.

Iltapäiväkerho tukee koulun ja kodin tekemää kasvatustyötä, tarjoaa lapsille osallistumisen iloa, ryhmässä toimimisen opettelua sekä tunne-elämän ja itsetunnon kehityksen tukemista. Jokaiseen päivään kuuluu mahdollisuus tehdä läksyjä ja levähtää koulupäivän jälkeen, vapaata leikkiä, mutta myös ohjattua toimintaa, välipala ja ulkoilua. Kerhoissa tehdään myös retkiä lähialueelle. Iltapäivätoimintaa ohjaavat koulutetut ohjaajat.

Iltapäivätoimintaa ohjaavat valtakunnalliset koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan perusteet sekä Helsingin kaupungin iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma. Iltapäivätoimintaan, sen toimintasuunnitelmaan sekä maksuhuojennusperiaatteisiin voit tutustua lisää opetusviraston sivuilta.

Iltapäivätoiminnan maksu määräytyy toiminta-ajan mukaan:

• 12.00–16.00  – 100€
  • 12.00–17.00  – 120€