Leirikirje

Päiväleiri-info

Päiväleirit on tarkoitettu 7-10-vuotiaille. Mukaan ovat tervetulleita kaikki vuosina 2007-2010 syntyneet lapset, joilla on taitoja olla ja toimia isossa lapsiryhmässä. Huom! Ikärajat ovat suosituksia, joiden mukaan leirien toiminta suunnitellaan. Päiväleirit toimivat nuorisotalojen tiloissa ja tiloissa voi olla muitakin nuorisotaloa käyttäjiä samaan aikaan.

Toiminta-aika: Leirien päivittäinen toiminta-aika on klo 9.00 - 15.00.

Leirin aloitus: Leirit aloitetaan ensimmäisenä leiripäivänä kokoontumalla klo 9.00 toimipaikan pääsisäänkäynnillä. Leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan ja vastailevat tällöin mielellään esimerkiksi leiriohjelmaa koskeviin kysymyksiin.

Yhteydenpito: Jokaisella leiripaikalla on omat leiripuhelimensa, joilla saa yhteyden ohjaajiin ja hätätapauksissa myös leiriläisiin. Puhelinten toiminta-aika on leiripäivien ajan kello 8.30-15.00. Leirien osoite- ja yhteystiedot löytyvät leiri-infosta.

Leiripuhelimet:

• Arabia: 045-3478101
  • Suutarila: 045-6502531
  • Pakila: 041-4944591
  • Meri-Rastila: 045-1298867
  • Pitäjänmäki:041-4944565
  • Pihlajamäki (vain vk 24): 041-4944571
  • Lauttasaari (vain vk 23): 041-4944571
  • Vartiosaari: 045-1298867
  • HUOM! Leiripuhelimet ovat myös muussa käytössä, puhelinnumero tavoittaa leiriohjaajat leirin ensimmäisestä aamusta alkaen. Ennen ja jälkeen leirin yhteys toiminnanohjaajaan.

Ruokailu: Päivän aikana tarjotaan lämmin lounas sekä pieni välipala (koostuu esim. näkkileivästä ja hedelmästä). Myös omia eväitä saa ottaa lisäksi, mutta huomioithan, että eväiden kannattaa olla reppusäilytyksen kestäviä. Huom! Ei karkkeja, limppareita tai muita herkkuja!

Mahdolliset ruoka-aineallergiat kysytään ilmoittautumisen yhteydessä. Huomioithan että ruokatilaukset ruuan toimittajalta tulee tehdä viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, eli viime hetken muutoksista saatetaan veloittaa lisämaksu.

MUISTA OTTAA LEIRILLE MUKAAN

• Omat ruokailuvälineet (haarukka, veitsi, lusikka, lautanen ja muki)
• Juomapullo
• Sään mukaiset vaatteet joissa on kiva touhuta niin ulkona kuin sisällä

MUUTA TÄRKEÄÄ HUOMOITAVAA

• Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä.
  • Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!
  • Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla jos lapsi on poissa.
  • Varmista että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.
  • Karkit ja limut ovat päiväleireillä kiellettyjä.
  • Pelikonsolit jätetään kotiin, eikä puhelimilla pelailla leiripäivän aikana.
  • Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. - Leirivakuutus ei korvaa rikkimenneitä esineitä, kuten puhelimia, silmälaseja ym.
  • Löytötavaroita voi leirin aikana tiedustella leirin ohjaajilta sekä leirin jälkeen toimistolta.

Mikäli muuta kysyttävää nousee leirien sisältöön liittyvissä asioissa, ota yhtettä:

Toiminnanohjaaja Piia Jurvanen
etunimi.sukunimi@lastenliitto.fi

Laskutus- ja jäsenasioissa, ota yhteyttä:

Toiminnanjohtaja Pirjo Tolvanen
etunimi.sukunimi@lastenliitto.fi