Kesäleiri-ilmoittautumiset ovat nyt käynnissä!

1.2.2018

Kesän 2018 leiri-ilmoittautumiset ovat käynnissä!

Lastenliitto tarjoaa elämyksiä alakouluikäisten kesäleireillä

”Jännittyneitä katseita, näppäimistöllä sauhuavia sormia, riemun kiljahduksia… ” On jälleen kesän leiri-ilmoittautumisten aika. Tämä yksi talven kohokohdista tuo innostusta koululaisten kesäloman odotukseen ja helpotusta vanhempien loma-aikojen järjestelyihin. Leireillä, etenkin päiväleireillä, on tärkeä tehtävä olla tukemassa vanhempien työn ja lasten loman yhteensovittamista. Päiväleirien kautta nuorimmatkin leiriläiset saavat onnistuneita leirikokemuksia ja yötä ei vielä tarvitse viettää poissa kotoa. Lastenliiton matalan kynnyksen kesäleirit tarjoavat mahdollisuuden hauskaan ja turvalliseen lomatekemiseen koulutettujen ohjaajien avustamana.

Leiri = kivaa yhdessä, tekemisen riemua, uusia ystäviä, repullinen kokemuksia

Lastenliitto tarjoaa koulujen loma-aikoina laadukkaita ja edullisia päivä- ja yöleirejä ympäri Suomea. Kesä on leirien kulta-aikaa. Silloin kerätään säilöön paljon muistoja, kokemuksia ja uuden oppimisen riemua. Jokaisella Lastenliiton leirillä on oma teemansa, jonka ympärille leiri rakentuu. Teemat vaihtelevat vuosittain, mutta niihin sisältyy aina liikuntaa, kädentaitoja, ulkoilua, leikkejä ja yhdessäoloa. Koulujen ja nuorisotalojen tilat tarjoavat monelle leiriläiselle tutun ympäristön viettää lomaa eri aktiviteettien parissa.

Kesän 2018 leiriteemoista löytyy niin tiedettä, taidetta, liikuntaa kuin kädentaitojakin. Mukana on paljon uusia teemoja, mutta myös edellisten vuosien suosikkileirit löytyvät valikoimista. Miltä kuulostaisi pelastusoperaatio avaruusaluksesta maahan pudonneen Alvarin palauttamiseksi kotiin? Entä uskaltaisitko sukeltaa taikametsään tai osallistua taikurin juhliin? Pähkähullun professorin tiedepajassa opitaan taatusti jotain uutta jännittävien keittiökemian kokeiden avulla. Leirivalikoimasta löytyy myös leirejä esimerkiksi lajitestaajille, kesäherkkujen kokkailijoille, keppariharrastajille, seikkailijoille, pokemonkouluttajille ja supersankareille. Ja mitä olisikaan kesä ilman kesäleirifestareita?

Lastenliiton leiriviikkoja on tarjolla kesä- ja elokuussa noin 117 viikkoa ja leireille odotetaan yli 1800 osallistujaa ympäri Suomen. Hinnat pyritään pitämään osallistujille mahdollisimman alhaisina ja ne pitävät sisällään vähintäänkin monipuolisen leiriohjelman, tarvittavat materiaalit, vakuutuksen sekä ravitsevan lounaan päivittäin. Tarkemmat tiedot kustakin leiristä löytyy Lastenliiton nettisivuilta oman paikkakuntavalikon alta.

Kesäleirien ilmoittautuminen avautuu 1.2. klo 13:00 osoitteessa www.lastenliitto.fi/leirit. Viimeinen ilmoittautumispäivä kesän leireille on pääosin 1.5, mutta ilmoittautumisen mahdollisuus poistetaan heti leirin osallistujamäärän tullessa täyteen.