Syysretki Nuuksioon

26.9.2017

Jäsenille suunnattu syysretki Nuuksioon

Mikä onkaan mukavampaa kuin pieni patikkalenkki värikkäässä syyssäässä? Ota mukaasi mukava porukka, eväät ja suuntaa patikoimaan Nuuksioon.

Espoon Lastenliitto on tavattavissa 21.10 kello 11.00-14.00 Nuuksion Punarinnan kierroksen nuotiopaikalla. 50 ensimmäiselle Espoon Lastenliiton jäsenelle tarjolla makkaraa.

Punarinnankierros (2 km) sopii hyvin aloittelijallekin, sillä se on maastoltaan Nuuksion kansallispuiston rengasreiteistä helpoin. Reitin varrella pääset ihastelemaan muun muassa lampia ja kaunista kuivaa kangasta. Ohjeet saapumiseen bussilla sekä omalla autolla löydät kommenteista.

Ennakkoilmoittaumista ei vaadita. Tapahtumalla on säävaraus ja toiminnan toteutumisesta ilmoitetaan sähköpostina jäsenille ja Facebookissa. Tapahtumasta löytyy myös FACEBOOKTAPAHTUMA.

Saapuminen

Omalla autolla:
Kansallispuiston itä- ja pohjoisosaan ajetaan siten, että Nupurintieltä (tie 110, vanha Turuntie) käännytään pohjoiseen Brobackantielle Nupurin kohdalta. Brobackantie vaihtuu Nuuksiontieksi, jota ajetaan Solvallan Urheiluopiston ohi. Haukkalammelle ajettaessa käännytään parin kilometrin päässä Solvallasta vasemmalle.

Pysäköintialue sijaitsee Haukkalammella. Pysäköinti tien reunaan on ehdottomasti kielletty, jotta pelastusajoneuvoilla on jatkuva pääsy kohteeseen.

HUOM! Haukkalammella saattaa olla ruuhkaa ja pysäköintipaikat loppua heti aamusta, jos viikonlopuksi on luvattu kaunista säätä.

Bussilla:
Nuuksioon pääsee kätevästi julkisilla kulkuneuvoilla. Kansallispuiston itä- ja pohjoisosaan kulkee Espoon keskuksesta lähtevä bussi numero 245(A) (reittiopas.fi). Espoon keskukseen pääsee muun muassa junalla (S, U, L ja E).

Haukkalammelle kertyy kävelymatkaa lähimmältä bussipysäkiltä Haukkalammentien risteyksestä noin 2 km.