Tule meille kerho-ohjaajaksi tulevalle kerhokaudelle!

3.6.2019

Tule meille kerho-ohjaajaksi

Espoon Lastenliitto on Espoon alueella vuodesta 1973 toiminut voittoa tavoittelematon lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö. Toiminnallamme tuemme turvallista lapsuutta ja onnellista vanhemmuutta. Haluamme omalta osaltamme kasvattaa ihmistaimista rehellisiä, tasapainoisia ja hassuttelevia yksilöitä. Toteutamme tavoitettamme järjestämällä monipuolista vapaa-ajan toimintaa lapsille, varhaisnuorille sekä lapsiperheille. Mahdollisuus mukavaan toimintaan ja edulliseen harrastamiseen tarjoutuu ympäri vuoden, kun tarjolla on metkaa kerhotoimintaa sekä erilaisia lystikkäitä tapahtumia. Koulujen loma-aikoina riittää tekemistä päiväleirien muodossa. Kaiken toiminnan taustalla ovat yhdistyksen arvot: oman elämän hallinta, vastuuntuntoisuus ja erilaisuuden hyväksyminen.

Kaikki toimintamme on matalan kynnyksen toimintaa, eli toiminnan tavoitteena on, että kynnys tulla mukaan olisi mahdollisimman alhainen. Tämä toimintaperiaate näkyy mm. matalana hintatasona. Toimintamme ei myöskään ole tavoitekeskeistä, vaan siinä korostuu leikkimielisyys, yhdessäolo ja tekemisen ilo. Kerhoissa ei kilpailla, vaan niissä toimitaan tekemisen ja hyvän mielen kautta. Toiminnassa pyritään lasten sosiaalisten taitojen ja ryhmätyötaitojen kehittämiseen sekä siihen että jokainen lapsi saa onnistumisen kokemuksia. Kun harrastaminen tarjoaa myönteisiä elämyksiä, ilo harrastamiseen säilyy. Kerhotoimintaan voi osallistua taitotasosta riippumatta, sillä tärkeintä on halu harrastaa sekä päästä kokeilemaan ja nauttimaan tekemisen riemusta!

Hae meille kerho-ohjaajaksi
Haemme nyt joukkoomme lasten vapaa-ajantoiminnan ohjaamisesta kiinnostuneita kerho-ohjaajia taidekerhoihimme Westendinpuiston koululle sekä Haukilahden monitoimitalolle. Meille voit ehdottaa myös omaa kerho- tai kurssi-ideaa lasten tai nuorten parissa. Sinulla on mahdollisuus tulla joko yhden tai useamman kerhon ohjaajaksi.

Mitä ohjaajalta odotetaan
Kerhon ohjaaja on henkilö, joka näyttää omalla esimerkillään mallia, on empaattinen, osallistava, antaa lapselle aikaa ja kuuntelee, on tasapuolinen kaikille sekä luo turvallisen ilmapiirin harrastaa. Ohjaaja vastaa oman kerhonsa toiminnan suunnittelusta yhdessä lasten kanssa sekä ohjaa toimintaa itsenäisesti Lastenliiton arvojen ja laatukriteereiden mukaisesti.

Ohjaajalta toivomme iloista elämänasennetta, vastuullisuutta, idearikkautta ja työhön sitoutumista. Lisäksi jokaiselta ohjaajalta edellytetään valmistautumista ja etukäteen perehtymistä toimintaan ja Lastenliiton yleisiin ohjeistuksiin. Työ sopii opiskelijalle, mutta ohjaajan tulee olla täysi-ikäinen.

Kerhon ohjaaminen on mukava harrastus, josta saa työkokemusta. Meillä Lastenliitolla ohjaaja saa työstään myös korvauksen, joka perustuu yksityisen sosiaalipalvelualan TES:iin. Tehtävään valitun tulee esittää työnantajalle rikosrekisterilain 6§ 2 momentin mukainen rikosrekisteriote.

Kerhoaika
Kerhokausi alkaa syksyllä viikolla 36 ja päättyy viikolla 50. Kevätkausi alkaa puolestaan viikolla 4 ja päättyy viikolla 18. Kerhoissa ei järjestetä toimintaa koulujen loma-aikoina ja arkipyhinä (esim. vappu, pääsiäinen, itsenäisyyspäivä).

Hakeminen
Mikäli koet olevasi sopiva henkilö, laitathan avoimen hakemuksen ja CV.si osoitteeseen:
Toiminnankoordinaattori Anita Arttola, espoo.ip@lastenliitto.fi