Tule mukaan rakentamaan Lastenviikkoa!

25.9.2017

Nyt on mahdollisuus tulla mukaan vapaaehtoistoimintaan Lastenviikon ajalle.

YK:n lapsen oikeuksien yleissopimus hyväksyttiin YK:n yleiskokouksessa 20.11.1989 ja se tuli kansainvälisesti voimaan 2.9.1990. Sopimus on ollut Suomessa voimassa laintasoisena vuodesta 1991. Lapsen oikeuksien juhlapäivää vietetään vuosittain 20. marraskuuta.

Kansallinen Lastenliitto on vuodesta 2014 nostanut esille lasten oikeudet ja viettänyt kokonaista teemaviikkoa lasten kunniaksi marraskuun lopulla, Lapsen oikeuksien päivän aikaan. Tuo juhlaviikko on nimeltään Lastenviikko.

Tänä päivänä Lastenviikkoa juhlitaan erilaisten Lasten ja nuorten harrastustoimintaa tukevien järjestöjen voimin järjestämällä erilaisia lapsille ja nuorille suunnattuja tapahtumia ja tempauksia ympäri Suomen.

Espoon Lastenliitto järjestää Lastenviikolla (vko 47) keppihevosratoja ympäri Espoota ja otamme mielellämme mukaan toimintaan vapaaehtoisia. Puuhaa viikon tiimoilta löytyy sekä toimintaradan valmistelusta, markkinoinnista että varsinaisesta tapahtumasta.

Edellytykset vapaaehtoistoimintaan osallistuvalle

Lastenviikon valmistelu ja tapahtumien ohjauksen päävastuu tapahtuu palkattujen työntekijöiden toimesta, eli vapaaehtoisena pääset poimimaan rusinat pullasta ja osallistumaan toimintaan juuri sen verran kuin haluat.

Vapaaehtoisen tulee olla sitoutunut hoitamaan yhdessä toiminnanohjaajan kanssa sovitut tehtävät. Lisäksi vapaaehtoisen tulee toimia hänen kanssaan sovitun tehtävän vaatimalla tavalla.

Vapaaehtoisten ohjaus ja tukeminen

Vapaaehtoiset perehdytetään järjestöön ja sen toimintaan sekä Lastenviikkoon. Vapaaehtoisten mielenkiinnon kohteet otetaan huomioon työtehtävissä ja toimintaa rakennetaan yhdessä toimiston henkilökunnan kanssa.

Kuinka päästä mukaan?

Ota yhteyttä marraskuun alkuun mennessä osoitteeseen jenni.voutilainen@lastenliitto.fi