Palvelukseen haetaan: Velhokoulun henkilökuntaa

7.10.2020

Eli tule vapaaehtoiseksi Espoon Lastenliitto ry:n ja Hupsansaa ry:n Lapsen oikeuksien viikon tapahtumaan 21.11.2020.

Velhopolku

Tervetuloa mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan Kalajärvelle Hiirisuon asukaspuistoon 21.11.2020 klo 10-14 (kelloaika voi vielä muuttua) järjestettävää koko perheen Taikateemaista tapahtumaa. Tapahtuma rakentuu erilaisista ulkona toteutettavista taika- ja velhoteemaisista toimintapisteistä, joita suunnitellaan yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Toimintapisteissä korostuu erityisesti taide ja kulttuuri sekä ympäristö ja kestävä kehitys.

Voit olla taustaltasi yrttitiedon taitaja, muinaisten riimujen tulkki, lennon opettaja tai vaikka yleisvelho jantunen, monenlaiselle osaamiselle löytyy tarvetta. Tule mukaan yksin tai kaverin kanssa!

Mitä vapaaehtoistelta odotetaan
Odotamme vapaaehtoisilta sitoutumista sovittuun tehtäväänsä, heittäytymiskykyä ja huumoria. Velhopolku toteutetaan matalalla kynnyksellä, tekijäporukan näköisenä ja  helppoja toimintapisteitä rakentaen eli sen suurempaa velhotietämystä tai aiempaa kokemusta toiminnasta ei tarvita. Vapaaehtoisena voi toimia kuka vain, mutta toivomme, että toimintaan mukaan tulijat olisivat vähintään 15-vuotiaita ja sitä nuoremmat osallistuisivat yhdessä huoltajan tai esimerkiksi sisaruksen kanssa. Tarkempia tietoja aiheesta voit tarvittaessa kysellä Jenni Voutilaiselta p. 040 585 2722 tai jenni.voutilainen@lastenliitto.fi.

Hae mukaan
Voit hakea mukaan lokakuun loppuun mennessä täältä: Linkkaa tästä hakulomakkeeseen.
Hakijoihin ollaan yhteydessä loka-marraskuun vaihteessa sähköpostitse, jolloin sovitaan tarkemmin suunnittelusta, perehdytyksestö ja muista käytännön asioista

Vapaaehtosena toimimisen etuja
Kun tulet mukaan toimintaan, pääset toteuttamaan itseäsi ja ideoitasi hyvässä tekijäporukassa. Toiminta toteutetaan Lapsen oikeuksien viikolla, joten pääset näin osalliseksi teemaviikkoa, jossa muistutetaan lapsen oikeuksien tärkeydestä. Toiminnassa pääset osaksi myös espoolaista lapsi- ja varhaisnuorisotyötä sekä järjestömaailmaa. Toiminnan jälkeen vapaaehtoisille annetaan työstä todistukset.

Lapsen oikeuksien viikko

Lapsen oikeuksien viikkoa vietetään jälleen marraskuussa! Lapsen oikeuksien viikko on kouluille ja varhaiskasvatukseen sekä vapaa-aikaan ja harrastustoimintaan suunnattu toiminnallinen teemaviikko, jonka tavoitteena on edistää lapsen oikeuksien tunnettuutta yhteisen tekemisen kautta. Tänä vuonna viikon teemana on lapsen oikeus tulevaisuuteen, ja teemaviikon ajankohta on 16.-22.11.2020. Jokainen järjestö, kunta, seurakunta tai muu organisaatio voi edistää lasten oikeuksia ja niistä puhumista järjestämällä toimintaa Lapsen oikeuksien viikon aikana. Toimintaa voi järjestää tapahtumien muodossa, harrastus- ja vapaa-ajantoiminnoissa tai vaikkapa iltapäivätoiminnassa. Toiminta voi tapahtua myös etäyhteyksillä!

Järjestävät tahot

Espoon Lastenliitto ry on espoolainen, vuodesta 1973 toiminut voittoa tavoittelematon lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö. Toiminnallamme tuemme turvallista lapsuutta ja onnellista vanhemmuutta. Haluamme omalta osaltamme kasvattaa ihmistaimista rehellisiä, tasapainoisia ja hassuttelevia yksilöitä. Toimintaamme toteutetaan matalalla kynnyksellä, eli tavoitteena on, että kynnys hakeutua palveluihin olisi mahdollisimman alhainen. Toteutamme tavoitettamme järjestämällä monipuolista vapaa-ajan toimintaa lapsille, varhaisnuorille sekä lapsiperheille. Mahdollisuus mukavaan toimintaan ja edulliseen harrastamiseen tarjoutuu ympäri vuoden, kun tarjolla on metkaa kerhotoimintaa sekä hauskoja päiväleirejä. Tämän lisäksi järjestämme tapahtumatoimintaa sekä erilaisia tempauksia.

Hupsansaa ry tuottaa riemukasta taiteen tohinaa lapsille ja perheille pääkaupunkiseudun alueella.  Yhdistyksen aatteena on hyvinvoinnin tuottaminen taiteen keinoin.   Yhdistys tuottaa aistitiloja, askartelupajoja, musiikkiliikuntaa, kerhoja ja monipuolisia taidekokonaisuuksia kaikenikäisille lapsille. ​ Yhdistys toimii monipuolisena taiteen tuottajana ja kehittäjänä kulttuurin kentällä. Yhdistyksen taidetoiminnan periaatteena on tasa-arvoisuus, joka näkyy lapsiperheiden tasavertaisena mahdollisuutena osallistua toimintaan taloudellisista resursseista riippumatta. Toiminnan perustana on myös yhdessä tekemisen riemu ja leppoisat taidekokemukset!

Yhteistyö
Haluamme molemmat yhdistykset korostaa toiminnassamme leikkimielisyyttä, yhdessäoloa sekä tekemisen riemua ja  nämä asiat korostuvat myös suunnitellussa Lapsen oikeuksien viikon tapahtumassa, sillä haluamme kannustaa perheitä leikkimään yhdessä ja muistutamme, että kiireetön yhdessäolo ja hassuttelu ovat tärkeitä.