Leirikirje

Tervetuloa mukaan Espoon Lastenliiton leireille!
Luvassa on jälleen touhukas leirikesä täynnä tekemistä, toimintaa ja kavereita. Tämän sivun leirikirjeistä löytyy kaikki tieto leirien tärkeimmistä käytänteistä. Mikäl ijokin asia jää mietityttämään, tutustu vielä Leirivanhemman infopakettiin, jossa vastaamme useimmin esitettyihin kysymyksiin ja kerromme yleisemmin leiriemme käytänteistä.

Toiminta-aika: Leirien päivittäinen toiminta-aika on ma-pe klo 9.00 - 15.00. (Huom! Juhannusviikolla 25 leireillään ma-to). Ilmoittautumisen jälkeen sinulle on tullut sähköpostiin automaattinen vahvistusviesti josta löydät tarkemmin oman leiriviikkosi aikataulun. Alta löydät leiripaikan osoitteen ja leiripuhelimen numeron. Linkkiä klikkaamalla löydät leiripaikkakohtaiset leirikirjeet, jotka voit tarpeen tullen myös tulostaa. (Puhelinumero ja leirikohtainen kirje päivittyvät sivuille kevään aikana.)

Haukilahden monitoimitalo, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Toppelundintie 13, puh: (päivittyy myöhemmin)
Järvenperän koulu, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Auroranmäki 1, puh: (päivittyy myöhemmin)
Karhusuon koulu, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Karhuniitynkuja 6, puh: (päivittyy myöhemmin)
Mankkaan makasiini, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Vanhan-Mankkaankuja 2 C, puh: (päivittyy myöhemmin)
Matinlahden koulu, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Aapelinkatu 2-4, puh: (päivittyy myöhemmin)
Nöykkiön nuorisotalo, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Oxfotintie 4, puh: (päivittyy myöhemmin)
Tapiolan nuorisotalo, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Tapiontori 3 A, puh: (päivittyy myöhemmin)
Westendinpuiston koulu, KLIKKAA TÄSTÄ LEIRIKIRJEESEEN
Hiiralantie 6, puh: (päivittyy myöhemmin)

Leirin aloitus: Leirit aloitetaan kokoontumalla klo 9.00 toimipaikan pääsisäänkäynnillä. Tällöin leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan ja vastailevat mielellään mahdollisiin kysymyksiin. Huomioithan, että leirit järjestetään kouluilla ja nuorisotiloilla, parkkitilaa saattaa olla rajallisesti.

Yhteydenpito leirillä: Tallenna oman leirisi puhelinnumero, sillä leirin aikana käytännön asioista kannattaa olla yhteydessä suoraan leiriohjaajiin. Ohjaajat ovat tavoitettavissa leiriaikaan arkisin klo 9.00- 15.00, muina aikoina puhelimeen voi lähettää tekstiviestejä. Laita viesti, jos lapsi ei jonain päivänä osallistu toimintaan, hän tulee myöhässä tai jos hänen täytyy lähteä etuajassa.

Ruokailu: Päivän aikana tarjotaan lämmin lounas. Lounaan valmistamisesta ja toimittamisesta leiripaikalle vastaa HSIS Catering Service. Lounaslistoja voi kysellä tarvittaessa tarkemmin leiripaikalta. Mahdolliset ruoka-aineallergiat on kysytty ilmoittautumisen yhteydessä.

Leirille voi tuoda mukanaan oman välipalan. Eväiden kannattaa olla reppusäilytyksen kestäviä,sillä välipalan syönti tapahtuu päivästä riippuen joko leiripaikan tiloissa tai retkellä. Pakkaattehan eväät niin, että lapsen on helppo kuljettaa niitä mukana.

Leirin toiminta: Toimintaa ohjaavat Lastenliiton laatukriteerit, mutta jokainen leiri on yksilöllinen, sillä toiminta rakentuu lapsiryhmän ja ohjaajatiimin mukaan. Koska toiminta muokkautuu myös leiriviikon aikana, tarkkoja leirisuunnitelmia ei leirin alussa jaeta. Teemasta riippumatta toiminnassa keskitytään hauskaan yhdessä tekemiseen, nautitaan kesästä sekä puuhataan monenlaista. Päiviin sisältyy ohjattua teematoimintaa sekä vapaata valvottua leikkiaikaa. Ohjatun toiminnan kesto vaihtelee toiminnasta riippuen.

MUISTA OTTAA LEIRILLE MUKAAN

• Omat ruokailuvälineet (haarukka, veitsi, lusikka, lautanen ja muki.) Myös oma juomapullo on hyvä olla mukana.
  • Halutessasi välipala
  • Sään mukaiset vaatteet, joissa on kiva touhuta niin ulkona kuin sisällä ja joissa eivät taiteilun ja leikin jäljet haittaa.
  • Leiripaikoissa ei käytetä sisällä kenkiä, joten voit ottaa mukaan myös erilliset sisäkengät.
  • Leiriltä saatetaan tehdä lyhyitä päiväretkiä, mutta niistä ilmoitetaan aina leirikohtaisesti leirin aikana, jolloin ilmoitetaan myös varusteista.

MUUTA TÄRKEÄÄ HUOMOITAVAA

• Leirillä kiinnitetään erityistä huomiota käsihygieniaan.
  • Leirille ei saa tulla lievästikään sairaana. Lapsen sairastuessa kesken päivän huoltajan tulee noutaa lapsi leiriltä.
  • Huoltajan tai varahakijan tulee olla tavoitettavissa päivän aikana.
  • Mikäli saatat lasta, tuo ja hae lapsi leiriajan puitteissa. Hoida haku ja tuonti leiripaikan pihalta turhien kontaktien välttämiseksi.
  • Olethan antanut ilmoittautumisessa tiedot lapsen allergioista ja muista tärkeistä asioista, joita ohjaajan tarvitsee ottaa huomioon.
  • Löytötavaroita voi tiedustella suoraan leiriltä. Leirin päätyttyä kaikki löytötavarat toimitetaan toimistolle, josta niitä voi tiedustella ja noutaa. Löytötavaroita säilytetään kahden kuukauden ajan. Omiin vaatteisiin ja tavaroihin on hyvä laittaa nimi tai säilyttää niitä nimetyssä pussissa.
  • Lapset on vakuutettu leirin ajan vakuutusyhtiö OP-Pohjolassa. Vakuutus ei kata kadonneita tai rikkoutuneita tavaroita. Lisätietoja vakuutuksesta voi tarvittaessa kysellä espoo@lastenliitto.fi.

Tervetuloa leirille!