Lukumaratoni

Lapsen oikeuksien viikkoa vietetään jälleen marraskuussa 16.-22.11.2020. Lapsen oikeuksien viikko on kouluille ja varhaiskasvatukseen sekä vapaa-aikaan ja harrastustoimintaan suunnattu toiminnallinen teemaviikko, jonka tavoitteena on edistää lapsen oikeuksien tunnettuutta yhteisen tekemisen kautta. Tänä vuonna viikon teemana on lapsen oikeus tulevaisuuteen, ja siihen liittyvä #SaaUnelmoida-kampanja rohkaisee lapsia ja nuoria unelmoimaan sekä tavoittelemaan itsensä näköistä tulevaisuutta.

Me Espoon Lastenliitolla uskomme, että lukeminen on isossa osassa positiivisen tulevaisuuden rakentamisessa. Lukemalla voi hypätä hetkeksi toisen saappaisiin, oppia suvaitsevaisuudesta, kehittää omaa ajatteluaan ja mielikuvitustaan, kouluttautua sekä rentoutua. Tästä syystä käynnistämme Lapsen oikeuksien päivänä 20.11. 42 päivää kestävän Lukumaratonin, jonka aikana kannustamme sekä lapsia että aikuisia lukemaan lasten ja nuorten kirjallisuutta, yhdessä ja erikseen. Nappaa siis käteesi lasten tai nuorten uutuuskirja, klassikko tai vaikka sarjakuva ja syvenny tarinoiden maailmaan.

Kaikki innokkaat lukumaratonarit voivat käydä kirjaamassa luetut kirjansa tämän linkin kautta: https://link.webropolsurveys.com/S/8B47791929642376
Kooste luetuista kirjoista ja paikkakunnista julkistetaan tammikuun viimeisellä viikolla Espoon Lastenliiton nettisivuilla ja somekanavissa.