Lapsen oikeuksien viikko

Hämeenlinnan Lastenliiton kirjoitus- ja piirustuskilpailu paljasti alakoululaisten salaiset pelot, rakkaat asiat ja huikeat tulevaisuuden kuvat

Hämeenlinnan Lastenliitto järjesti alakoululaisille kirjoitus- ja piirustuskilpailun, jonka aiheena oli tulevaisuus. Kilpailu oli osa Lapsen oikeuksien viikon ohjelmaa. Lapset pääsivät mm. pohtimaan omia unelmiaan ja tulevaisuuden ammatteja, suunnittelemaa ruokakoneita ja visioimaan koulupäivää vuonna 2050.

Kaikkiaan kilpailuun osallistui 92 työtä. Töitä tuli Seminaarin, Iittalan yhteiskoulun, Kirkonkulman, Hämeenlinnan yhteiskoulun, Ruununmyllyn, Jukolan ja Eteläisten kouluilta. Kilpailun tuomareina toimivat kirjailija Hanna van der Steen ja Hämeen Lastenliiton piirikoordinaattori Aino Lindqvist.

Joka ikinen kilpailuun osallistunut lapsi olisi ansainnut palkinnon. Kirjapalkinnot kilpailuun lahjoitti Kirjakustantamo Karisto. Lisäksi raati palkitsi ja antoi kunniamainintoja monille muillekin hienoille teksteille ja piirustuksille. Kilpailussa nousi esiin harvinaisella lahjakkuudellaan Ester Nieminen Eteläisten koululta kirjoituksellaan ”Äitinsä varjo - koulupäivä vuonna 2050”. Kilpailuun osallistuneita töitä on nähtävillä tällä sivulla.

Raati onnittelee kaikkia kisassa pärjänneitä ja toivottaa ihan kaikille Hämeenlinnan lapsille turvallista ja onnellista tulevaisuutta!

Kilpailussa palkitut työt nähtävissä sivun reunan linkeissä kilpailukategorioittain.

.

Fanny Alaviuhkola, Iittalan yhtenäiskoulu, 4B