Korona-ajan ohjeistuksia

Helsingin Lastenliitto ry noudattaa toiminnassaan viranomaisten ohjeita ja seuraamme niitä jatkuvasti. Tältä sivulle päivitetään viimeisimmät ohjeet. Muutamme ohjeistuksia tarvittaessa.

• Lasten hyvinvointi ja turvallisuus on meille ensisijainen asia kaikessa toiminnassamme.
  • Riskiryhmään kuuluvan henkilön osallistumisen toimintaan arvioi osallistuja itse tai osallistujan huoltaja, joka konsultoi tarvittaessa hoitavaa lääkäriä.
  • Toimintaan ei saa osallistua lievästikään sairaana.
  • Yli 12 -vuotialla tulee olla maski sisätiloissa asioidessaan (poislukien urheilusuoritus)
  • Toiminnassa noudatetaan yleisiä ohjeita tartuntojen välttämiseksi. Tarpeettomia lähikontakteja vältetään ja toiminnassa noudatetaan tartuntoja ehkäisevää hygieniaa. Kaikessa toiminnassa haetaan väljyyttä tilaratkaisuilla.
  • Sekä lapset että aikuiset pesevät kätensä aina ennen toimintaan tuloa ja sieltä lähtiessä. Lisäksi kädet pestään wc-käynnin jälkeen, siirtymätilanteissa, aivastamisen tai yskimisen jälkeen ja aina silloin kun kädet ovat likaiset. Ohjaajat opastavat ja muistuttavat lapsia käsienpesussa.
  • Aivastamisen tai yskimisen yhteydessä käytetään nenäliinaa, joka heitetään sen jälkeen pois. Mikäli nenäliinaa ei ole käytettävissä, suojataan suu ja pestään kädet heti aivastamisen jälkeen.
  • Mahdollisuuksien mukaan vanhemmat tuovat kerholaiset ulos, eivätkä tule itse sisälle (alle kouluikäiset tuodaan sisälle asti).
  • Toiminnassa tulee varautua siihen, että toiminta saattaa lyhyelläkin varoitusajalla muuttua (esimerkiksi muuttua lähikerhosta etäkerhoksi) tai peruuntua. Mikäli muutoksia tulee, olemme huoltajiin yhteydessä. Mikäli lähikerhoja ei pystytä toteuttamaan niin pyrimme mahdollisuuksien mukaan järjestämään etäkerhoja tai jakamaan toiminta-aiheisia ohjeita ja vinkkejä. Korvaavaa toimintaa järjestettäessä kerhomaksuja ei palauteta.

Olethan yhteydessä meihin, mikäli haluat tietää tilanteesta lisää.

Toiminnanohjaaja Piia Honkanen, piia.honkanen@lastenliitto.fi, 045-1372744