Tapahtumahaku

Lapsen oikeuksien viikko

Lastenliiton kehittämä, useita vuosia Lastenviikko -nimellä kulkenut teemaviikko yhdistyi vuonna 2019 Lapsen oikeuksien viikon kanssa! Toiminnallinen teemaviikko kulkee jatkossa yhteisellä nimellä Lapsen oikeuksien viikko. Yhteinen teemaviikko korostaa lasten oikeuksia sekä osallistaa lapsia kouluissa, varhaiskasvatuksessa ja vapaa-ajalla! Lapsen oikeuksien viikkoa koordinoi useasta toimijasta koostuva kansallinen lapsen oikeuksien viestintäverkosto. Lastenliitto organisoi vapaa-ajan ja harrastustoiminnan puolta teemaviikosta.

Vuoden 2020 teemana on Lapsen oikeus tulevaisuuteen! Teemaviikon tavoitteena on edistää YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen tunnettuutta lasten ja nuorten keskuudessa sekä tehdä vaikutustyötä valitun teeman pohjalta. Lapsen oikeuksien viikon aikana järjestetään aiheeseen liittyviä tapahtumia, otetaan lapsen oikeudet mukaan koulutyöskentelyyn sekä varhaiskasvatukseen ja haastetaan ihmisiä sosiaalisessa mediassa.

Lapsen oikeuksien viikossa voi olla mukana osallistujana tai järjestäjänä! Yhdistykset ja muut toimijat voivat ilmoittaa oman tapahtumansa Lapsen oikeuksien viikolle teemaviikon nettisivujen kautta (2.5.2020 alkaen). Samasta paikasta mukaan viikkoon voi myös ilmoittaa oman koulunsa tai päiväkotinsa. Vaikka Lastenviikon omat nettisivut ovat edelleen toiminnassa, tulevaisuudessa tärkein tieto teemaviikosta tulee löytymään Lapsen oikeuksien viikon nettisivuilta (linkki alla). Sivuilta löytyy muun muassa lista järjestettävistä tapahtumista, erilaisia materiaaleja kouluille ja vapaa-aikaan sekä ilmoittautumislomakkeet. Materiaaleja voi ehdottomasti käyttää myös teemaviikon ulkopuolella! Materiaaleista ja tapahtumista saat lisätietoa sivupalkin linkeistä.

Olethan sinäkin mukana juhlistamassa lasten oikeuksia?

Lisätietoja: www.lapsenoikeuksienviikko.fi