Tubeleiri 1

Tubettaminen on niin suosittu ajankohtainen ilmiö, että teeman ympärille on oma kesäleiri!

TUBELEIRI 1
ALEKSANTERIN KOULUTALO, TAMPERE
MA-PE 3.-7.6.2019 klo 10-15.

Skrollaa alaspäin ilmoittautumislomakkeeseen! HUOM! Voit ilmoittautua varasijoille, leiri täynnä.
Tällä leirillä alakoululaiset pääsevät olemaan oman elämänsä tubetähtiä. Omia mielenkiinnon kohteita pohtiessa ja pieniä videopätkiä kuvaillessa tulee samalla ulkoiltua, leikittyä ja pelailtua yhdessä. Leirillä touhutaan kesäisesti myös paljon ilman elektroniikkaa sekä askartelemme ja syömme välipalaa. Perjantaina discoillaan.

Leirillä vierailee suomen pitkäaikaisimpiin tubettajiin kuuluva tubettajatähti (yllätys!), joka tulee pitämään hauskaa leiriläisten kanssa, kertomaan tubettamisesta, antamaan kenties pari nimmaria ja yhteisselfietä sekä lähettää etukäteen yhdessä katsottavana videoterveisenä leiriläisille tehtävän.

Lisäksi tubettaja TUBEILE on leirillä juttelemassa, millaista on olla aloitteleva tubettaja ja miten Sinäkin voit matalalla kynnyksellä ryhtyä tekemään kivoja videoita, vaikka ihan omaan käyttöön. TUBEILE:n kanssa teemme yhteistyössä lapsille videon, jonka katsomme leirin päätteeksi yhdessä popkornin kera. Lisäksi lapsilla on halutessaan mahdollisuus päästä vierailemaan tubeile:n uusimmalle tubevideolle (huom. kuvaus- ja julkaisuluvat oltava), joka kertoo tubeleirin toiminnasta.

Keskustelemme lasten kanssa mediakriittisyydestä, kuten mitä on sopivaa laittaa nettiin ja ihmettelemme kuinka nopeasti tieto leviää netissä. Käsittelemme myös yhdessä tubettajan kanssa, miltä tuntuu saada julkista kritiikkiä ja miten sen kanssa voi toimia.

Tubeleirin hinta on 90 euroa sisältäen leiriohjelman, -materiaalit, -vakuutuksen ja ravitsevan välipalan päivittäin sekä perjantaina discoherkut.
Leirille voivat osallistua aiheesta kiinnostuneet (pirkanmaalaiset) alakoululaiset, jotka kykenevät toimimaan ryhmässä reippain ja avoimin mielin. Leirillä puhutaan suomea.

Tubettaja on henkilö, joka tuottaa videosisältöä verkkoon yksin tai ryhmässä. Termi viittaa YouTube-videopalveluun, jonne sisältö suosituimpana suoratoistovideopalveluna ensisijaisesti ladataan, mutta yleiskielessä termi on levinnyt tarkoittamaan myös muihin verkkopalveluihin videosisältöä tuottavia henkilöitä. Tubettamisesta on muodostunut viime vuosien aikana globaalia nuorisokulttuuria.

Tutustu ennen ilmoittautumista ilmoittautumis- ja peruutussääntöihimmemaksu- ja toimitusehtoihimme sekä tietosuojaselosteisiimme. Kiitos!

Terms and conditions for registration and cancellation can be found in English on this page, information about processing of personal data on this page and payment terms and conditions on this page. Scroll down the pages to find English versions.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

3.6.2019 10:00 – 7.6.2019 15:00

Aleksanterin koulutalo, Hallituskatu 26, Tampere