Lahti / Haemme iltapäivätoiminnan ohjaajia

Etsimme lukuvuodeksi 2023-2024 Lahteen ja Nastolaan eri toimipisteisiimme aidosti lasten ohjaus- ja kasvatustyöstä kiinnostununeita reippaita, vastuuntuntoisia, toimeen tarttuvia, oma-aloitteisia ja tiimityöskentelytaidot omaavia ILTAPÄIVÄTOIMINNAN OHJAAJIA ja ohjaajien sijaisia.

Hämeen Lastenliitto ry tarjoaa lakisääteistä iltapäivätoimintaa yhdeksällä lahtelaisella koululla. Toimintamme taustalla ovat Lastenliiton arvot: reilu, rohkaiseva, lapsilähtöinen sekä välittävä. Yhdistys on osa Lastenliittoa ja toimii Lastenliiton toimintaperiaatteiden mukaisesti.

Lastenliiton iltapäivätoiminta

Koululaisten iltapäivätoiminta on tarkoitettu 1.–2.-luokkalaisille peruskoululaisille. Toiminnan toteuttamista ohjaavat valtakunnalliset koululaisten iltapäivätoiminnan perusteet, Lahden kaupungin iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma sekä Lastenliiton iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma. Toiminta painottuu luovaan toimintaan, leikkiin ja myönteisiin elämyksiin. Liikunta, ulkoilu ja kestävä kehitys ovat merkittävässä osassa iltapäivätoiminnassamme. Myös läksyjen tekemiseen voidaan toimipaikasta riippuen varata aikaa.

Lue lisää iltapäivätoiminnastamme: Iltapäivätoiminta | Lastenliitto

Haettava ohjaaja

Ohjaajana olet tärkeässä roolissa varmistamassa lapsille turvallisen ja virikkeellisen iltapäivän. Työtehtäviisi kuuluu mm. toiminnan suunnittelu ja toteutus yhdessä ryhmän vastuuohjaajan kanssa. Päivittäisiin tehtäviin kuuluu mm. päivän kulusta ja lasten turvallisuudesta vastaaminen, lasten tulo- ja lähtöajoista huolehtiminen, erilaisten päivittäisten toimintatuokioiden ohjaaminen (esim. liikunta, kädentaidot), vapaan leikkiajan valvominen sisällä ja ulkona, sekä yhteistyö koulun ja vanhempien kanssa. Iltapäivätoiminnassa tarjotaan lisäksi lapsille mahdollisuus läksyjen tekoon sekä välipala.

Toivomme, että sinulla on jokin alan koulutus (esim. koulunkäynnin tai iltapäivätoiminnan ohjaaja, lähihoitaja, nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja, liikuntaneuvoja, yhteisöpedagogi, sosionomi) ja/tai kokemusta lasten ja lapsiryhmän kanssa työskentelystä. Hygieniapassi ja EA-kortti katsotaan eduksi.

Tarkempia tietoja työpaikasta:

• Ohjaajan työaika on 22,5 tuntia viikossa, työaika maanantaista perjantaihin klo 11.30-16.00
  • Työstä maksetaan yksityisen sosiaalipalvelualan tes:n mukainen tuntipalkka (G16B)
  • Koulujen loma-aikoina ei ole työtä tarjolla.
  • Etsimme tällä hetkellä erityisesti sijaisia joko yksittäisiin päiviin tai pidempiin sijaistusjaksoihin tarpeen mukaan!

Ohjaajalta toivomme mahdollisimman montaa seuraavista ominaisuuksista:

• aitoa kiinnostusta lasten ohjaamistyöhön ja kasvattamiseen
  • kokemusta lasten ohjaamisesta
  • ryhmänhallinnan ja yksilönohjauksen taitamista
  • reipasta asennetta, tilanteisiin tarttumista ja kokemusta lasten parissa työskentelystä
  • vahvaa tiimityöskentelyasennetta ja joustavuutta
  • oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisukykyä ja heittäytymistä muuttuviin tilanteisiin
  • riittävää suomen kielen taitoa
  • työhön soveltuva tutkinto on toivottavaa
  • ymmärrystä erityislasten tarpeista ja haasteista
  • hygieniapassi ja EA-kortti katsotaan eduksi
  • rikosrekisterilain 6§ 2 momentin mukaisen rikosrekisteriotteen esittämistä työnantajalle (vaaditaan kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä.)

Ohjaajalle tarjoamme:

• mahdollisuuden tehdä tärkeää työtä lasten turvallisten ja monipuolisten iltapäivien takaamisessa
  • monen eri tiimin ja koulun muodostaman työyhteisön
  • työpaikan, jossa pääset vaikuttamaan toiminnan sisältöön ja kehittämiseen sekä hyödyntämään omia ammatillisia vahvuuksiasi.
  • mahdollisuuden tehdä ohjaustyötä iltapäivätoiminnan lisäksi mm. tapahtumissa, kerho- ja leiritoiminnassa
  • erilaisia koulutuksia ja työhyvinvoinnin lisäämiseen tähtäävää toimintaa pitkin lukuvuotta
  • mahdollisuuden työllistyä myös määräaikaisen työsuhteen jälkeen

HALUATKO LISÄTIETOA TYÖSTÄ?

Ole rohkeasti yhteydessä ja kysy lisää Miralta:

Mira Kurki

Tiimiesihenkilö, Hämeen Lastenliitto ry

044 231 9289 (parhaiten tavoitettavissa ma-pe klo 9-13)

hameenip-tiimi@lastenliitto.fi

KIINNOSTUITKO? Lähetä lyhyt työhakemus ja CV:si mahdollisimman pian Miralle:

Mira Kurki

Tiimiesihenkilö, Hämeen Lastenliitto ry

044 231 9289 (parhaiten tavoitettavissa ma-pe klo 9-13)

hameenip-tiimi@lastenliitto.fi

Lapset piirtävät pokemon-hahmoja iltapäivätoiminnassa Vantaalla. Kuvassa kysytään haluatko töihin Lastenliitolle.