class="white-text"

Koulutukset
Lapsiparkkitoiminta

Kesän 2019 leirikirje

Aurinkoinen tervehdys kesän 2019 leiriläinen!

Tervetuloa Vantaan Lastenliitto ry:n järjestämälle päiväleirille kesällä 2019. Tästä leirikirjeestä löydät tarvitsemasi tiedon leirien tärkeimmistä käytänteistä. Jotta leirikesä olisi mahdollisimman sujuva, pyydämme että tutustutte vielä Leirivanhemman infopakettiin, jossa vastaamme useimmin esitettyihin kysymyksiin ja kerromme yleisemmin leiriemme käytänteistä.

Toiminta-aika: Leirien päivittäinen toiminta-aika on ma-pe klo 10.00 - 15.00. (Huom! Juhannusviikolla 25 leireillään ma-to). Ilmoittautumisen jälkeen sinulle on tullut sähköpostiin automaattinen vahvistusviesti, josta löydät tarkemmin oman leiriviikkosi aikataulun ja osoitetiedot. Ne löydät myös nettisivuiltamme kunkin leirin ilmoittautumislomakkeesta!

Leiripaikkojen yhteystiedot:

Hiekkaharjun koulu (Talkootie 37, 01350 Vantaa), p. 045 642 8434
Lehtikuusen koulu (Hiirakkotie 18, 01200 Vantaa), p. 045 133 7866
Länsimäen koulu (Pallastunturintie 27, 01280 Vantaa), p. 045 111 0495
Jokivarren koulu Nikinmäen opetuspiste (
Perhotie 27, 01490 Vantaa​) p. päivitetään
Pähkinärinteen koulu (Mantelikuja 4 01710 Vantaa), p. päivitetään
Päiväkummun koulu (Ismontie 2, 01420 Vantaa), p 045 806 1679
Rajatorpan koulu (Vapaalanpolku 13, 01650 Vantaa), p. päivitetään

Leirin aloitus: Leirit aloitetaan ensimmäisenä leiripäivänä kokoontumalla klo 10.00 toimipaikan pääsisäänkäynnillä. Leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan ja vastailevat tällöin mielellään esimerkiksi leiriohjelmaa koskeviin kysymyksiin. Huomioittehan, että leirit järjestetään kouluilla ja nuorisotiloilla, joten parkkipaikkaa ei välttämättä ole.

Ohjaajat: Ohjaajina leirillä toimivat koulutetut ja kokeneet ohjaajat yhdessä mahdollisten apuohjaajien kanssa. Leirillä mukana voi olla myös alan opiskelijoita avustamassa ohjauksessa. Mikäli sinulla on leiristä kysyttävää tai jos sinulla on leiriläisestä jotakin ilmoitettavaa, jota et ole ilmoittanut ilmoittautumisen yhteydessä (esimerkiksi ruoka-allergia), olethan yhteydessä Vantaan Lastenliiton toiminnanjohtajaan Inka Kiuruun, vantaa@lastenliitto.fi tai 050 563 0526.

Yhteydenpito leirillä: Ohjaajat ja leirillä olevan lapsen tavoittaa tarvittaessa leiripuhelimesta leirin ajan klo 10-15. Ilmoitathan ohjaajille, jos leiriläinen tulee myöhässä tai jos hänen täytyy lähteä etuajassa. Löytötavaroita voi tiedustella viikon aikana ohjaajilta ja leirin jälkeen toimistolta.

Toimiston yhteystiedot: Vantaan Lastenliiton toimisto sijaitsee Helsingin Kampissa ja on avoinna arkisin kello 9.00-16.00. Toimisto vastaa leiri-ilmoittautumisiin, laskutuksiin ja muihin hallinnon asioihin. Yhteystiedot toimistolle: Inka Kiuru, vantaa@lastenliitto.fi, puh 050 563 0526. Huomioittehan kuitenkin, että mitä lähemmäksi leirien alkua mennään, sitä hektisempää aikaa toimistolla eletään. Sähköposteihin ja puheluihin ei välttämättä ehditä vastaamaan saman päivän aikana.

Ohjelmasta ja vakuutuksista: Päiväleirin maksu on maksettu ilmoittautumisen yhteydessä. Hinta sisältää ohjelman, retkikustannukset, materiaalit, lämpimät lounaat ja vakuutuksen. Lapset on vakuutettu tapaturmavakuutuksella OP-Pohjolassa. Tarkemmat tiedot vakuutuksesta saat tarvittaessa toiminnanjohtajalta (vantaa@lastenliitto.fi).

Ruokailu: Päivän aikana tarjotaan lämmin lounas. Lounaan syömme leiripaikalla ja sen valmistamisesta ja toimittamisesta leiripaikalle vastaa H&S Catering Service. Lounas syödään omista ruokailuastioista eli pakkaattehan lapselle mukaan päivittäin lautasen, mukin ja aterimet. Välipala ei kuulu leirin hintaan, mutta olemme huomioineet ohjelmassa pienen tauon, jolloin lapset voivat syödä omia eväitään. Eväiden kannattaa olla reppusäilytyksen kestäviä. Huom! Ei karkkeja, limppareita tai muita herkkuja!

Mahdolliset ruoka-aineallergiat on kysytty ilmoittautumisen yhteydessä. Huomioithan että ruokatilaukset ruuan toimittajalta tulee tehdä viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, eli viime hetken muutoksista saatetaan veloittaa lisämaksu.

MUISTA OTTAA LEIRILLE MUKAAN

• Omat ruokailuvälineet (haarukka, veitsi, lusikka, lautanen ja muki)
• Leirille voi ottaa myös välipalaa
• Juomapullo ja  aurinkoisina päivinä hattu
• Sään mukaiset vaatteet, joissa on kiva touhuta niin ulkona kuin sisällä. Leiripaikoissa ei käytetä sisällä kenkiä, joten voit ottaa mukaan myös erilliset sisäkengät. Huomioithan, että leiriviikon aikana lapsen vaatteet saattavat likaantua liikkuessa, leikkiessä ja askarrellessa (esimerkiksi maalatessa). Lapsella tulee olla päällään sellaiset vaatteet, joiden kuluminen tai likaantuminen ei haittaa.
• Leiriltä saatetaan tehdä lyhyitä päiväretkiä, mutta niistä ilmoitetaan aina leirikohtaisesti leirin aikana, jolloin ilmoitetaan myös varusteista.

MUUTA TÄRKEÄÄ HUOMOITAVAA

• Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä.
  • Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa kirjallinen tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!
  • Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla jos lapsi on poissa.
  • Varmista, että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.
  • Pelikonsolit jätetään kotiin
  • Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. Rikkoutumisia ei korvata. Huolehtikaa, että lapsen tavarat ja vaatteet ovat sellaisia, että ne ovat toimintaan soveltuvia ja saattavat kulua käytössä.
  • Toteutamme toiminnassamme kestävää kehitystä ja leireillä käytetään paljon kierrätys- ja lahjoitusmateriaaleja. Mikäli sinulla on hyväkuntoista tavaraa mitä haluat lahjoittaa toimintaamme, otathan yhteyttä toimistoomme!
  • Löytötavaroita voi tiedustella suoraan leiriltä. Leirikauden päätyttyä ohjaajat toimittavat kaikki löytötavarat toimistolle, josta niitä voi tiedustella ja noutaa. Löytötavaroita säilytetään kahden kuukauden ajan.

Jäikö kysyttävää? Ota yhteys: vantaa.koordinaattori@lastenliitto.fi tai 045 1500 580

Tervetuloa leirille!