VANTAA, Tikkurila - Kokeilevaa muotokuvaa yläkouluikäisille

Koulutukset
Lapsiparkkitoiminta

VANTAA, Tikkurila - Kokeilevaa muotokuvaa yläkouluikäisille

Vantaan Lastenliitto järjestää viisipäiväisen muotokuvakurssin 7-9-luokkalaisille nuorille kulttuurikeskus Pessissä kesäkuussa viikolla 26. Maksuton kurssi järjestetään maanantaista perjantaihin ja kestää päivittäin kahdestatoista kolmeen. Tarkoituksena on tutustua muotokuvan tekemiseen ja taiteilla eri tekniikoita kokeillen. Kurssi sopii kaikille taiteesta kiinnostuneille.

Viikon aikana tutkitaan kasvoja ja opetellaan muotokuvien tekoa erilaisin tekniikoin. Luvassa on muotokuvien tekemistä piirtäen ja maalaten. Viikko huipentuu yhteistaideteoksen valmistamiseen. Teos toteutetaan niin, että jokaisella on oma osansa teoksessa, jonka saa viedä kotiin kurssin päätyttyä.

Alkuviikosta harjoittelemme kasvojen piirtämistä ja käymme läpi kasvojen mittasuhteita ja muotokuvan teon perusteita. Keskiviikosta perjantaihin työstämme yhteisteosta puulevylle. Jokainen osallistuja saa oman palan puulevyä ja kokoamme palat yhteen, jolloin siitä muodostuu iso teos. Palojen paikkoja voidaan vaihtaa, jolloin teoksesta voidaan saada monenlaisia versioita.

Tehdään taiteen teosta hauskaa ja kokeilevaa ilman rajoja samalla oppien kasvojen mittasuhteita ja niiden kuvaamista eri tekniikoin. Kurssilla nuoret pääsevät taiteilemaan mm. akryylimaaleja, tusseja ja lyijykyniä käyttäen. Hyödynnämme myös kierrätysmateriaaleja. Kurssilla maalataan ja piirretään niin paperille kuin puuvanerillekin.

Kurssi on maksuton, mutta osallistujilta peritään viiden euron suuruinen materiaalimaksu kurssin aikana.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Tutustu Lastenliiton ilmoittautumis- ja peruutussääntöihin, maksu- ja toimitusehtoihin sekä tietosuojaselosteisiin

Ilmoittautumisesta lähetetään vahvistusviesti ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen, johon täytettävät tiedot tulevat koontina.

HUOM! Mikäli haluat valita laskutusvaihtoehdon, niin huolehdithan, että kaikki kentät kohdassa "maksajan tiedot" on täytetty.

24.6.2019 12:00 – 28.6.2019 15:00

Taidetalo Pessi