Lastenviikkoa juhlitaan 20.-26.11.2017!

8.11.2017

Suomen lasten ja nuorten harrastustoimintaa tukevat järjestöt juhlistavat Lasten oikeuksien päivää järjestämällä koko viikon ajan erilaisia lapsille ja nuorille suunnattuja tempauksia ja tapahtumia. Lisätietoa: www.lastenviikko.fi

YK:n lapsen oikeuksien yleissopimus hyväksyttiin YK:n yleiskokouksessa 20.11.1989 ja se tuli kansainvälisesti voimaan 2.9.1990. Sopimus on ollut Suomessa voimassa laintasoisena vuodesta 1991. Lapsen oikeuksien juhlapäivää vietetään vuosittain 20. marraskuuta.

Kansallinen Lastenliitto on vuodesta 2014 nostanut esille lapsen oikeudet ja viettänyt kokonaista teemaviikkoa lasten kunniaksi marraskuun lopulla, Lapsen oikeuksien päivän aikaan. Tuo juhlaviikko on nimeltään Lastenviikko.

Vuonna 2016 Kansallinen Lastenliitto ry kutsui ensimmäisen kerran valtakunnallisesti mukaan eri järjestöjä. Tänä päivänä Lastenviikkoa juhlitaankin erilaisten järjestöjen voimin järjestämällä lapsille ja nuorille suunnattuja tapahtumia ja tempauksia ympäri Suomen ja somen. Lastenviikon tapahtumia ovat tervetulleita järjestämään kaikki Lasten ja nuorten harrastustoimintaa tukevat tahot.

Viikon tunnuslauseena on ”Lapsella on oikeus harrastaa” ja kampanjan löytää somesta tunnuksilla #harrastan ja #lastenviikko

Lastenviikko somessa
Nettisivut: www.lastenviikko.fi
Facebook: @lastenviikko
Instagram: @lastenviikko
Twitter: @lastenviikko1

VANTAALLA LASTENVIIKOLLA:

Lastenviikon puuhapaja Myyrmannissa
la 18.11.2017 klo 11-15

LAPSEN OIKEUKSIEN TYÖPAJA
Tule taiteilemaan itsellesi tärkein lapsen oikeus, kuvauta itsesi kehyksissä ja voit voittaa yllätyspalkinnon! Jaossa ilmapalloja.
järjestäjä: Vantaan Lastenliitto

SUOMI100-KANGASKASSIPAJA & SATULUENTAA
Tule tuunaamaan oma Suomi100-teemainen kangaskassisi kuunnellen erilaisia satuja. Jaossa Suomi100 -ilmapalloja.
järjestäjä: Vantaan Vesaiset

PERINNELEIKKEJÄ
Kaikki keskusaukiolle leikkimään klo 11:30 ja 14!
Jaossa myös Leiki ja Väritä -kirjoja.
järjestäjä: Perinneleikit ry

Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin!

Lue lisää Lastenviikosta ja tapahtumista ympäri Suomen: www.lastenviikko.fi

Lastenviikon tapahtuman Myyrmannissa löydät myös Facebookista!