Henkilötietojen käsittely Lastenliitossa

Lastenliitossa on aktiivisesti valmistauduttu kuluneen kevään ajan EU:n tietosuoja-asetukseen. Valmistautumiseen on kuulunut niin dokumenttien työstämistä, kun käytännön tietosuojatoimenpiteiden päivittämistä ja luomista.  Lastenliitolla on omat sisäiset ohjeistukset, kuinka toimimme erilaisissa tietosuojaan liittyvissä tilanteissa ja myös jokainen yhdistys on luonut omat toimintatapansa yleisten toimintatapojen rinnalle.

Lastenliitossa henkilötietojen tietosuoja on otettu huomioon kaikessa toiminnassa. Työntekijät ohjeistetaan henkilötietojen turvalliseen käsittelyyn, henkilötietoja säilytetään asianmukaisesti niille varatuissa paikoissa, käytössä olevat pilvipalvelut ja muut ulkopuolisten tuottamat palvelut on hankittu tietoturvanäkökulma huomioon ottaen ja tietoja käsittelevät vain ne henkilöt, joilla on oikeus siihen.

Kaikista henkilörekistereistä on luotu tietosuojaselosteet, jotka löytyvät alta. Lisäksi Lastenliitto on tehnyt tietosuojan osalta tekniset ja organisatoriset turvatoimet -dokumentin, joka löytyy TÄÄLTÄ!

Lisätietoja:

Mia Syysnummi