Anna ääni lapselle: Aika vaikuttaa on nyt!

3.6.2021

Kuntavaalien ennakkoäänestys on jo käynnissä. Nyt on aika tehdä se: valita kuntiin päättäjiä, jotka huolehtivat lasten edun toteutumisesta!

Me emme halua päättäjiä, jotka ainoastaan puhuvat lapsista vaalien alla. Me haluamme päättäjiä, jotkaaktiivisesti huolehtivat lasten kuulemisesta, lapsivaikutusten arvioinnista ja lapset huomioivastapäätöksenteosta koko valtuustokauden ajan. Siksi kampanjamme on tarjonnut helposti käyttöön otettavaaja luotettavaa tietoa lasten edun huomioimisesta, ja tarjoaa sitä jatkossakin.

Kaikki Anna ääni lapselle -kampanjan materiaalit ovat nyt käytettävissä suomeksi ja ruotsiksi Anna ääni lapselle -verkkosivustolla. Sieltä löydät myös muistilistat tuleville kuntapäättäjille – ne kannattaa ottaa talteen. Kampanjassa mukana olevien järjestöjen asiantuntijoita voi myös aina lähestyä lapsiin liittyvissä asioissa.

Myös Lasten vaalit ovat käynnissä! Omat vaalit ovat hyvä tapatutustua demokratian periaatteisiin ja harjoitella osallisuutta. Lapsia onsilti kuultava myös aidoissa, heitä koskettavissa kuntatason päätöksissä.

Kiitos, että autat meitä edistämään lapsimyönteistä päätöksentekoa Suomen kunnissa! Näytetään vielä loppumetreillä yhteistyömme voima ja vallataan sosiaalinen media tunnisteella #ÄäniLapselle! Olethan mukana?

Yhteistyöterveisin,
Anna ääni lapselle -kampanjan taustajärjestöt

Ammatillisten perhekotien liitto, Barnavårdsföreningen, Ensi- ja turvakotien liitto, Folkhälsan, Hope, Icehearts, Imetyksen tuki, Kasper – Kasvatus ja perheneuvonta, Kehitysvammaliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kuurovammaisten Lasten Vanhempien Liitto, Lasten ja nuorten keskus, Lastenliitto, Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Marttaliitto, Monimuotoiset perheet -verkosto, Nuorten Ystävät, Opetusalan ammattijärjestö OAJ, Parasta Lapsille, Parisuhdekeskus Kataja, Pelastakaa Lapset, Pesäpuu, Perhehoitoliitto, Pienperheyhdistys, Pinskut, Sateenkaariperheet, Seta, SOS-Lapsikylä, Stiftelsen Bensow, Suomen Lastenkulttuurikeskusten liitto, Suomen Punainen Risti /Nuorten turvatalot, Suomen Unicef, Suomen Vanhempainliitto, Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö, Vammaisperheyhdistys Jaatinen, Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt, Vesaisten keskusliitto, Väestöliitto, Yhden Vanhemman Perheiden liitto, Yhteiset Lapsemme