Syyslomaleireillä metsästetään pokemoneja Porissa ja Raumalla

TIEDOTE
JULKAISUVAPAA

SYYSLOMALEIREILLÄ METSÄSTETÄÄN POKEMONEJA

Kansallisen Lastenliiton Rauman ja Porin paikallisyhdistykset järjestävät alakouluikäisille suunnattuja syyslomaleirejä viikolla 43 Porissa ja Raumalla. ”Pokemonkouluttajien syyslomaleiri” -nimellä kulkevat leirit rakentuvat Pokemon-teeman ympärille ja leirin aikana pokemoneja metsästetään PokemonGo-sovelluksen avulla sekä touhutaan teeman mukaisesti myös muuta mukavaa.

Raumalla pokemonteemainen syyslomaleiri järjestetään kolmipäiväisenä 26.-28.10. klo 10-15 välisenä aikana ja Porissa pokemonjahdissa vietetään kokonainen viikko maanantaista perjantaihin 24.-28.10. klo 10-15. Rauman leirin kokoontumispaikkana toimii kesäleireiltäkin tuttu Kansallissali, osoitteessa Satamakatu 12. Porissa puolestaan syyslomalla leireillään hiihtoloman tapaan kulttuuritalo Anniksen tiloissa, osoitteessa Annankatu 6. Molemmilla leireillä ei kuitenkaan itse leiripaikka ole ainoa, johon leiriläiset pääsevät tutustumaan. Pokemonjahdin hengessä tehdään leirien aikana myös retkiä eri kohteisiin ja liikutaan lähimaastossa.

”Pohdimme syyslomaleirien sekä kerhotoiminnan mahdollisia teemoja ja mikä olisikaan sen ajankohtaisempaa kuin Pokemonit, joiden parissa olen itsekin oman lapsuuteeni viettänyt. On mahtavaa päästä toteuttamaan pokemonteemaisia syyslomaleirejä ja nähdä lasten innostuvan teemasta yhtä paljon kuin itsekin pienenä.” toteaa Satakunnasta Vantaan Lastenliittoon siirtyvä Inka Kiuru.

Molempien kaupunkien Pokemonkouluttajien syyslomaleirien ilmoittautuminen on nyt käynnissä nettisivuilla www.lastenliitto.fi/yhdistykset/satakunta. Leirille mahtuu vain rajallinen määrä lapsia, ja ilmoittautumisen mahdollisuus suljetaan aiemmin, mikäli leiri tulee täyteen. Leiri kestää päivittäin klo 10-15 ja sen aikana tarjotaan lämmin lounas. Leirin hinta (95€/vk tai 60€/3pv) pitää lisäksi sisällään vakuutukset, ohjauksen, välineet ja materiaalit sekä mahdolliset pääsymaksut retkikohteisiin.

Lisätietoja:

Heidi Porttila