Tapahtumahaku

Helsingin Lastenliitto ry

Kerhot

Tule mukaan hauskaan harrastustoimintaan! Lastenliiton kerhotoiminta on matalan kynnyksen harrastustoimintaa, jossa korostuu leikkimielisyys, yhdessäolo ja harrastamisen ilo.

Tutustu kerhotarjontaan!

Leirit

Kivaa yhdessä, tekemisen riemua, uusia ystäviä sekä repullinen kokemuksia! Koulujen loma-aikoina puuhaillaan yhdessä leiritoiminnan parissa.

Tutustu leiritarjontaan

Iltapäivätoiminta

Iltapäivätoiminta tukee koulun ja kodin tekemää kasvatustyötä tarjoamalla virikkeellistä ja turvallista toimintaa lapsille koulupäivän jälkeen.

Tutustu iltapäivätoimintaan!

Helsingin Lastenliitto on mukana monissa eri tapahtumissa ympäri Helsinkiä!

Tutustu tapahtumakalenteriin!

Helsingin Lastenliiton harrastustoiminta päättyy kevään osalta koronaviruksen vuoksi

Helsingin Lastenliiton kerhotoimintaa ei valitettavasti enää tänä keväänä jatketa koronavirusepidemian vuoksi. Kerhojen lisäksi kevätjuhlamme Kanneltalolla on peruttu. Olemme seuranneet viranomaisten tiedotteita, suosituksia ja ohjeita tilanteeseen liittyen, ja suosituksia noudattaen olemme päättäneet perua kerhotoimintamme kokonaan tältä keväältä. Meille on tärkeintä kerholaistemme turvallisuus. Toivon mukaan pääsemme taas syksyllä kerhoilemaan huolettomin mielin!

Olemme kuitenkin koonneet nettisivuillemme erilaisia vinkkejä etäpäivien iloksi. Tekemistä löytyy esimerkiksi askartelun, ruoanlaiton ja ulkoilun osalta! Vinkkisivun löydät täältä. Lisäksi ideoita löytyy Lastenliiton sosiaalisen median kanavista, ja erityisesti Youtubea kannattaa seurata! Linkin Youtube-kanavalle sekä muihin mielenkiintoisiin sivustoihin löydät myös vinkkisivulta. Vinkit päivittyvät useasti, joten kannattaa laittaa seurantaan!

Helsingin Lastenliiton kesäleirien tilanne

Valtioneuvosto on päättänyt nostaa kokoontumisrajoitusta 50 henkeen ja avata nuorisotalot ja vastaavat tilat kesäkuun alusta alkaen. Helsingin Lastenliiton kesäleiritoiminnan järjestämistä selvitellään parhaillaan annettujen ohjeistusten mukaisesti.

Meillä on kova tahtotila saada leirit järjestymään heti kesäkuun alusta alkaen. Koska leiritoimintamme pidetään nuorisotaloilla, leirikeskuksissa ja kouluilla, joudumme kuitenkin vielä odottamaan, että Helsingin kaupunki saa linjauksen aluehallintovirastolta tilojen käytön suhteen. Valitettavasti joudumme vielä toteamaan, ettemme pysty ilmoittamaan leiriemme tilanteesta tämän päivän aikana.

Leirin peruutus 10e käsittelykuluja vastaan on voimassa toistaiseksi, ilmoitamme tarkemman päivämäärän myöhemmin.

Pahoittelemme tilanteen epävarmuutta. Tiedotamme tilanteesta heti, kun saamme päätöksiä tila-asiaan.

Helsingin Lastenliitto ry on Helsingin alueella toimiva asiantunteva lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö, joka järjestää laadukasta toimintaa lapsiperheille ja varhaisnuorille. Arvojamme ovat erilaisuuden hyväksyminen, vastuuntuntoisuus ja oman elämän hallinta.

Osallistumme aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun lasten ja nuorten hyvän elämän edellytysten luomiseksi. Tarkoituksemme on toimia perheitä yhdistävänä, vanhemmuutta tukevana, osallisuutta edistävänä ja elämyksiä tuottavana järjestönä sekä tarjota mahdollisuuksia harrastamiseen järjestämällä ympäri Helsinkiä kerho-, leiri-, retki- ja koulutustoimintaa erityisesti lapsille ja nuorille. Kerho- ja leiritoimintamme perustuu matalankynnyksen toimintaan, jolloin mukaan voi tulla kuka vain, ilman aiempaa kokemusta. Toiminnassamme tärkeintä on yhdessä tekeminen, uuden oppiminen ja hauskanpito. Näiden puitteissa kerhoissamme ja leireillämme oppii uusia taitoja, saa uusia ystäviä sekä mukavia muistoja. Järjestämme myös lakisääteistä iltapäivätoimintaa Herttoniemenrannan, Marjaniemen, Merilahden, Roihuvuoren ja Suutarilan ala-asteilla.

Toiminnastamme tiedotetaan jäsenkirjeessä, Nykypäivässä, Elävässä Helsingissä sekä paikallislehdissä. Toimimme yhteistyössä Lastenliiton, Kokoomusjärjestöjen, Nuorisoasiainkeskuksen, Opetusviraston ja Helsinki-Teamin kanssa.

Kesän leiri-ilmoittautuminen on auki!

Lue lisää leirisivuiltamme.

Lastenliiton kesäleiritoimintaa valmistellaan tällä hetkellä koronaviruksesta huolimatta normaalisti. Tilanteen kehittymistä ja THL:n sekä muiden viranomaisten ajankohtaisia suosituksia, tiedotuksia sekä ohjeita seurataan aktiivisesti ja tiedotamme mahdollisista muutoksista niiden perusteella.

Syksyn 2020 kerhotoimintaan ilmoittautuminen aukeaa 3.6.2020

Syksyn kerhotoiminnan toimintakalenteri päivittyy nettisivuillemme toukokuun aikana.

Jäsenmaksu vuodelle 2020 - 17€

Voit liittyä järjestömme jäseneksi ja tukea näin järjestämäämme toimintaa Helsingin alueella. Jäsenenä saat 2 kertaa vuodessa ilmestyvän jäsenkirjeemme sekä jäsenetuja leirimaksuista. Jäsenedun saa, kun jäsenmaksu kyseiselle vuodelle on maksettu. Järjestömme jäseneksi liitetään ensisijaisesti toimintaan osallistuva lapsi/nuori, mutta toki aikuinenkin voi osoittaa tukensa ja liittyä jäseneksi. Jäsenasioissa, kuten tietojen päivittäminen, jäsenyyden peruminen ym. voi olla yhteydessä toiminnanjohtajaamme Pirjo Tolvaseen (yhteystiedot sivun alla).

Jäseneksi voit liittyä TÄÄLLÄ kerho- tai leiri-ilmoittautumisen yhteydessä.

HALLITUS 2020

Eeva-Liisa Koltta-Sarkanen, Puheenjohtaja
Minna Ruuth, varapuheenjohtaja
Marianne Hallipelto
Ilpo Laitinen
Jarmo Kelo
Marjo Sjöblom

Löydät meidät myös Facebookista ja Instagramista !

Lisää ajankohtaisia