Tietoa meistä

Helsingin Lastenliitto ry on Helsingin alueella toimiva asiantunteva lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö, joka järjestää laadukasta vapaa-ajan toimintaa lapsiperheille ja varhaisnuorille. Lastenliiton arvot ovat reilu, välittävä, rohkaiseva ja lapsilähtöinen.

Osallistumme aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun lasten ja nuorten hyvän elämän edellytysten luomiseksi. Tarkoituksemme on toimia perheitä yhdistävänä, vanhemmuutta tukevana, osallisuutta edistävänä ja elämyksiä tuottavana järjestönä sekä tarjota mahdollisuuksia harrastamiseen järjestämällä ympäri Helsinkiä kerho-, leiri-, retki- ja koulutustoimintaa erityisesti lapsille ja nuorille.

Kerho- ja leiritoimintamme on matalankynnyksen toimintaa, jolloin mukaan voi tulla kuka vain, ilman aiempaa kokemusta. Pyrimme myös tuomaan toiminnan mahdollisimman lähelle lapsiperheitä. Meille saakin ehdottaa toimintaa eri alueille. Toiminnassamme tärkeintä on yhdessä tekeminen, uuden oppiminen ja hauskanpito. Näiden puitteissa kerhoissamme ja leireillämme oppii uusia taitoja, saa uusia ystäviä sekä mukavia muistoja. Järjestämme myös lakisääteistä iltapäivätoimintaa Herttoniemenrannan, Roihuvuoren, Suutarilan ja Töölön ala-asteilla sekä Merilahden peruskoululla.

Toiminnastamme tiedotetaan jäsenkirjeessä, Nykypäivässä, Elävässä Helsingissä sekä paikallislehdissä. Toimimme yhteistyössä Lastenliiton, Nuorisopalveluiden, Opetusviraston ja Helsinki-Teamin kanssa.

HALLITUS 2024

Eeva-Liisa Koltta-Sarkanen, Puheenjohtaja