Unelmien kesäleiri

30.6.2016

Haluaisitko mukaan unelmien kesäleirille, jossa saat itse vaikuttaa leiriohjelmaan? Rauman seikkailuleirillä se on mahdollista, sillä leiriohjelma syntyy lasten toiveiden pohjalta.

RAUMAN LASTENLIITTO JÄRJESTÄÄ LEIRILÄISTEN TOIVEIDEN MUKAISEN SEIKKAILULEIRIN

Kansallisen Lastenliiton Rauman paikallisyhdistys järjestää alakouluikäisille suunnatun seikkailuleirin  elokuun ensimmäisellä viikolla 1.-5.8.2016. Leiri järjestetään päiväleirinä klo 10-15 välisenä aikana päivittäin, mikä luo matalan osallistumiskynnyksen myös niille, jotka ensikertaa haluavat leirielämään tutustua. Leiripaikkana toimii Kansallissali, osoitteessa Satamakatu 12 , Rauma.

”Meillä on ollut muutaman vuoden tauko kesäleirien järjestämisestä Raumalla, mutta nyt aiomme katkaista tuon tauon. Toivomme, että seikkailuteemainen leiri vetää puoleensa ala-asteikäisiä. Kuten muussakin toiminnassamme, haluamme tarjota lapsille ja nuorille mahdollisuuden vaikuttaa leirin sisältöön. Hallituksen kanssa olemme määritelleet suuremmat suuntalinjat ja teemat, mutta niiden sisällä voimme vielä tehdä mitä vain.” toteaa Satakunnan piirikoordinaattori Inka Kiuru.

Käytännössä leirillä toteutetaan seikkailuteemaa päivittäin erilaisin sisällöin. Leiripäivät alkavat klo 10, jolloin harrastetaan erilaisia seikkailuteemaan soveltuvia aktiviteetteja ja ensimmäisenä päivänä luonnollisesti panostetaan leiriläisten toisiinsa tutustumiseen. Noin puolessa välissä leiripäivää nautitaan maittava lounas, jonka jälkeen leiriläiset pääsevät taas seikkailemaan niin sisällä kuin ulkonakin aina kello kolmeen saakka. Vaikka leiripaikkana toimii Kansallissali, pyritään suurin osa leiriajasta olemaan ulkona lähimaastossa sekä vähän kauempaakin retkien muodossa. Ideoita leiripäivien sisältöön saavat Lastenliitossa hallituksen, piirikoordinaattorin ja leiriohjaajien lisäksi antaa myös itse leiriläiset.

”Pyrimme aina luomaan toimintaamme lasten, nuorten ja perheiden näkökulmasta. Teemme kaikkemme selvittääksemme mitkä ovat sellaisia toimintoja, joita kohderyhmämme haluaisivat omille asuinseuduilleen ja mitkä osa-alueet kussakin teemassa heitä kiehtovat. Leiriemme osalta ilmoittautumislomakkeessa kehotetaan lapsia ja perheitä kertomaan toiveitaan leirin teemoihin liittyen, sillä pystymme lyhyelläkin varoitusajalla muokkaamaan toimintaamme niin, että se on kullekin lapsiryhmälle mielekästä. Tällä hetkellä  leirin aktiviteeteiksi on mietitty mm. frisbeegolfia, polkuautoja, uimista, yleisurheilua ja metsäretkiä, mutta     katsotaan millaisia toiveita itse leiriläisiltä vielä tulee.” linjaa Kiuru.

Rauman Lastenliiton 7-12-vuotiaille suunnatun seikkailuleirin ilmoittautuminen on nyt käynnissä nettisivuilla www.lastenliitto.fi/yhdistykset/satakunta. Leirille mahtuu vain rajallinen määrä lapsia, ja ilmoittautumisen mahdollisuus suljetaan aiemmin, mikäli leiri tulee täyteen. Leiri kestää päivittäin klo 10-15 ja sen aikana tarjotaan lämmin lounas. Leirin hinta (85€/vk) pitää lisäksi sisällään vakuutukset, ohjauksen, välineet ja materiaalit sekä mahdolliset pääsymaksut retkikohteisiin.

Ilmoittaudu mukaan täältä: http://www.lastenliitto.fi/yhdistykset/satakunta/tapahtumat/seikkailuleiri-7-12-vuotiaille/

Lisätietoja:

Inka Kiuru

piirikoordinaattori

satakunta@lastenliitto.fi

www.lastenliitto.fi

Löydät meidät myös Facebookista ja Instagramista!