Vastine Satakunnan Kansassa 13.8. julkaistuun "Terveisiä Vegasista" -kirjoitukseen

19.8.2016

LASTENLIITON TOIMINNASTA

Kiitämme huomiosta lehdessänne, kun Ville Hammarberg oli esitellyt Kansallisen Lastenliiton toimintaa Tyyni Kyntäjä –palstalla (13.8.). Hammarbergin kirjoituksessa tosin oli kerhotoimintamme yhdistetty täysin poliitikoksi kasvattamiseen. Ymmärrän tekstin viihdearvon, mutta tarkennan vielä Lastenliiton toimintaa, jottei lapsiperheille jää väärää käsitystä.

Kansallinen Lastenliitto on Kokoomuksen läheisjärjestö, joka on täysin itsenäinen organisaatio. Teemme toki yhteistyötä puolueen kanssa esimerkiksi markkinoinnissa ja toimistomme sijaitsevat samassa osoitteessa. Lastenliitto käyttää kerho- ja leiritulonsa omaan toimintaan ja sen kehittämiseen. Kerhoissa ja leireillä matalan kynnyksen toiminta on meille tärkeää, eli mukaan ovat tervetulleita ihan kaikki. Toiminnan teemat seuraavat lasten omia mielenkiinnon kohteita, koska haluamme että lasten ääni kuuluu organisaatiossamme.

Koululaisten konstikerho on erityisesti heille, joita kiinnostaa kaikenlainen tekeminen niin, ettei yhtä harrastusta osaa valita. Konstikerholaiset ovat käyneet mm. seinäkiipeilemässä ja uimassa, tutustuneet teatterin kulisseihin ja poliisin työhön, kokkailevat ja askartelevat. Lasten toivomuksia kuunnellaan ohjelman suunnittelussa. Muksu- ja satujumpat taas liikuttavat monipuolisesti 3-6-vuotiaita Porissa ja Raumalla. Ne sopivat kaikille perheen pienimmille vaikkapa ensimmäiseksi omaksi harrastukseksi.

Lasten ja nuorten toimintaa järjestävän tahon tapaan Lastenliitonkin tarkoitus on tuoda iloa ja elämyksiä lasten päiviin ja tukea samalla vanhemmuutta. Arvojamme ovat vastuuntuntoisuus, erilaisuuden hyväksyminen ja oman elämän hallinta.

Tervetuloa mukaan Lastenliiton toimintaan ilman puoluerajoja!

Heidi Porttila
Satakunnan piirikoordinaattori

Alla kuva alkuperäisestä jutusta.