Kirjaparkit

HUOM! Kirjaparkkien järjestäminen on toistaiseksi tauolla vallitsevan tilanteen vuoksi! Päivitetty 25.11.2020

Lastenliiton järjestämät, perheille maksuttomat kirjaparkit järjestetään kevään aikana puolivälikankaan ja Kaijonharjun kirjastoissa.

-Kirjaparkit järjestetään Puolivälikankaan kirjastossa aina kuukauden ensimmäisenä tiistaina kello 17.15-18.45. Syyskaudella 2020 kirjaparkit pidetään 6.10. / 3.11. ja 1.12.

-Kirjaparkit järjestetään Kaijonharjun kirjastossa aina kuukauden kolmantena tiistaina kello 17.15-18.45. Syyskaudella 2020 kirjaparkit pidetään 20.10. / 17.11. (vieraana kirjailija Päivi Koskela) ja 15.12.

Huoltaja voi jättää lapsen hoitoon kirjaparkin ajaksi ja käydä itse vaikka lenkillä tai kaupassa. Mahdollista on tuoda lapsi myös mukaan porukkaan ja vetäytyä itse hetkeksi hieman syrjemmälle huokaisemaan.

Aloitamme ja päätämme kirjaparkin yhteisellä satuhetkellä, jonka jälkeen on mahdollista kuunnella satuja pienemmissä ryhmissä. Loppusadun aikana tarjoamme lapsille pillimehut. Jokaisella kerralla on oma teemansa, joka näkyy niin satuvalinnoissa kuin mahdollisissa vierailijoissa. Kirjaparkeissa noudatetaan tehostettua hygienaa ja parkit alkavat aina käsien pesulla. Kirjaparkeissa on saatavilla myös käsidesiä ja kasvomaskeja. Toistaiseksi emme askartele kirjaparkeissa.

Ohjaajina toimivat vapaaehtoiset. Kirjaparkeissa ei ole ikärajaa, mutta vaippoja emme ehdi vaihtamaan :) Lisätietoja kirjaparkeista ja vapaaehtoiseksi ryhtymisestä: pohjois-pohjanmaa@lastenliitto.fi.