Espoo | Leiriteemat 2019

Tapahtumat ja tempaukset
Iltapäivätoiminta

Leiriteemat 2019

Espoon Lastenliiton päiväleireillä nautitaan lomasta, pidetään hauskaa ja puuhataan monenlaista. Jokaisella leirillä on oma leikkimielinen teemansa, jonka mukaan liikutaan, leikitään ja taiteillaan monipuolisesti. Päiviin kuuluu sekä vapaata valvottua leikkiaikaa sekä ohjattua teematoimintaa. Ohjatun toiminnan kesto vaihtelee toiminnasta riippuen ja säiden salliessa toimitaan mahdollisimman paljon ulkona. Leirien teemoihin on luotu leirikansiot, joiden pohjalta leiritiimi muokkaa viikosta oman leirinsä näköisen omien osaamisalueiden sekä lasten toiveiden mukaisesti. Näin ollen leireillä saattaa olla samoja toimintoja kuin aikaisemmin, mutta täsmälleen samalla ohjelmalla niissä ei toimita.

Tältä sivulta löydät kootusti kaikki kesän 2019 leiriteemat kuvauksineen.

Kepparitallin kesäpäivät

Ota tiukka ote suitsista, sillä nyt mennään eikä meinata! Kepparitallin kesäpäivillä keskitytään oman kepparin tekoon ja valmistuupa siellä lisko tai lohikäärmekin. Lisäksi taiteilemme sukutauluja, varusteita ja harjoittelemme keppareiden käsittelyä ja koulutusta. Talli toivottaa innokkaat heppahullut tervetulleiksi. Käsityöpainotteinen päiväleiri. Lisäksi viikolla taiteillaan, leikitään ja liikutaan monipuolisesti.

Ilmoittautuessasi voit valita oman taitotasosi mukaisen tavan kepparin tekoon. Aloitteleville keppariharrastajille suosittelemme villasukkakepparia.

Kesäleirifestarit

iViva la fiesta! Festaripassi, jättisaippuakuplat, ystävärannekkeet, kasvomaalaukset, kaverit ja rento yhdessäolo.. Niistä on kesän ikimuistoisin leiriviikko tehty. Tämä leiri on täynnä hyvää fiilistä sekä iloista ja värikästä meininkiä! Tule mukaan kanssamme luomaan lasten omia hyvän mielen kesäfestareita!

#Kivaayhdessä

Tällä leiriviikolla puuhataan kaikenlaista kivaa mitä rentoon ja touhuntäyteiseen kesäviikkoon voi mahduttaa, sillä tämän viikon ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa. Leirisuunnitelmissa otetaan huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano sekä lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Leirin ohjelma voi koostua esimerkiksi seuraavista kokonaisuuksista:
Takapihaturistit - Ulkoilua lähimaastossa
Nokkelat salapoliisit
Hulluttelevan tieteentekijän testiryhmä
Liikkuvat lajitestaajat
Sarjisralli
Kauniita unia! – Unisiepparin teko

Kunkin leirin ohjelma on ainutlaatuisensa, sillä niin ovat lapsetkin. Tervetuloa pitämään kivaa yhdessä!

Herra Hupimestari ja kadonneen naurun arvoitus

Itse herra Hupimestari, Nauru-saaren päähekottelija, on huolissaan, sillä hänen aina ennen niin nauravaiset alamaisensa ovat kadottaneet elämäniloisen asenteensa. Mihin ovat hävinneet hervoton hohotus ja katkeamaton kikatus? Tule mukaan etsimään ilopillerin reseptiä ja löytämään mystisesti kadonnut nauru. Viikolla taiteillaan, leikitään ja liikutaan monipuolisesti.

Lajitestaajat

Valmiina, paikoillanne, NYT! Ilmassa on vauhtia, kun innokkaat lajitestaajat kokoontuvat yhteen. Tällä leiriviikolla tutustutaan erilaisten pelien ja leikkien maailmaan eikä yksikään lajitestaajien leiriviikko ole samanlainen, sillä tavoitteena on löytää jokaiselle lapselle oma suosikkitapa liikkua. Viikon aikana leikitään erilaisia hauskoja liikunnallisia leikkejä sisällä ja ulkona ja tutuksi tulevat niin vanhat perinneleikit kuin uudemmatkin pelit sovelletuin säännöin. Varauduthan leirille siis sään mukaisilla varusteilla.

Metsinkäisten salattu luonto

Metsinkäiset, nuo pikkuriikkiset oliot, ovat innokkaina vastaanottamaan leiriläiset tutkimusmatkalle luonnon helmaan. Selvitetään yhdessä muun muassa miltä näyttää maailma muurahaisten silmin ja millaisia askartelumateriaaleja luonto tarjoaa. Metsinkäisten mukana tutustumme leiripaikan lähiluontoon ja sen eliöihin. Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti luontoteeman mukaisesti.

Velhokoulu

Vaikka kesä sulkee tavalliset koulut, me raotamme hetkeksi velhokoulun ovea. Matkalla magian maailmaan pääset mukaan loitsutunnille, tutustumaan taikajuomien valmistukseen sekä kokeilemaan taitojasi taianomaisen liikkumisen parissa. Tule mukaan selvittämään, mihin tupaan itse kuulut! Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti taikateeman mukaisesti.

Monsterien salaseura

Frankensteinin hirviö kumppaneineen on perustanut kaikkien Hirvitysten Salaseura Monsteriklubin, johon hyväksytään jäseniksi vain kaikista karmivimmat hirvitykset. Tai niin he ainakin uskottelevat. Tule ottamaan selvää, millaisia nämä kammotukset oikeasti ovatkaan ja olisiko sinulla mahdollisuus saada klubin kunniajäsenyys? Taidepainotteinen päiväleiri. Viikolla taiteillaan, leikitään ja liikutaan monipuolisesti.

Kartanonrouvan metka taidematka

Tule mukaan kurssimuotoiselle Kartanonrouvan taidematkalle, jossa teemme taidetta Pikku Auroran upeassa ympäristössä kesäisestä luonnosta nauttien. Kurssilla päästämme luovuuden valloilleen ja teemme taidetta monin erilaisin menetelmin maalaten, piirtäen ja luonnonmateriaaleja hyödyntäen. Lisäksi teemme pieniä kolmiulotteisia töitä. Kurssille mahtuu mukaan 10 ilmoittautunutta.

Huomioitavaa: - Ruokailu ei kuulu kurssihintaan, joten ota mukaasi päivittäin reilu välipala.
- Luovuutta ei kannata rajoittaa, joten varustauduthan vaatteilla joissa eivät taiteilun jäljet haittaa.

Kunkin leirin ohjelma muokkautuu lapsiryhmän toiveiden mukaisesti teemaa noudatellen omanlaisekseen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.