Leiriteemat ja päiväohjelma

Tältä sivulta löydät kootusti kaikki Espoon Lastenliiton kesän leiriteemat kuvauksineen.

Mitä leireillä tehdään ja mistä päiväohjelma koostuu?

Leiritoimintamme on kivaa yhdessä puuhailua erilaisten leiriteemojen parissa. Kaiken toimintamme keskiössä on osallisuus ja yhdessä tekeminen. Yleisesti ottaen kaikilla päiväleireillä teemasta riippumatta nautitaan kuluvasta vuodenajasta, pidetään hauskaa ja puuhataan monenlaista, esimerkiksi liikutaan, askarrellaan ja leikitään. Päiviin sisältyy ohjattua teematoimintaa sekä vapaata valvottua leikkiaikaa. Koska toiminta muokkautuu leiriviikon aikana, tarkkoja leirisuunnitelmia ei leirin alussa jaeta. Alla näet kuitenkin esimerkkirungon siitä, millainen päivän rakenne voisi olla.

10.00 Saapuminen ja vapaata leikkiä
10.30-11.30 Ohjattua toimintaa ohjelmasta riippuen sisällä tai ulkona (1)
12.00 Lounas
13.00-14.30 Ohjattua toimintaa ohjelmasta riippuen sisällä tai ulkona (2)
14.30 Leiripäivän päätös/palaute/fiilisrinki
15.00 Leiripäivä päättyy. Lasten haku tai lapset lähetetään kotiin, kuten olette ilmoittautumisen yhteydessä valinneet.

Leiriteemat 2024

Huom! Leiriteemojen kuvauksissa saattaa olla leiripaikkakohtaisia vaihteluita leiritilasta ja sen tarjoamista toimintamahdollisuuksista johtuen.

#Kivaayhdessä (vk 23)

Tällä leiriviikolla puuhataan kaikenlaista kivaa mitä rentoon ja touhuntäyteiseen kesäviikkoon voi mahduttaa, sillä tämän viikon ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa. Leirisuunnitelmissa otetaan huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano sekä lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Leirin ohjelma voi koostua esimerkiksi seuraavista kokonaisuuksista:

Takapihaturistit - Ulkoilua lähimaastossa
Kurkistus velhomaailmaan
Hölympialaiset - liikuntaa hassutellen
Perinneleikit
Teatterikärpäsen puraisu
Taidetta luonnossa
Värikästä! - päivän teemana värit eri muodoissa
Lekotellen ja rentoutuen

Pääset valitsemaan sinua kiinnostavat teemat ilmoittautumislomakkeessa, sekä kertomaan muut toiveesi leirin sisältöä koskien. Kunkin leirin ohjelma on ainutlaatuisensa, sillä niin ovat lapsetkin. Tervetuloa pitämään kivaa yhdessä!

Liikuntaa ja lajitestausta

Valmiina, paikoillanne, NYT! Ilmassa on vauhtia, kun innokkaat liikkujat kokoontuvat yhteen. Tällä leiriviikolla päästään urheilemaan monipuolisesti ja kokeilemaan uusia lajeja. Tutustumme erilaisten pelien ja leikkien maailmaan lasten toiveiden mukaisesti. Viikon aikana kokeilemme niin erilaisia joukkuelajeja kuin liikunnallisia leikkejäkin ja harrastamme liikuntaa monipuolisesti. Olemme leirillä mahdollisimman paljon myös ulkona. Varauduthan siis sään mukaisilla varusteilla.

Kesäleirifestarit (vk 25)

Festaripassi, jättisaippuakuplat, festaritiipii, ystävärannekkeet, kasvomaalaukset ja kaverit.. Niistä on kesän ikimuistoisin leiriviikko tehty. Tule mukaan kanssamme luomaan lasten omia kesäfestareita Lastenliiton päiväleirille! Leirillä lapset pääsevät ikäluokalle sopivalla tavalla tutustumaan festareiden maailmaan sekä järjestäjinä että festarikansana.

Taikaa ja tiedettä! (vk 26)

Tervetuloa tutustumaan taian ja tieteen maailmaan! Pääset tutustumaan taikajuomien valmistukseen, mukaan loitsutunnille, kokeilemaan taitojasi taianomaisen liikkumisen parissa. Pääset myös haastamaan älynystyröitäsi kun raotamme tieteen salaisia kansioita ja tutustumme helppoihin keittiökemian alkeisiin. Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti teeman mukaisesti.

Kunkin leirin ohjelma muokkautuu lapsiryhmän toiveiden mukaisesti teemaa noudatellen omanlaisekseen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.