Lastenviikkon- tapahtuma. Jyväskylä

13.11.2017

Infokirjeen

1.      Vieraillun oppaana toimii Antti Niskanen ja Kansallisen Lastenliiton puolesta meitä paikalla:

-          Piirikoordinaattori: Cecilia Nyberg puh 045 348 2112

-          Ohjaajat: Minna Tikkanen puh. 040 096 8371, Niina Jormakka puh. 040 528 2011  ja Sara Iiliäinen 040 762 1267.

Voitte lähettää tekstiviestillä tai soittaa minulle vierailun aikana, jos on kiireistä asiaa.

2.      Odotamme lapsia klo 15:00 tai 16:15 Jyväskylän kaupunginteatterin sisäänkäynnillä, ohjaajien kanssa olemme paikalla klo 14:45 alkaen.

3.      Kierroksen jälkeen, lapset voi olla meidän kanssamme siihen asti, kunnes vanhemmat hakevat. Odotamme kunnes viimeinenkin lapsi on haettu.

4.      Kaikkien osallistujien joukosta arvotaan 2 lastenlippua teatteriin, yksi kummallekin ryhmälle.

5.      Mehua saatavilla kierroksen jälkeen.

Kiitos ilmoittautumisesta!

Katsokaa myös meidän Lastenviikko -materiaalipakettiamme, siellä on paljon infoa ja aktiviteetteja, joita teemme kerhoissa tai voitte itse tehdä perheen kanssa kotona Lastenviikolla.

www.lastenviikko.fi

Huomiseen!

Kansallinen Lastenliitto on vuodesta 2014 nostanut esille lapsen oikeuksia ja viettänyt kokonaista teemaviikkoa lasten kunniaksi marraskuun lopulla, Lapsen oikeuksien päivän aikaan. Tuo juhlaviikko on nimeltään Lastenviikko.

Lastenviikkoa juhlitaankin erilaisten järjestöjen voimin järjestämällä lapsille ja nuorille suunnattuja tapahtumia ja tempauksia ympäri Suomen ja somen.

Jyväskylässä Kansallinen Lastenliitto järjestää ilmaisen Kurkistus kulisseihin -kierroksen Jyväskylän kaupunginteatterissa ti 21.11. klo 15-17:15.

Vierailu Jyväskylän teatteriin 21.11 on tarkoitettu kaikille meidän jäsenille, kerholaisillemme, heidän perheilleen ja ystävilleen. Ikäraja: 7-11 v. Tapahtumassa lapset tutustuvat kaupunginteatteriin ja näyttelijäelämään.

Kierrokset järjestetään seuraavasti:

1.       Ryhmä 1. Tiistaina 21.11. klo 15-16 (max 25 osallistujaa)

2.       Ryhmä 2. Tiistaina 21.11. klo 16.15-17.15 (max. 25 osallistujaa)

Teatterikuraattori Antti Niskanen toimi oppaana.

1.       Antti Niskanen ohjaa ryhmän vierailua noin tunnin. Vierailun idea on tutustua näyttelijäelämään. Otamme vierailun aikana valokuvia eri tilanteista. Oletamme, että vierailulle ilmoittautuminen sisältää kuvausluvan.

2.       Tapahtuman jälkeen odotamme, että vanhemmat joko hakevat lapset teatterilta tai lapsi saa lähteä yksin kotiin, jos lapselle on annettu tähän lupa. Tämä tapahtuu noin klo 16:15 ja 17:30 Ryhmän aikataulun mukaan.

Ilmoittautuminen: Lähetä sähköpostin osoitteseen jarvisuomi@lastenliitto.fi ke 15.11. mennessä ja kertomalla:

1.       Lapsen nimi ja koulu

2.       Osallistuuko Ryhmään 1. vai 2.

3.       Poistumislupa vai vanhempien haku

4.       Jos erikseen kieltää kuvauksen

Kuvausluvasta:

Kansallisen lastenliiton ry tarvitsee kuvamateriaalia esimerkiksi viestintä- ja markkinointitarkoituksiin valmistettaviin esitteisiin, lehtiartikkeleihin ja sähköisiin julkaisuihin. Tämän lisäksi tiedotusvälineet tarvitsevat toisinaan kuvamateriaalia. Henkilötietolaki edellyttää, että henkilön kuvan julkaisemiseen on saatava kuvattavan suostumus. Alaikäisen puolesta suostumuksen antaa hänen huoltajansa. Noudatamme kuvamateriaalin käytössä ja sen julkaisussa voimassa olevaa lainsäädäntöä sekä eettisesti hyväksyttäviä periaatteita ja edellytämme tätä myös tiedotusvälineiltä.

Huomio: Jos lapsi haluaa osallistua, mutta kuljetus on vaikea järjestää, voimme yrittää järjestää kuljetuksen ohjaajien kanssa. Kerro tarpeesta riittävän ajoissa!

Otamme ensimmäistä 50 ilmoittautunutta.

Hyvää viikkoa!

Cecilia Nyberg