Leirivanhemman infopaketti

Hei,
Olet ilmoittamassa lastasi Järvi-Suomen Lastenliiton leireille. Jotta leiritoiminta olisi mahdollisimman sujuvaa, pyydämme, että tutustut tähän leiriläisen infopakettiin ennen ilmoittautumista, sillä täällä vastaamme usein esitettyihin kysymyksiin ja kerromme yleisemmin leiriemme käytänteistä.

Oman leirisi päivämäärät ja kellonajat löydät ilmoittautumisen yhteydessä leirin omilta sivulta sekä automaattisesta vahvistusviestistä, jonka saatte heti onnistuneen ilmoittautumisen jälkeen.

Kysymykset koskien Lastenliiton muuta toimintaa ja maksu- tai laskutusasioita voi osoittaa Järvi-Suomen Lastenliiton toimistolle. Toimisto toimii etänä. Toimisto vastaa kerhoilmoittautumisista, laskutuksista ja muista hallinnon asioista. Huomioittehan, että mitä lähemmäksi leirien alkua mennään, sitä hektisempää aikaa toimistolla eletään. Sähköposteihin ja puheluihin ei välttämättä ehditä vastaamaan saman päivän aikana.

Korona-aikana Lastenliittolaiset noudattavat valtioneuvoston tuoreimpia ohjeita.

Yhteystiedot:
Piirikoordinaattori
Cecilia Nyberg
jarvisuomi@lastenliitto.fi

Usein kysytyt kysymykset:

Mahtuuko leirille vielä mukaan ja kuinka voin ilmoittautua?

Ilmoittautuminen tapahtuu nettisivujemme kautta ja jokainen lapsi ilmoitetaan omalla lomakkeellaan. Leirille mahtuu lähtökohtaisesti 20 lasta. Ilmoittautumisen yhteydessä näet, montako paikkaa ryhmään on vielä vapaana.

Leiri on tarkoitettu 1.-4. luokkalaisille, lapseni on 12- vuotias, mutta haluaa osallistua?

Leirin toiminta suunnitellaan ikäsuositusten mukaisesti. Vanhempi lapsi ei siis välttämättä viihdy toiminnassa, eikä leirillä ehkä ole esimerkiksi saman ikäisiä kavereita. Mikäli toimintamme on kuitenkin teille tuttua edellisiltä kesiltä ja lapsi haluaa tulla mukaan, ottakaa yhteyttä piirikoordinaattoriin kysyäksenne paikkaa leirille. Paikat täytetään ensisijaisesti kohderyhmän lapsilla.

Miten lapset valitaan leireille ja entä jos saamme jonopaikan?

Lapset valitaan leireille ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli leiri on täynnä, voitte jäädä jonottamaan leiripaikkaa, josta teille ilmoitetaan heti kun paikka vapautuu. Mikäli lomasuunnitelmanne ovat tällä välin muuttuneet, ettekä halua ottaa vapautunutta paikkaa vastaan, peruutusmaksua ei tarvitse maksaa. Valitettavasti emme osaa sanoa etukäteen, tapahtuuko peruutuksia.

Onko leireillä sisarusalennuksia?

On, sisarus leirinmaksu on 25 euroa 1. sisarukselle. Huomaattehan, että ensimmäisen lapsi maksaa leirinmaksun kokonaan ja toinen lapsi maksaa alennushinnan. Rajoitettu yhteen sisarusalennukseen/perhe.

Koska leirikirje saapuu?

Leirikirje lähetetään postitse  noin 1-2 viikkoa ennen leirin alkua. Jotta saat ajantasaisimman tiedon leirin asioista, käythän lukemassa leirikirjeen vielä ennen leirin alkua.

Saako lapsi ottaa leirille mukaan oman puhelimensa?

Oman puhelimen voi ottaa mukaan leirille, mutta niiden käyttöä pyritään rajaamaan ohjelman ulkopuoliselle ajalle. Otattehan huomioon, että vakuutus ei korvaa mahdollisesti rikkoutunutta omaisuutta.

Seuraavat: koskee vain Muuramen liikunnallinen talvilomaleiriä.

Palautetaanko leirimaksu, jos perumme leirin?

Talvilomaleirin leiri-ilmoittautumisen voi perua 31.1. mennessä. Tällöin peruutuksista veloitetaan käsittelykulut 10€. Ilmoittautuminen on 1.2. jälkeen sitova ja tämän jälkeen maksu palautetaan lääkärintodistusta vastaan (käsittelykulut 10€ veloitetaan). Peruutustapauksessa tulee aina ottaa heti yhteyttä toimistoon, jotta voimme antaa paikan seuraavalle jonossa. Ilmoittamatta leiriltä pois jääneiltä peritään aina täysimääräinen leirimaksu.

Palautetaanko leirimaksu, jos joudumme keskeyttämään leirin?

Leirimaksu palautetaan lähtökohtaisesti ainoastaan lääkärintodistusta vastaan (Käsittelykulut veloitetaan). Mikäli ennen leiriä peruutuksen tehneen osallistujan tilalle on jonossa toinen lapsi, joka ottaa paikan vastaan, palautetaan peruutetun osallistumisen maksu. Mikäli lapsi on ehtinyt olla leirillä jo useamman päivän, hinta suhteutetaan päivien määrään. Mikäli leiri keskeytyy muista syistä, esimerkiksi jos lapsi haluaa jäädä kotiin tai perheen suunnitelmissa on muutoksia, leirimaksua ei lähtökohtaisesti palauteta. Haluamme turvata leiriläisten viihtyvyyden. Mikäli lapsi ei pysty toimimaan normaalissa ryhmätyöskentelyssä, (esim. muita häiritsevä käyttäytyminen, kiusaaminen, jatkuva tottelemattomuus, asiaton käytös) ovat huoltajat velvollisia pyydettäessä hakemaan lapsen kesken päivän leiriltä. Tässä tapauksessa leirin jatkamisesta neuvotellaan vanhempien kanssa ja myös leirimaksusta neuvotellaan.