Vapaaehtoistoiminta laajenee nuorista nyt myös aikuisiin!

22.5.2019

"Vaparit on kiva harrastus ja pääsee näkemään ja kokemaan monenlaista! Mulle tulee tästä hyvä mieli."

Tampereen Lastenliiton Vaparit on joukko vapaaehtoisia, jotka omien aikataulujensa ja mielenkiinnon kohteidensa mukaan osallistuvat erilaisten tapahtumien järjestämiseen Tampereen alueella. Pidetään perhediscoja, puistotempauksia, kasvomaalaustapahtumia ynnä muuta. Lisäksi osa vapareista käy lukemassa lapsille Metso-kirjastolla satuja.

Vaparit on perustettu vuonna 2017 lähinnä nuorille, mutta on pikkuhiljaa laajentunut myös aikuisiin nuorten kasvaessa ja uusien tullessa mukaan toimintaan. Virallistamme "ikärajattoman" vapaaehtoistoiminnan kuuluttamalla siitä laajemmin ja aloitamme uusin tuulin syksyllä 2019.

Vaparit pääsevät palkinnoksi panoksestaan tekemään yhdessä erilaisia aktiviteetteja, kuten keilausta, minigolfausta, ravintolaherkutteluita yms. Lisäksi vaparit saavat toiminnasta kauden päättäjäisissä pieniä palkintoja.

Tärkeimpänä vapaaehtoistoiminnasta saat hyvää mieltä, uusia kavereita ja tärkeää kokemusta sekä kenties väylän vaikkapa leiri- ja kerhonohjaajaksi! Suosittelijan ja todistuksia vaparit saavat pyydettäessä.

Toiminnan suunnittelu ja sopimiset käydään Vapareiden omassa Whatsapp-ryhmässä. Toimintaa ohjaa Tampereen Lastenliiton piirikoordinaattori.
Toiminnan runko pidetään sellaisena, että siinä voidaan ottaa huomioon uudet ideat ja reagoida nopeastikin erilaisiin toiveisiin.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan toimintaan syyskaudella 2019, ota yhteys piirikoordinaattori Jenni Tiilikaiseen: pirkanmaa@lastenliitto.fi tai Whatsapp: 0408307086.

Tampereen Lastenliittoa voit seurata somessa:
Instagram @tampereenlastenliitto ja vapareiden omaa Instagramia: @trellvaparit.
Facebookista: Tampereen Lastenliitto