Arvokuukausi nosti Lastenliiton arvot kaikkien tietoisuuteen

1.10.2021

Lastenliitolla vietettiin syyskuussa arvokuukautta! Juhlistimme yhteisesti vuonna 2020 luotuja uusia arvojamme, jotka ovat reilu, rohkaiseva, lapsilähtöinen ja välittävä. Arvomme kulkevat mukanamme läpileikkaavasti kaikilla toimintamme asteilla lasten ohjauksesta hallinnon prosesseihin. Arvot luotiin yhteisesti kuunnellen kaikkia Lastenliiton toiminnassa mukana olevia.

Arvokuukauden aikana Lastenliiton toimijat ympäri Suomen nostivat arvoja esille lasten kanssa erilaisten materiaalien voimin ja omien aikataulujensa mukaisesti. Materiaaleina toimivat esimerkiksi erilaiset yhteisleikit, askartelutehtävät, sanapelit ja haasteet. Lisäksi arvoista keskusteltiin lasten kanssa sopivalla tavalla, esimerkiksi käyttäen apuna kuvakortteja.

Monelle lastenliittolaisellekin arvot olivat vielä tähän asti hieman kaukainen asia, vaikka toiminta onkin pitkään ollut niiden mukaista. Nyt arvot ovat kuitenkin erittäin tuttu juttu lähes jokaiselle! Arvokuukauden aikana käytettävät materiaalit ovat jatkossakin käytössä, ja arvoista keskustellaan säännöllisesti.