Lastenliiton kesätoiminnassa alueellisia eroja

14.5.2020

Kesän 2020 toiminta vaihtelee alueesta riippuen.

Meneillään olevan epidemiatilanteen takia osa Lastenliiton toimijoista on joutunut perumaan erityisesti kesän alun leirejä. Joillain paikkakunnilla myös kesäkuun leirit ovat kuitenkin yhä järjestymässä, tiettyjä erikoisjärjestelyjä noudattaen. Loppukesän leirejä suunnitellaan edelleen normaalisti, ja lisäksi useilla alueilla suunnitellaan kesälle uudenlaista, tilanteeseen sopivaa toimintaa. Yhdistykset tiedottavat alueellisesti tarkempia tietoja omasta toiminnastaan.

Alueelliset erot etenkin leirien sekä myös muun toiminnan järjestämisessä johtuvat usein yhdistyksestä riippumattomista asioista. Esimerkiksi tiloja toimintaa varten saadaan käyttöön kaupunkien ja muiden organisaatioiden kautta, ja näin ollen toimintaa ei kaikkialla voida järjestää yhdistyksen omasta halusta riippumatta. Kaikki Lastenliiton yhdistykset toimivat itsenäisesti omien resurssiensa voimin, ja tekevät itse päätökset toiminnan järjestämisestä omalla toimialueellaan. Tästä syystä toiminnan järjestämisessä voi olla laajojakin alueellisia eroja.

Syksyn toimintaa suunnitellaan yhä pääosin normaalisti, mutta pyrimme myös vastaamaan mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Kerhoihin suunnitellaan vaihtoehtoisia sisältöjä ja toimintatapoja siltä varalta, että tilanne on myös syksyllä poikkeuksellinen. Ilmoittautumiset syksyn kerhoihin alkavat 3.6.2020, mutta muun muassa tilavarauksista ja ohjaajatilanteesta riippuen kaikkien kerhojen ilmoittautumista ei välttämättä saada alkamaan vielä kesäkuun alussa.

Lisätietoa oman alueesi toiminnasta ja ilmoittautumisista löydät nettisivuiltamme kunkin alueen alta sekä tapahtumahaustamme. Lisäksi työntekijämme vastaavat kaikkiin kysymyksiin mielellään. Alueelliset yhteystiedot löydät täältä.