Lastenliitto tarvitsee aikuisia

26.9.2015

Lastenliitto ei pyöri ilman aikuisia. Meillä on Lastenliiton toimistoilla energinen joukko työntekijöitä, jotka mahdollistavat koko toiminnan pyörimisen. Mutta tämän lisäksi taustalla toimii joukko luottamushenkilöitä, joille Lastenliitto on muutakin kuin kerho ja leiri.

Seinien sisällä kuhisee. Harrastustoiminnan ilmoittautumiset ovat alkaneet. Ohjaajat on rekrytoitu, materiaalit tilattu ja laskut lähteneet asiakkaille. Ulospäin näkyy vain tiedottaminen ja markkinointi sekä ohjaajat odottamassa kerhopaikan ovella lapsia, mutta ennen kuin tähän on päästy, on tapahtunut jo paljon.

Lastenliitto ei pyöri ilman aikuisia. Meillä on Lastenliiton toimistoilla energinen joukko työntekijöitä, jotka mahdollistavat koko toiminnan pyörimisen. Mutta tämän lisäksi taustalla toimii joukko luottamushenkilöitä, joille Lastenliitto on muutakin kuin kerho, leiri tai iltapäivätoiminta. Vapaa-ajallaan he ovat mukana Lastenliiton toiminnassa seinien sisäpuolella, suunnitellen, tarkkaillen ja toimintaa toteuttaen. Yhdessä työntekijöiden kanssa luottamushenkilöt ovat osa Lastenliiton sydäntä.

Syksy lähestyy ja ensivuoden toimintaa pyörittämään etsitään jälleen vapaaehtoisia, jotka ovat kiinnostuneita Lastenliiton kehittämisestä. Syyskokouksissa valitaan uudet luottamushenkilöt seuraavaa vuotta toteuttamaan. Liittokokous puolestaan valitsee marraskuussa koko järjestölle puheenjohtajan ja liittohallituksen seuraavaksi kaksisvuotiskaudeksi. Näin on seuraavan vuoden toiminta valmiina käynnistymään.

Olisitko Sinä kiinnostunut toimimaan Lastenliitossa aktiivina? Tarjolla on paljon muutakin kuin pelkkiä kokouksia ja numeroita. Vuosi sisältää erilaisia tapahtumia, koulutuksia ja yhteistä suunnittelua. Kylmiltään ei kenenkään tarvitse tehtävään lähteä, vaan kaikki uudet ja vanhat luottamushenkilöt koulutetaan.

Jos mielenkiintosi heräsi olet tervetullut mukaan joukkoomme! Oman alueesi yhdistykset löydät tästä. Seinien sisällä kuhisee taas talvella, kun ensi kevään ja kesän toimintaa suunnitellaan.

Järjestöterveisin
Herttaliisa Tuure