Lastenliitto täyttää 50 vuotta!

27.12.2022

Lastenliitto täyttää tänään pyöreitä ja täyteen tulee kokonaiset 50 vuotta! Juhlat eivät suinkaan jää vain tähän päivään, vaan vuodesta 2023 tulee Lastenliiton juhlavuosi, jonka keskiössä ovat lapset! Juhlavuonna kerhoissa, leireillä ja muussa toiminnassa lapsille toteutetaan maskottimme Kamu-kameleontin kaverikekkereitä ja toimintaan osallistuvat lapset pääsevät viettämään syntymäpäiväjuhlia Kamun kanssa. Lapset saavat syntymäpäiviä juhlistavan puuhavihon, joka on tehty erityisesti Kamun kaverikekkereitä ajatellen. Mukana on perinteisiä lastenjuhlien leikkejä, kuten aasinhäntä (tässä tehtävässä aasin korvaa Kamu) ja hauskoja tehtäviä sekä värityskuvia.

Synttärit näkyvät myös somessa! Julkaisemme joka kuukausi uuden haasteen, jonka voi toteuttaa lasten tai lastenmielisten kanssa. Toiminnassa mukana olleet pääsevät myös jakamaan vanhoja kuvia hauskoista hetkistä vuosien varrelta. Luvassa on myös kurkistus kulissien taakse. Useat kerhot ja leirit ottavat ensi vuonna somen haltuun päiväksi, jolloin pääsemme sukeltamaan yksittäisen kerhon päivään ja tapahtumiin.

Lastenliiton yhteistyökumppanit ja vanhat toimijat pääsevät myös juhlistamaan pyöreitä Kamun kaverikekkereille, jotka järjestetään Kamun nimipäivänä 16.2.

Juhlintaa voi seurata somessa hashtagilla #rakkaudestalastenliittoon ja Kamun kaverikekkereitä hashtagilla #kamunkaverikekkerit.