Lastenviikon #harrastan -haaste sekä #perhe10 -haaste haastavat kaikki harrastamaan ja liikumaan

21.11.2018

LASTENVIIKKO TIIVISTETYSTI

YK:n lapsen oikeuksien yleissopimus hyväksyttiin YK:n yleiskokouksessa 20.11.1989 ja se tuli kansainvälisesti voimaan 2.9.1990. Sopimus on ollut Suomessa voimassa laintasoisena vuodesta 1991. Lapsen oikeuksien juhlapäivää vietetään vuosittain 20. marraskuuta.

Kansallinen Lastenliitto on vuodesta 2014 nostanut esille lapsen oikeudet ja viettänyt kokonaista teemaviikkoa lasten kunniaksi marraskuun lopulla, Lapsen oikeuksien päivän aikaan. Tuo juhlaviikko on nimeltään Lastenviikko.

Vuonna 2016 Kansallinen Lastenliitto ry kutsui ensimmäisen kerran valtakunnallisesti mukaan eri järjestöjä. Tänä päivänä Lastenviikkoa juhlitaankin erilaisten järjestöjen voimin järjestämällä lapsille ja nuorille suunnattuja tapahtumia ja tempauksia ympäri Suomen ja somen. Lastenviikon tapahtumia ovat tervetulleita järjestämään kaikki lasten ja nuorten harrastustoimintaa tukevat tahot. Lastenviikon koordinoinnin, viestinnän ja rahallisen panostuksen hoitaa Lastenliitto.

Tänä vuonna Lastenviikko järjestetään 19.-25.11! Lisätietoa tämän vuoden tapahtumista löydät täältä: http://www.lastenviikko.info/lastenviikko-2018/

Viikon tunnuslauseena on ”Lapsella on oikeus harrastaa” ja kampanjan löytää somesta tunnuksilla #harrastan ja #lastenviikko

Lastenviikko somessa:
Nettisivut: www.lastenviikko.info
Facebook: @lastenviikko
Instagram: @lastenviikko
Twitter: @lastenviikko1

#HARRASTAN -HAASTE

Lastenviikon #harrastan -haaste on nyt käynnissä!

Kaikilla lapsilla on oikeus harrastaa ja Lastenviikolla juhlistetaan lasten oikeuksia myös Instagramissa. Osallistu haasteeseen julkaisemalla kuva harrastuksestasi tai lempipuuhastasi aihetunnisteilla #harrastan ja #lastenviikko ja voit voittaa upeita Lastenviikon yhteistyökumppaneiden palkintoja! Kilpailu jatkuu koko marraskuun ajan.
Lue lisää nettisivuilta www.lastenviikko.info/lastenviikko-2018/osallistu-somessa/

Yhteistyökumppaneina Lastenviikolla:

Rush Helsinki Rush Vantaa
HopLop
Flowpark
Hesburger
Helsingin Kaupunginteatteri
Suomen Voimistelutuote
Laatukoru Oy
Ruohonjuuri

#PERHE10 -HAASTE

Lastenliitto haluaa kannustaa perheitä yhteisen ajan viettämiseen ja liikkumiseen. Harrastaa voi perhen kanssa yhdessä monilla eri tavoin; ohjatusti, itsenäisesti, ulkona, sisällä, ryhmässä, yksin - vain luovuus on rajana! Päätimme aloittaa tämän teeman ympärille #perhe10 -kampanjan, joka huipentuu Lastenviikolla 19.-25.11.2018 järjestettävään arvontaan osallistujien kesken.

Perhekympin tarkoituksena on kannustaa perheitä yhteiseen tekemiseen, liikkumiseen ja luovuuden hyödyntämiseen! Kampanjassa kerätään suorituksia erilaisista liikunnallisista lajeista, joita voidaan harrastaa perheen kanssa. Liikkumistavat voivat olla jo olemassa olevia pelejä, leikkejä tai lajeja tai aivan uusia oivalluksia. Pääasia, että on #kivaayhdessä.

Ota kuva lajisuorituksesta tai #perhe10 -lappuun kirjatuista lajeista, julkaise se someen käyttäen tunnisteita #lastenliitto ja #perhe10 ja voit voittaa liikunnallisen yllätyspalkinnon!

Lataa oma perhekymppi-tehtäväpaperisi tulostettavaksi TÄÄLTÄ!

Perhekympistä postaus myös blogissa!