Veikeä kameleontti Lastenliiton uuden ilmeen keulakuvana

19.11.2019

LEHDISTÖTIEDOTE

Julkaistavissa 31.10.2019

klo 14:00

VEIKEÄ KAMELEONTTI LASTENLIITON UUDEN ILMEEN KEULAKUVANA!

LASTENLIITTO JULKISTAA NIMI- JA ILMEUUDISTUKSENSA TORSTAINA 31.10.2019 KELLO 14.00

Kansallinen Lastenliitto pudotti vuoden 2018 liittokokouksen päätöksellä nimestään sanan Kansallinen. Näin piiri-, alue- ja paikallistason yhdistysten nimet saatiin ytimekkäiksi ja liiton yhtenäistä linjaa vahvistettua. Nimimuutosprosessin yhteydessä uudistettiin myös Lastenliiton ilme. Liitto on saanut logoonsa veikeän kameleontin, mikä kuvaa liiton moninaisuutta, mukautumiskykyä ja positiivisuutta. Tulevaisuudessa kameleontti ja sen jalanjäljet seikkailevat Lastenliiton materiaaleissa lasten ja aikuisten iloksi.

Kohti uutta strategiaa

Lastenliiton nimi- ja ilmeuudistusta seuraa vuonna 2020 toteutettava strategiatyö, matka kohti vuotta 2025. Kaikkia toiminnantasoja ja toimijoita osallistavan prosessin tuotos julkaistaan liittokokouksessa vuonna 2020. ”Nimi- ja ilmeuudistustyöllä on ollut positiivinen vaikutus, on mahtava huomata työntekijöiden innostus ja halu kehittää toimintaa yhdessä. Tästä on hienoa jatkaa strategiatyön pariin.” Toteaa liiton toiminnanjohtaja Mia Syysnummi.

Mikä ihmeen Lastenliitto?

Lastenliitto on vuonna 1972 perustettu matalankynnyksen harrastustoimintaa tarjoava lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö. Lastenliitto tukee toiminnallaan lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia ja aamu- ja iltapäivätoiminnan sekä kesän leiritoiminnan avulla tuemme aikuisia vanhemmuudessa ja työn ja perheen yhteensovittamisessa. Vaikutamme ja osallistumme myös aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun edistääksemme lasten ja nuorten hyvän elämän edellytyksiä.

Kameleontti kaipaa nimeä

Logossa ilmeilevälle kameleontille julistetaan nimikilpailu ajalle 31.10.-20.11.2019.  Nimikilpailu julkaistaan nettisivuilla www.lastenliitto.fi sekä Lastenliiton sosiaalisen median kanavissa.

Lisätietoja:

Mia Syysnummi