Vuoden lastenliittolaiset 2022

19.11.2022

Lastenliiton liittokokouksessa palkittiin tänään 19.11. vuoden 2022 lastenliittolaiset

Jaamme vuosittain Lastenliitossa vuoden lastenliittolainen -palkintoja eri alueille. Palkinto on kunnianosoitus hyvästä työstä Lastenliitossa, ja se voidaan antaa esimerkiksi ansioituneelle ohjaajalle, luottamushenkilölle tai virkailijalle. Jokainen Lastenliiton piiri tai yhdistys nimeää palkinnonsaajan omalta alueeltaan. Valinnan tekee jokaisen alueen hallitus, pääsääntöisesti yhteistyössä alueen virkailijoiden kanssa. Ehdotuksia voidaan pyytää myös ohjaajilta ja asiakkailta.

Vuoden lastenliittolainen voidaan valita monien eri kriteerien perusteella.

• Arvojen toteuttaja. Toteuttaa toiminnassaan erityisen vahvasti kaikkia Lastenliiton arvoja (reilu, rohkaiseva, lapsilähtöinen, välittävä), tehtävästä ja kohderyhmästä riippumatta.
  • Aktiivinen toimija. On aktiivisesti mukana yhdistyksessä, mahdollisesti monin eri tavoin tai useissa eri toiminnoissa. Käyttää pyyteettömästi omaa aikaansa yhdistyksen asioihin ja auttaa siellä missä tarvitaan.
  • Innostava kehittäjä. Ei kavahda kehitystä, vaan tuo pelottomasti esiin kehityskohteita tai puutteita. Uskaltaa myös itse luoda ratkaisuja ja innostaa muita mukaan.
  • Hyväntekijä. Yhdistyksen asia on hänelle sydämen asia. Haluaa aidosti edistää lasten asiaa pitkällä tähtäimellä ja onkin mahdollisesti ollut mukana toiminnassa jo pitkään.

Lastenliitto-palkinnon saajat 2022

• Pirkanmaan Lastenliitto ry - Mona Tuomainen
  • Lastenliitto ry ja Helsingin Lastenliitto ry - Minna Ruuth
  • Satakunnan Lastenliitto ry - Aleksi Kolehmainen
  • Pohjois-Pohjanmaan Lastenliitto ry - Marja-Liisa Polat
  • Järvi-Suomen Lastenliitto ry - Päivi Kylmälahti
  • Vantaan Lastenliitto ry - Jasmin Lahtela
  • Varsinais-Suomen Lastenliitto ry - Merina Ahti
  • Espoon Lastenliitto ry - Timo Vartiainen

Onneksi olkoon kaikille voittajille ja kiitos hyvästä työstä lasten parhaaksi.