Leirikirjeet 2023

Sporttileiri (5.-9.6.2023)

Sporttileiri lähestyy! Toivottavasti siellä leiriläiset odottavat jo innolla leirin alkua. Alla on tarkempia tietoa leirin käytänteistä ja yleistä infoa ohjelmasta.

Päiväleiri järjestetään 5.-9.6.2023 osoitteessa Uudenmaankatu 16, 20500 Turku (Riennon tilat). Päivittäin leirin ohjelma pidetään klo 10-15, mutta ohjaajat ovat kerhotilassa paikalla klo 9-16. Tämä tarkoittaa sitä, että paikalle saa saapua jo klo 9 alkaen ja vastaavasti iltapäivällä paikalla saa olla klo 16 asti. Jos tarkka hakuaika on tiedossa, voitte ilmoittaa sen meille erikseen esimerkiksi tekstiviestillä, niin osaamme laittaa leiriläisen valmiiksi hakua varten. Ne leiriläiset, joille on ilmoittautumisen yhteydessä annettu lupa lähteä itse kotiin, lähetetään kotiin päivittäin klo 15, ellei muuta aikaa sovita.

Leiriohjelma sisältää lajeihin tutustumista, leikkejä ja pelejä. Muokkaamme sitä vielä yhdessä lasten kanssa. Suurin osa leiripäivistä vietetään ulkona, ja liikumme erityisesti Kupittaalla ja lähimaastossa. Kovan sateen sattuessa meillä on mahdollisuus olla sisällä. Tarkoituksena on kokeilla erilaisia lajeja viikon aikana, mutta tärkeintä on pitää hauskaa yhdessä kavereiden kanssa. Leiriohjelmaa noudatamme joustavasti ottaen vallitsevat sääolosuhteet ja muut tekijät huomioon. Viikon aikana, näillä näkymin torstaina, tulee olemaan yksi retkipäivä, ja retkellä lähdemme uimaan. Jos lapsi osaa ja saa uida, laitattehan torstaina uimakamppeet ja pyyhkeen lapselle mukaan. Jos lapsi ei osaa tai saa uida, mutta saa kahlailla, laitattehan VAIN pyyhkeen mukaan. Voitte myös halutessanne, laittaa minulle viestiä alhaalta löytyvään numeroon ja tarkentaa lapsenne uimataidon tasoa.

Perjantaina menemme sirkuskouluun aamulla, joten kaikkien tulisi saapua kello 9:00 paikalle! lähdemme 9:15 kävelemään sirkuskouluun.

Muinakin päivinä saatamme liikkua hieman kauemmas, riippuen myös lasten omista toiveista. Liikkuminen leiripäivien aikana tapahtuu pääsääntöisesti kävellen, mutta ainakin retkipäivänä liikumme bussilla ja mahdollisesti myös vesibussilla. Jos leiriläinen ei saa kulkea autolla tai bussilla sporttileirin aikana, ilmoitathan ottamalla yhteyttä piirikoordinaattoriin (varsinais-suomi@lastenliitto.fi / 050 591 1143).

Leirillä tarjotaan päivittäin lounas. Lounas syödään yleensä leiritilassa, mutta mahdollisesti jonain päivänä teemme retkilounaan jossain muualla. Lisäksi tarjoamme aina iltapäivisin pientä välipalaa, mutta myös omia eväitä saa halutessaan ottaa mukaan.

Leirillä on 2-3 ohjaajaa. Ennen leiriä voit olla yhteydessä piirikoordinaattoriin (puh. 050 591 1143) ja leirin aikana tarpeen vaatiessa yhteydessä vastuuohjaaja Vilma Kuloon (puh. 0442705449). Lapsilla ei leirin aikana ole omia puhelimia käytössä, paitsi mahdollisesti erikseen sovittuina vapaa-aikoina.

Tässä lista leirille mukaan otettavista asioista:

• Säänmukaiset, mukavat liikkumiseen sopivat vaatteet ja kengät
  • Oma vesipullo
  • Huivi/hattu
  • Aurinkorasva (kannattaa laittaa jo kotona, mikäli tulossa on aurinkoinen päivä)
  • Eväät iltapäiviä varten, mikäli haluatte (terveellisiä vaihtoehtoja)
  • Mahdolliset vaihtovaatteet (esimerkiksi vaihtosukat, mikäli jonain päivänä sataa)
  • Mahdolliset uimatarvikkeet (uima-asu, pyyhe, uimalasit) torstaina, jos lapsi saa ja osaa uida. Pelkkä pyyhe mukaan, jos lapsi saa kahlailla. Jos lapsi ei saa kahlailla tai uida, mitään tarvikkeita ei tarvitse mukaan.
  • Perjantaina sopivat vaatteet sirkuskouluun mukaan ja klo 9:00 paikalle.
  • Puuhaa leirin vapaita hetkiä varten, kuten puhelin tai kirja (vapaa-aika osana päivistä 20 min lounaan jälkeen sekä leiriohjelman päätyttyä klo 15 alkaen. Jos ette halua, että lapsenne käyttää puhelinta vapaalla ajalla, älkää laittako puhelinta lapsen mukaan. Saatte lapsen tarvittaessa kiinni ohjaajien kautta. Huomioikaa myös, että leiriläisen henkilökohtaiset tavarat eivät kuulu vakuutuksemme piiriin ja ovat siten lapsen omalla vastuulla. Vapaa-ajalla käytössä myös erilaisia pelejä sekä mahdollisuus leikkiä kavereiden kanssa.)

Muistattehan, että sairasta lasta ei saa missään nimessä tuoda leirille! Mikäli lapsi sairastuu leiripäivän aikana, huoltajalla on velvollisuus hakea lapsi leiriltä. Huoltajien tulee olla tavoitettavissa puhelimitse leiripäivien aikana. Toivomme kovasti, että ilmoitatte etukäteen esimerkiksi tekstiviestillä, mikäli lapsenne ei jonain päivänä osallistu leirille.

Leirin vastuuohjaaja: Vilma Kulo puh. 0442705449 (Häneen voi olla yhteydessä leirin aikana).

Yleisiä huomiota kaikkien päiväleirien osalta:

Ohjaajat:

Leireillä on vähintään 2-3 ohjaajaa, usein enemmänkin. Ennen leiriä ja leirin aikana kannattaa tarpeen vaatiessa olla yhteydessä piirikoordinaattoriin (puh. 050 591 1143) kaikissa leiriin liittyvissä asioissa. Lapsilla ei leirin aikana ole omia puhelimia käytössä, paitsi mahdollisesti erikseen sovittuina vapaa-aikoina.

Ruokailu:

Leirillä tarjotaan päivittäin lounas. Lounas syödään yleensä leiritilassa tai lounaspaikassa, mutta mahdollisesti jonain päivänä teemme retkilounaan jossain muualla tai syömme eväitä. Lisäksi tarjoamme aina iltapäivisin pientä välipalaa, mutta myös omia terveellisiä eväitä saa halutessaan ottaa mukaan.

Sairaustapaukset ja poissaolot:

Muistattehan, että sairasta lasta ei saa missään nimessä tuoda leirille! Mikäli lapsi sairastuu leiripäivän aikana, huoltajalla on velvollisuus hakea lapsi leiriltä. Huoltajien tulee olla tavoitettavissa puhelimitse leiripäivien aikana. Toivomme myös kovasti, että ilmoitatte etukäteen esimerkiksi tekstiviestillä, mikäli lapsenne ei jonain päivänä osallistu leirille.

Lista leireille mukaan otettavista asioista:

• Säänmukaiset, mukavat liikkumiseen sopivat vaatteet ja kengät
  • Oma vesipullo
  • Huivi/hattu
  • Eväät iltapäiviä varten, mikäli haluatte (terveellisiä vaihtoehtoja)
  • Mahdolliset uimatarvikkeet (uima-asu, pyyhe, uimalasit) erikseen sovittuna päivänä, jos lapsi saa ja osaa uida. Pelkkä pyyhe mukaan, jos lapsi saa kahlailla. Jos lapsi ei saa kahlailla tai uida, mitään tarvikkeita ei tarvitse mukaan.