Leirikirjeet 2022

Yleisiä huomiota kaikkien päiväleirien osalta:

Ohjaajat:

Leireillä on vähintään 2-3 ohjaajaa, usein enemmänkin. Ennen leiriä ja leirin aikana kannattaa tarpeen vaatiessa olla yhteydessä toiminnanohjaajaan (puh. 050 591 1143) kaikissa leiriin liittyvissä asioissa. Lapsilla ei leirin aikana ole omia puhelimia käytössä, paitsi mahdollisesti erikseen sovittuina vapaa-aikoina.

Ruokailu:

Leirillä tarjotaan päivittäin lounas. Lounas syödään yleensä leiritilassa, mutta mahdollisesti jonain päivänä teemme retkilounaan jossain muualla. Lisäksi tarjoamme aina iltapäivisin pientä välipalaa, mutta myös omia terveellisiä eväitä saa halutessaan ottaa mukaan.

Sairaustapaukset ja poissaolot:

Muistattehan, että sairasta lasta ei saa missään nimessä tuoda leirille! Mikäli lapsi sairastuu leiripäivän aikana, huoltajalla on velvollisuus hakea lapsi leiriltä. Huoltajien tulee olla tavoitettavissa puhelimitse leiripäivien aikana. Toivomme myös kovasti, että ilmoitatte etukäteen esimerkiksi tekstiviestillä, mikäli lapsenne ei jonain päivänä osallistu leirille.

Lista leireille mukaan otettavista asioista:

• Säänmukaiset, mukavat liikkumiseen sopivat vaatteet ja kengät
  • Oma vesipullo
  • Huivi/hattu
  • Aurinkorasva (kannattaa laittaa jo kotona, mikäli tulossa on aurinkoinen päivä)
  • Eväät iltapäiviä varten, mikäli haluatte (terveellisiä vaihtoehtoja)
  • Mahdolliset vaihtovaatteet (esimerkiksi vaihtosukat, mikäli jonain päivänä sataa)
  • Mahdolliset uimatarvikkeet (uima-asu, pyyhe, uimalasit) erikseen sovittuna päivänä, jos lapsi saa ja osaa uida. Pelkkä pyyhe mukaan, jos lapsi saa kahlailla. Jos lapsi ei saa kahlailla tai uida, mitään tarvikkeita ei tarvitse mukaan.
  • Puuhaa leirin vapaita hetkiä varten, kuten puhelin tai kirja (vapaa-aika osana päivistä 20 min lounaan jälkeen sekä leiriohjelman päätyttyä klo 15 alkaen. Jos ette halua, että lapsenne käyttää puhelinta vapaalla ajalla, älkää laittako puhelinta lapsen mukaan. Saatte lapsen tarvittaessa kiinni ohjaajien kautta. Huomioikaa myös, että leiriläisen henkilökohtaiset tavarat eivät kuulu vakuutuksemme piiriin ja ovat siten lapsen omalla vastuulla. Vapaa-ajalla käytössä myös erilaisia pelejä sekä mahdollisuus leikkiä kavereiden kanssa.)

Leirikohtaiset kirjeet:

Sporttileiri 6.-10.6.2022

Päiväleiri järjestetään 6.-10.6.2021 osoitteessa Uudenmaankatu 16, 20500 Turku (Riennon tilat). Päivittäin leirin ohjelma pidetään klo 10-15, mutta ohjaajat ovat kerhotilassa paikalla klo 9-16. Tämä tarkoittaa sitä, että paikalle saa saapua jo klo 9 alkaen ja vastaavasti iltapäivällä paikalla saa olla klo 16 asti. Jos tarkka hakuaika on tiedossa, voitte ilmoittaa sen meille erikseen esimerkiksi tekstiviestillä, niin osaamme laittaa leiriläisen valmiiksi hakua varten. Ne leiriläiset, joille on ilmoittautumisen yhteydessä annettu lupa lähteä itse kotiin, lähetetään kotiin päivittäin klo 15, ellei muuta aikaa sovita.

Leiriohjelma on lähetetty sähköpostiviestin liitteenä, mutta muokkaamme sitä vielä yhdessä lasten kanssa. Suurin osa leiripäivistä vietetään ulkona, ja liikumme erityisesti Kupittaalla ja lähimaastossa. Kovan sateen sattuessa meillä on mahdollisuus olla sisällä. Tarkoituksena on kokeilla erilaisia lajeja viikon aikana, mutta tärkeintä on pitää hauskaa yhdessä kavereiden kanssa. Leiriohjelmaa noudatamme joustavasti ottaen vallitsevat sääolosuhteet ja muut tekijät huomioon. Viikon aikana, näillä näkymin torstaina, tulee olemaan yksi retkipäivä, ja retkellä lähdemme uimaan. Jos lapsi osaa ja saa uida, laitattehan torstaina uimakamppeet ja pyyhkeen lapselle mukaan. Jos lapsi ei osaa tai saa uida, mutta saa kahlailla, laitattehan VAIN pyyhkeen mukaan. Voitte myös halutessanne, laittaa minulle viestiä alhaalta löytyvään numeroon ja tarkentaa lapsenne uimataidon tasoa.

Muinakin päivinä saatamme liikkua hieman kauemmas, riippuen myös lasten omista toiveista. Liikkuminen leiripäivien aikana tapahtuu pääsääntöisesti kävellen, mutta ainakin retkipäivänä saatamme liikkua autolla/bussilla. Jos leiriläinen ei saa kulkea autolla tai bussilla sporttileirin aikana, ilmoitathan siitä vastaamalla tähän viestiin.

Luontoleiri 13.-17.6.2022

Päiväleiri järjestetään 13.-17.6.2022 osoitteessa Linnankatu 45, 20100 Turku (Business hotellin tilat). Päivittäin leirin ohjelma pidetään klo 10-15, mutta ohjaajat ovat kerhotilassa paikalla klo 9-16. Tämä tarkoittaa sitä, että paikalle saa saapua jo klo 9 alkaen ja vastaavasti iltapäivällä paikalla saa olla klo 16 asti. Jos tarkka hakuaika on tiedossa, voitte ilmoittaa sen meille erikseen esimerkiksi tekstiviestillä, niin osaamme laittaa leiriläisen valmiiksi hakua varten. Ne leiriläiset, joille on ilmoittautumisen yhteydessä annettu lupa lähteä itse kotiin, lähetetään kotiin päivittäin klo 15, ellei muuta aikaa sovita.

Leiriohjelma on tässä viestissä liitteenä, mutta muokkaamme sitä vielä yhdessä lasten kanssa. Suurin osa leiripäivistä vietetään ulkona, ja liikumme lähimaastossa, sekä käymme retkellä. Kovan sateen sattuessa meillä on mahdollisuus olla sisällä. Tarkoituksena on kokeilla erilaisiahauskoja puuhia viikon aikana, mutta tärkeintä on pitää hauskaa yhdessä kavereiden kanssa. Leiriohjelmaa noudatamme joustavasti ottaen vallitsevat sääolosuhteet ja muut tekijät huomioon. Viikon aikana, näillä näkymin torstaina, tulee olemaan yksi retkipäivä, ja retkellä lähdemme uimaan. Jos lapsi osaa ja saa uida, laitattehan torstaina uimakamppeet ja pyyhkeen lapselle mukaan. Jos lapsi ei osaa tai saa uida, mutta saa kahlailla, laitattehan VAIN pyyhkeen mukaan. Voitte myös halutessanne, laittaa minulle viestiä alhaalta löytyvään numeroon ja tarkentaa lapsenne uimataidon tasoa.

Muinakin päivinä saatamme liikkua hieman kauemmas, riippuen myös lasten omista toiveista. Liikkuminen leiripäivien aikana tapahtuu pääsääntöisesti kävellen, mutta ainakin retkipäivänä saatamme liikkua autolla/bussilla. Jos leiriläinen ei saa kulkea bussilla leirin aikana, ilmoitathan sähköpostitse.

Leirin vastuuohjaajan (Heidi) saatte kiinni numerosta 050 555 6512.

Kesäinen seikkailu 20.-23.6.2022 (yöleiri, Naantali)

Leiri järjestetään Rymättylässä Vienolan nuorisoleirialueella. Osoite on Peltolantie 211, 21140 Naantali.

Saavuttehan leiripaikalle maanantaina klo 14:00, jolloin aloittelemme yhdessä leiriä. Viimeisenä leiripäivänä torstaina lapset tulisi hakea klo 13 mennessä. Jos haluatte hakea lapsen aiemmin torstaina, laittakaa viestiä lopusta löytyvään numeroon niin tiedämme ottaa tämän ruokailuissa ja pakkaamisessa huomioon.

Alustava leiriohjelma on tässä viestissä liitteenä, mutta muokkaamme sitä vielä yhdessä lasten kanssa. Lapussa lukevan ohjelman lisäksi lapsilla on paljon vapaata aikaa leirialueella, josta löytyy esimerkiksi jalka- ja lentopallokentät sekä frisbeegolfrata. Lisäksi käymme päivittäin uimassa, kunhan sää sallii! Suurin osa leiripäivistä vietetään ulkona, joten säänmukainen varustus on tärkeä. Kovan sateen sattuessa olemme tarvittaessa sisätiloissa. Pyrimme leiripäivien aikana nauttimaan kesästä yhdessä kavereiden kanssa ja pitämään hauskaa!

Tarjoamme päivittäin leirillä aamupalan, lounaan (ei ensimmäisenä päivänä), päivällisen, iltapalan sekä tarvittavat välipalat. Myös omia eväitä saa halutessaan ottaa mukaan. Iltaisin on mahdollisuus esimerkiksi pieneen naposteluun :)

Leirillä on 2-4 ohjaajaa. Ennen leiriä ja leirin aikana kannattaa tarpeen vaatiessa olla yhteydessä toiminnanohjaajaan Pinja Ömaniin 050 591 1143 kaikissa leiriin liittyvissä asioissa. Vastuuohjaajana toimii Heidi ja hänet tavoittaa leirillä numerosta 050 555 6512. Lapset saavat myös sovittuina aikoina käyttää omia puhelimiaan, mutta nopeissa yhteydenotoissa parhaiten lapset tavoittaa ohjaajien kautta.

HUOM! Ennen leiriä (torstaihin 16.6. mennessä) huoltajien tulee vastata leirikyselyyn, jossa kysytään tarkempia tietoja esimerkiksi lapsen uimataidosta ja lääkkeistä. Linkki kyselyyn on lähetetty sähköpostitse, mutta pääset kyselyyn myös tämän linkin kautta.

Tässä lista leirille mukaan otettavista asioista:

• Säänmukaiset, mukavat ja liikkumiseen sopivat vaatteet ja kengät. Huom! Vaihtovaatteita tulisi olla tarpeeksi jokaiselle päivälle. (Lasten vaatteet olisi hyvä merkata lapsen nimikirjaimilla, jotta oikeat vaatteet löytävät takaisin kotiin).
  • Pussilakana, tyynyliina ja lakana (myös makuupussi käy). Tarvittaessa myös esimerkiksi patjansuojus.
  • Hygieniatarvikkeet ja lääkkeet.
  • Uimakamppeet (uikkarit, pyyhe, uimalasit, kellukkeet tms.)
  • Oma vesipullo.
  • Huivi/hattu/lippis.
  • Aurinkorasva.
  • Omat pienet eväät halutessaan.
  • Puuhaa leirin vapaita hetkiä varten, kuten oma puhelin, kirja tai jokin peli.

Kiinnitämme erityistä huomiota käsienpesuun sekä yleiseen siivoukseen ja desinfiointiin. Muistattehan, että sairasta lasta ei saa missään nimessä tuoda leirille! Toivomme myös, että mikäli leiriläisen omassa lähipiirissä on sairaustapauksia, pitäisitte lapsen siinä tapauksessa kotona. Mikäli lapsi sairastuu leiripäivän aikana, huoltajalla on velvollisuus hakea lapsi leiriltä. Huoltajien tulee olla tavoitettavissa puhelimitse leirin aikana.

Kamu-kameleontin kesäleiri 20.-23.6.2022 (Raisio)

Päiväleiri järjestetään 20.-23.6.2022 osoitteessa Pujokuja 10, 21200 Raisio (Krookilan nuorisotalon tilat). Päivittäin leirin ohjelma pidetään klo 10.00-15.00, mutta ohjaajat ovat kerhotilassa paikalla klo 9-16. Tämä tarkoittaa sitä, että paikalle saa saapua jo klo 9 alkaen ja vastaavasti iltapäivällä paikalla saa olla klo 16 asti. Jos tarkka hakuaika on tiedossa, voitte ilmoittaa sen meille erikseen esimerkiksi tekstiviestillä, niin osaamme laittaa leiriläisen valmiiksi hakua varten. Ne leiriläiset, joille on ilmoittautumisen yhteydessä annettu lupa lähteä itse kotiin, lähetetään kotiin päivittäin klo 15, ellei muuta aikaa sovita.

Leiriohjelma löytyy alta, mutta muokkaamme sitä vielä yhdessä lasten kanssa. Suurin osa leiripäivistä vietetään ulkona. Teemme myös pieniä päiväretkiä lähistöllä. Kovan sateen sattuessa meillä on mahdollisuus olla sisällä. Tarkoituksena on kokeilla monenlaista, mutta tärkeintä on pitää hauskaa yhdessä kavereiden kanssa. Leiriohjelmaa noudatamme joustavasti ottaen vallitsevat sääolosuhteet ja muut tekijät huomioon. Viikon aikana, näillä näkymin keskiviikkona, tulee olemaan yksi retkipäivä, ja retkellä lähdemme Haunisten altaalle. Jos lapsi osaa ja saa uida, laitattehan keskiviikkona uimakamppeet ja pyyhkeen lapselle mukaan. Jos lapsi ei osaa tai saa uida, mutta saa kahlailla, laitattehan VAIN pyyhkeen mukaan. Voitte myös halutessanne, laittaa minulle viestiä alhaalta löytyvään numeroon ja tarkentaa lapsenne uimataidon tasoa.

Muinakin päivinä saatamme liikkua hieman kauemmas, riippuen myös lasten omista toiveista. Liikkuminen leiripäivien aikana tapahtuu pääsääntöisesti kävellen, mutta ainakin retkipäivänä liikumme tilatakseilla. Jos leiriläinen ei saa kulkea autolla tai bussilla kamuleirin aikana, ilmoitathan siitä vastaamalla tähän viestiin.

Leirillä tarjotaan päivittäin lounas. Lounas syödään yleensä leiritilassa, mutta mahdollisesti jonain päivänä teemme retkilounaan jossain muualla. Lisäksi tarjoamme aina iltapäivisin pientä välipalaa, mutta myös omia eväitä saa halutessaan ottaa mukaan.

Leirillä on 2-3 ohjaajaa. Ennen leiriä ja leirin aikana kannattaa tarpeen vaatiessa olla yhteydessä minuun (puh. 050 591 1143) kaikissa leiriin liittyvissä asioissa. Lapsilla ei leirin aikana ole omia puhelimia käytössä, paitsi mahdollisesti erikseen sovittuina vapaa-aikoina.