Kevät alkaa epävarmoissa tunnelmissa

10.1.2022

Kevätkausi aloitetaan monelta osin epävarmoissa tunnelmissa pahentuneen epidemiatilanteen vuoksi. Hallitus on suositellut lasten harrastustoiminnan rajoittamista toistaiseksi ainakin tammikuun loppuun saakka. Tämä vaikuttanee myös Lastenliiton kevätkauden kerho- ja muuhun harrastustoimintaan ainakin alkukauden aikana eri puolilla Suomea. Monilla alueilla odotellaan vielä Aluehallintoviraston tarkempia määräyksiä aiheeseen liittyen, ja Lastenliiton alueelliset yhdistykset tiedottavat omalta osaltaan toimintaan jo ilmoittautuneita aiheeseen liittyen tarvittaessa. Alueelliset yhteystiedot löytyvät tarvittaessa täältä.

Julkaisimme jo elokuussa kannanoton, jossa tuodaan esille lasten harrastustoiminnan rajoittamisen vaikutuksia. Harrastustoiminnalla on tärkeä merkitys lasten lasten sosiaaliselle ja terveydelliselle hyvinvoinnille, ja harrastustoiminta pitäisikin turvata. Epidemiatilanteen pahentuessa on kuitenkin mentävä turvallisuus ennen kaikkea ja toivottava, että lyhytkestoisilla rajoituksilla on toivottuja vaikutuksia.

Ilmoittautuminen kerhotoimintaan sekä hiihtolomaleireille on kuitenkin toistaiseksi auki normaalisti. Lisäksi Helsingin osalta ilmoittautuminen myös kesän 2022 leireille on jo auki. Alueellisen kerhotarjonnan löydät tästä linkistä ja leiritarjonnan tästä linkistä. Huomio kuitenkin ilmoittautuessasi, että epidemiatilanne voi aiheuttaa laajojakin muutoksia toimintojen järjestämiseen.