Lasten ja nuorten ohjaajia haetaan nyt kevätkaudelle Vantaalle

30.11.2021

Vantaan Lastenliitto etsii riveihinsä uusia, innostuneita ja motivoituneita ohjaajia kerho- ja iltapäivätoimintaan kevätkaudelle 2022. Haussa on myös tarvittaessa työhön kutsuttavia sijaisia erilliselle sijaislistalle, jonka kautta voi työllistyä halutessaan myös muualle pääkaupunkiseudun Lastenliiton yhdistyksiin keikkatyöhön.

Katso alta tarkemmat hakuilmoitukset ja jätä hakemus ilmoituksessa mainitulla lomakkeella.

Tässä suorat linkit hakuilmoituksiin:

kerho-ohjaajia keväälle 2022
iltapäivätoiminnan ohjaajia keväälle 2022
sijaisia sijaislistalle 2021-2022

#kivaayhdessä

Vantaan Lastenliitto hakee ohjaajia lasten harrasteryhmiin eri puolille Vantaata kevätkaudelle 2022

Vantaan Lastenliitto ry on vuodesta 1974 toiminut voittoa tavoittelematon lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö. Toiminnallamme tuemme turvallista lapsuutta ja onnellista vanhemmuutta Vantaalla. Haluamme omalta osaltamme kasvattaa ihmistaimista rehellisiä, tasapainoisia ja hassuttelevia yksilöitä. Toteutamme tavoitettamme järjestämällä monipuolista vapaa-ajan toimintaa lapsille, varhaisnuorille sekä lapsiperheille. Mahdollisuus mukavaan toimintaan ja edulliseen harrastamiseen tarjoutuu ympäri vuoden, kun tarjolla on metkaa kerhotoimintaa sekä erilaisia lystikkäitä tapahtumia. Koulujen loma-aikoina riittää tekemistä päiväleirien muodossa. Lastenliiton järjestämän toiminnan taustalla ovat yhdistyksen arvot: reilurohkaisevalapsilähtöinen sekä välittävä. Kaiken toimintamme keskiössä on osallisuus ja yhdessä tekeminen. #kivaayhdessä.

Kerhotoiminta
Yksi toimintamuodoistamme on lasten harrastekerhotoiminta. Kerhotoimintamme on matalan kynnyksen harrastustoimintaa, joka ei ole tavoitekeskeistä, vaan siinä korostuu leikkimielisyys sekä yhdessäolo. Mukaan voi tulla taitotasosta riippumatta, sillä tärkeintä on halu harrastaa sekä päästä kokeilemaan ja nauttimaan tekemisen riemusta! Kun harrastaminen tarjoaa myönteisiä elämyksiä, ilo harrastamiseen säilyy.

Tule meille kerho-ohjaajaksi!
Innostuneet ja sitoutuneet kerho-ohjaajat ovat kerhotoimintamme perusta. Haemme nyt joukkoomme lasten vapaa-ajantoiminnan ohjaamisesta kiinnostuneita kerho-ohjaajia kevätkaudelle 2022. Muskariohjaajalta edellytämme musiikkipedagogisia opintoja. Haemme ohjaajia useisiin eri kerhoihin ja pyrimme tarjoamaan valituille heidän toivomansa työmäärän. Valituilla on mahdollisuus jatkaa ohjaamista myös seuraavina vuosina. Harrastusten Vantaa -hankkeen kulttuurikokkikerhoissa ja taidepajoissa on kaksi ohjaajaa (vastuuohjaaja ja apuohjaaja), mutta muita kerhoja ohjataan yksin. Lähtökohtaisesti etsimme täysi-ikäisiä ohjaajia, mutta kahden ohjaajan tiimien apuohjaajat voivat olla myös alaikäisiä.

Ohjaajaa haetaan tällä hetkellä seuraaviin ryhmiin:

Kivistön tanssikerhot
Lastentanssi 3-4v / Keimolanmäen päiväkoti
Lastentanssi 5-6v / Keimolanmäen päiväkoti
Showtanssi 7-9v / Keimolanmäen päiväkoti

Päiväkummun tanssikerhot
Lastentanssi 3-4v / Päiväkummun koulu
Lastentanssi 5-6v / Päiväkummun koulu
Showtanssi 7-9v / Päiväkummun koulu

Tikkurilan tanssikerhot
Lastentanssi 3-4v / Tikkurilan nuorisotila Liito
​Lastentanssi 5-6v / Tikkurilan nuorisotila Liito
​Showtanssi 7-9v / Tikkurilan nuorisotila Liito
Showtanssi 10-13v / Tikkurilan nuorisotila Liito

Lisäksi kerhoja voi tulla lisää hakuun.

Mitä ohjaajalta odotetaan
Kerhon ohjaaja on henkilö, joka näyttää omalla esimerkillään mallia, on empaattinen, osallistava, antaa lapselle aikaa ja kuuntelee, on tasapuolinen kaikille sekä luo turvallisen ilmapiirin harrastaa. Ohjaaja vastaa oman kerhonsa toiminnan suunnittelusta yhdessä lasten kanssa sekä ohjaa toimintaa itsenäisesti Lastenliiton arvojen ja laatukriteereiden mukaisesti.

Ohjaajalta toivomme iloista elämänasennetta, vastuullisuutta, idearikkautta ja työhön sitoutumista. Lisäksi jokaiselta ohjaajalta edellytetään valmistautumista ja etukäteen perehtymistä toimintaan ja Lastenliiton yleisiin ohjeistuksiin. Ohjaajan tulee lähtökohtaisesti olla täysi-ikäinen. Muskariohjaajalla tulee olla musiikkipedagoginen pätevyys tai opinnot käynnissä.

Kerhon ohjaaminen on mukava harrastus, josta saa työkokemusta. Kerho-ohjaajien palkka on sopimuspalkka. Tehtävään valitun tulee esittää työnantajalle rikosrekisterilain 6§ 2 momentin mukainen rikosrekisteriote.

Kerhoaika
Haettavat kerhot kokoontuvat kevätkaudella viikoilla 4-19. Harrastusten Vantaa -kerhot kokoontuvat viikoilla 2-19.

Hakeminen
Mikäli koet olevasi sopiva henkilö, täytä hakemus nettilomakkeellaEmme huomioi muita väyliä kautta tulleita hakemuksia. Paikat täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Tehtävästä tiedustelu
Inka Kiuru
vantaa@lastenliitto.fi
050 5630526

Etsimme reippaita, omatoimisia ja vastuuntuntoisia ohjaajia iltapäivätoiminnan yksikköihimme Vantaalle!

Vantaan Lastenliitto ry  on Vantaan alueella toimiva lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö, jonka tavoitteena on toteuttaa laadukasta ja matalan osallistumiskynnyksen vapaa-ajan toimintaa, tukea vanhemmuutta ja tarjota lapselle rakentava kasvuympäristö. Yhdistys on järjestänyt toimintaa jo vuodesta 1974 ja iltapäivätoimintaa Vantaalla on järjestetty jo yli 15 vuotta. Lukuvuonna 2021-2022 Vantaan Lastenliitto järjestää iltapäivätoimintaa Hiekkaharjun, Lehtikuusen, Länsimäen (Rajakylän koulun oppilaat), Mikkolan, Aurinkokiven, Keimolanmäen sekä Päiväkummun kouluilla. Toiminnassa on päivittäin yli 300 lasta.

Olemme voittoa tavoittelematon yhdistys ja järjestämme monipuolista vapaa-ajan toimintaa lapsille, nuorille ja perheille. Päätoimintamuotojamme ovat kerhot ja leirit. Järjestämme vuoden aikana paljon erilaisia koko perheen tapahtumia ja olemme mukana erilaisissa tapahtumissa ympäri Suomea. Lisäksi järjestämme lakisääteistä aamu- ja iltapäivätoimintaa. Toimintamme avulla luomme ja lisäämme etenkin matalan kynnyksen harrastusmahdollisuuksia lapsille ja nuorille sekä tuemme aikuisia vanhemmuudessa ja työn ja perheen yhteensovittamisessa. Lastenliiton järjestämän toiminnan taustalla ovat yhdistyksen arvot: reilurohkaisevalapsilähtöinen sekä välittävä. Kaiken toimintamme keskiössä on osallisuus ja yhdessä tekeminen. #kivaayhdessä

Lastenliiton iltapäivätoiminta

Iltapäivätoiminta on tarkoitettu 1.–2.-luokkalaisille sekä erityisopetuksessa oleville peruskoululaisille. Toiminnan toteuttamista ohjaavat valtakunnalliset koululaisten iltapäivätoiminnan perusteet, Vantaan kaupungin sivistysviraston oma iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma sekä Lastenliiton iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma. Iltapäivätoiminta alkaa koulupäivän päätyttyä klo 12 ja päättyy klo 17. Iltapäivätoiminnassa lapset leikkivät ja harrastavat ryhmissä sisällä ja ulkona. Päivän aikana on vähintään yksi ohjattu toimintatuokio. Lapsella on myös mahdollisuus tehdä kotiläksyt iltapäivätoiminnassa. Toiminta-ajan aikana lapsille tarjotaan itse valmistettu välipala.

Lisää iltapäivätoiminnasta voit lukea Vantaan kaupungin nettisivuilta tästä linkistä tai Opetushallituksen sivuilta tästä linkistä!

Haettavat ohjaajat

Haemme vastuuntuntoisia ja oma-aloitteisia tiimityöskentelijöitä iltapäivätoiminnan ohjaajaksi toimintakaudeksi 2021-2022 eri toimipisteillemme Vantaan kouluille. Ryhmäkoot vaihtelevat yhden vastuuohjaajan ryhmästä, jossa 16 lasta aina isoihin 6 ohjaajan ryhmiin, joissa maksimilapsimäärä on 96 lasta. Toiminnassamme jaetaan isoja ryhmiä pienemmiksi. Ohjaajatarpeemme saattaa vaihdella toimipistekohtaisesti, joten mainitse hakulomakkeella, jos olet kiinnostunut myös muista kuin tällä hetkellä avoinna olevista paikoista.

Avoinna olevat tehtävät:

• Lisäresurssiohjaajia eri yksiköihimme Vantaalla
  • Kiertävän resurssiohjaajan tehtävä: toimenkuvana on sijaistaa vakituista henkilökuntaa eri yksiköissä tarpeen mukaan.
  • Iltapäivätoiminnan ohjaaja Päiväkummun koululle
    • Työskentely alkaa 10.1.2022
    • Palkkaus yksityisen sosiaali- ja palvelualan TES:n mukaan
    • Viikkotyömäärä 20 tuntia
  • Iltapäivätoiminnan ohjaaja Hiekkaharjun koululle.
    • Työskentely alkaa 10.1.2022
    • Palkkaus yksityisen sosiaali- ja palvelualan TES:n mukaan
    • Viikkotyömäärä vähintään 20 tuntia.

Ohjaajana olet tärkeässä roolissa varmistamassa lapsille turvallisen, virikkeellisen ja inspiroivan iltapäivän. Ohjaajat vastaavat mm. päivän kulusta, kuukausisuunnitelmien laatimisesta toimintaan, välipalan valmistuksesta ja tarjoilusta, lasten turvallisuudesta ja saapumisista ja lähtemisistä oikeaan aikaan, erilaisten tuokioiden ohjaamisesta, yhteistyöstä ohjaajatiimin, koulun ja vanhempien sekä mahdollisesti muiden koululla toimivien iltapäivätoiminnan ryhmien ja palveluntuottajien kanssa. Kiertävän ohjaajan työnkuvaan kuuluu, että on valmis siirtymään eri päivinä eri yksiköihin Vantaalla.

Tarkemmat tiedot työpaikasta:

• Ohjaajien työaika on sopimuksesta riippuen 20-27 tuntia viikossa.
  • Työ alkaa sopimuksen mukaan. Resurssiohjaajien työsuhteet pyritään aloittamaan mahdollisimman pian.
  • Koulujen loma-aikoina ei ole työtä, mutta tarjoamme mahdollisuutta ohjata loma-aikoina esimerkiksi leiritoimintaa.
  • Työstä maksetaan yksityisen sosiaalialan tes:n mukainen tuntipalkka.
  • Työsuhde on määräaikainen lukuvuoden ajaksi. Työsuhteen jatko seuraavalle lukuvuodelle voi olla mahdollista.
  • Lisäksi on mahdollista työllistyä iltapäivätoiminnan lisäksi myös kerho-ohjaajaksi ilta-aikaan
  • Vastuuohjaajalla on viikossa 2h työaikaa ryhmässäoloajan ulkopuolella mm. suunnittelu- ja paperitöihin. Vastuuohjaaja vastaa ohjaajatiimissä viime kädessä siitä, että työskentely sujuu ja yhteistyö toimii yhteistyötahojen kanssa. Vastuu lapsista on yhtäläinen ohjaajilla ja vastuuohjaajilla ja lapsiin nähden ohjaajat ovat kaikki samalla viivalla.

Ohjaajalta edellytämme:

• tietämystä iltapäivätoiminnan ominaispiirteistä ja järjestämisperiaatteista
  • ryhmänhallinnan ja yksilönohjauksen taitamista
  • aitoa kiinnostusta lasten ohjaamistyöhön ja kasvattamiseen
  • reipasta asennetta, tilanteisiin tarttumista ja kokemusta lasten parissa työskentelystä
  • vahvaa tiimityöskentelyasennetta ja joustavuutta
  • ymmärrystä erityislasten tarpeista ja haasteista
  • oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisukykyä ja heittäytymistä muuttuviin tilanteisiin
  • riittävää suomen kielen taitoa
  • osaamista Microsoft Office 365 -ympäristöstä (etenkin vastuuohjaajalta)
  • hygieniapassi, EA-kortti ja työhön soveltuva tutkinto katsotaan eduksi.
  • rikosrekisterilain 6§ 2 momentin mukaisen rikosrekisteriotteen esittämistä työnantajalle (vaaditaan kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä.)

Ohjaajalle tarjoamme:

• mahdollisuuden tehdä tärkeää työtä lasten turvallisten ja monipuolisten iltapäivien takaamisessa
  • erilaisia koulutuksia ja työhyvinvoinnin lisäämiseen tähtäävää toimintaa pitkin lukuvuotta
  • monen eri tiimin ja koulun muodostaman työyhteisön
  • työpaikan, jossa pääset vaikuttamaan toiminnan sisältöön ja kehittämiseen sekä hyödyntämään omia ammatillisia vahvuuksiasi.
  • mahdollisuuden tehdä ohjaustyötä iltapäivätoiminnan lisäksi mm. tapahtumissa, kerho- ja leiritoiminnassa
  • mahdollisuuden työllistyä myös määräaikaisen työsuhteen jälkeen
  • mahdollisuuden opiskella oppisopimuksella alan koulutus. Mainitsethan hakemuslomakkeessa, mikäli olet kiinnostunut oppisopimusopiskelusta.

Kuulostiko tämä työpaikka sinulle siltä oikealta? Täytä hakemus tämän linkin kautta.

Emme huomioi muita väyliä pitkin saapuneita hakemuksia. Haastattelut järjestetään live- ja teams-haastatteluina mahdollisimman pian.

Palkkaamme työntekijät heti sopivien henkilöiden löydyttyä.

Kysyttävää? Ota yhteyttä:

Virve Hakasalo
Hallintojohtaja
Vantaan Lastenliitto ry

vantaa.hallinto@lastenliitto.fi

Etsimme nyt reippaita, omatoimisia ja vastuuntuntoisia sijaisia kerho- ja iltapäivätoimintaan Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kirkkonummen Lastenliitoille sekä Uudenmaan Lastenliitolle Lohjalle. Oletko sinä etsimämme ohjaaja?

Mahdollisuutena on työskennellä yhdellä tai usealla paikkakunnalla. Hakulomakkeessa valitaan ne paikkakunnat, joilla työskentely kiinnostaa hakijaa. Työhön kutsutaan tarpeen niin vaatiessa ja se on keikkaluontoista. Tehtävä sopiikin esimerkiksi lisätyöksi tai opiskelun ohessa tehtäväksi.

Helsingin, Espoon ja Vantaan Lastenliitot järjestävät iltapäivä- ja kerhotoimintaa toiminta-alueillaan. Iltapäivätoiminta on lakisääteistä koulun jälkeen tapahtuvaa ohjattua toimintaa. Iltapäiväkerhomme ovat auki koulupäivisin kello 12–17. Iltapäiväkerhoissa tarjotaan joka päivä välipala sekä leikitään, askarrellaan, ulkoillaan ja pidetään kivaa yhdessä ohjaajien ja kaverien kanssa. Iltapäivän aikana on myös mahdollisuus läksyjen tekoon. Ohjaajat tarjoavat lapsille mieluisaa ja turvallista tekemistä koulupäivän jälkeen. Iltapäivätoiminnassa on yleensä useampi ohjaaja ryhmässä.

Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kirkkonummen Lastenliitot sekä Uudenmaan Lastenliitto Lohjalla, järjestävät kaikki kerhotoimintaa lapsille ja nuorille. Lastenliiton kerhotoiminta sijoittuu arki-iltapäiville ja on iltapäivätoimintaa lyhytkestoisempaa. Kerhot kestävät noin 1–1,5 tuntia kerhosta riippuen. Ohjaajan työhön sisältyy itse kerhon ohjaamisen lisäksi myös kerhon suunnitteluaika. Kerhot ovat teemakerhoja, joiden sisältö vaihtelee tiede- ja taidekerhoista kokkikerhoihin, muskareihin, sekä liikunta- ja tanssikerhoihin. Lastenliiton kerhotoiminta on matalan kynnyksen harrastustoimintaa, joka ei ole tavoitekeskeistä, vaan siinä korostuu leikkimielisyys, yhdessäolo ja tekemisen ilo. Kerhoissa ei kilpailla, vaan niissä toimitaan tekemisen ja hyvän mielen kautta. Toiminnassa pyritään lasten sosiaalisten taitojen ja ryhmätyötaitojen kehittämiseen sekä siihen, että jokainen lapsi saa onnistumisen kokemuksia. Kerhoja ohjataan pääsääntöisesti yksin.

Kiinnostuitko? Hakulomakkeen löydät täältä. Vain lomakkeen kautta saapuneet hakemukset otetaan huomioon.

Lisätietoja ja tiedustelut työpaikasta:
Espoo
Vantaa

Kirkkonummi ja Lohja

Lastenliitto ry on vuonna 1972 perustettu lapsi- ja varhaisnuorisojärjestö. Lastenliiton tarkoituksena on vaikuttaa ja osallistua aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun lasten ja nuorten hyvän elämän edellytysten luomiseksi.

Lastenliitto toimii vanhemmuutta tukevana, osallisuutta edistävänä ja elämyksiä tuottavana järjestönä, järjestämällä toimintaa ja harrastusmahdollisuuksia lapsille ja nuorille. Toimintamuotoinamme ovat mm. kerhot, leirit ja retket sekä iltapäivätoiminta.

Lastenliiton järjestämän toiminnan taustalla ovat yhdistyksen arvot: reilurohkaisevalapsilähtöinen sekä välittävä. Kaiken toimintamme keskiössä on osallisuus ja yhdessä tekeminen. #kivaayhdessä