Helsinki | Päiväleirikirje tanssileirille

Tapahtumakalenteri

Päiväleirikirje tanssileirille

Päiväleiri-info Showtanssipainotteiselle ilmaisuleirille

Tanssileirit on tarkoitettu 7-9 ja 10-12 -vuotiaille, molempien ikäryhmien leirit pidetään omina viikkoinaan. 7-9 -vuotiaiden leirille ovat tervetulleita kaikki vuosina 2010-2012 syntyneet lapset ja 10-12 -vuotiaiden leirille vuosina 2007-2009 syntyneet, joilla on taitoja olla ja toimia isossa lapsiryhmässä (lapsia leirillä on maksimissaan 22). Huom! Ikärajat ovat suosituksia, joiden mukaan leirin toiminta suunnitellaan.

Leirikuvaus: Tällä leirillä tutustutaan showtanssin ja ilmaisun maailmaan. Leirillä harjoitellaan showtanssin tekniikkaa, tehdään koreografioita ja tanssin lisäksi tutustutaan teatteri-ilmaisuun.

Toiminta-aika: Leirien päivittäinen toiminta-aika on klo 9.00 - 15.00. Leiriviikko kestää maanantaista torstaihin.

Leirin aloitus: Leirit aloitetaan ensimmäisenä leiripäivänä kokoontumalla klo 9.00 toimipaikan pääsisäänkäynnillä. Leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan ja vastailevat tällöin mielellään esimerkiksi leiriohjelmaa koskeviin kysymyksiin.

Yhteydenpito: Jokaisella leiripaikalla on omat leiripuhelimensa, joilla saa yhteyden ohjaajiin ja hätätapauksissa myös leiriläisiin. Puhelinten toiminta-aika on leiripäivien ajan kello 8.30-15.00. Leiri järjestetään Lauttasaaren ala-asteen Hedengrenin koululla, Lauttasaarentie 50.

Leiripuhelin:

• Päivitetään toukokuussa
  • HUOM! Leiripuhelin ovat myös muussa käytössä, puhelinnumero tavoittaa leiriohjaajat leirin ensimmäisestä aamusta alkaen. Ennen ja jälkeen leirin yhteys toiminnanohjaajaan.

Ruokailu: Päivän aikana tarjotaan lämmin lounas sekä pieni välipala (koostuu esim. näkkileivästä ja hedelmästä). Myös omia eväitä saa ottaa lisäksi, mutta huomioithan, että eväiden kannattaa olla reppusäilytyksen kestäviä. Huom! Ei karkkeja, limppareita tai muita herkkuja!

Mahdolliset ruoka-aineallergiat kysytään ilmoittautumisen yhteydessä. Huomioithan, että ruokatilaukset ruuan toimittajalta tulee tehdä viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, eli viime hetken muutoksista saatetaan veloittaa lisämaksu.

Leirille otetaan omat ruokailuvälineet mukaan siksi, koska koulun tiloissa ei ole mahdollisuutta lainata / käyttää heidän astioitaan.

Mikäli joudumme perumaan leirin (vähäisen osallistujamäärän / muuttuneiden tilavuorojen vuoksi), ilmoitamme asiasta viimeistään 2 viikkoa ennen leirin alkua.

MUISTA OTTAA LEIRILLE MUKAAN

• Omat ruokailuvälineet (haarukka, veitsi, lusikka, lautanen ja muki)
• Juomapullo
• Vaatteet, joissa on helppo ja mukava liikkua sekä ulkoiluun sopivat vaatteet.

MUUTA TÄRKEÄÄ HUOMOITAVAA

• Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä?
  • Huomioittehan myös että leireille ei ole varattu ylimääräisiä avustajaresursseja. Mikäli lapsi ei pysty toimimaan normaalissa ryhmätyöskentelyssä (esim. muita häiritsevä käyttäytyminen, kiusaaminen jne.), ovat huoltajat velvollisia hakemaan lapsen kesken päivän leiriltä. Tässä tapauksessa leirimaksua ei palauteta.
  • Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!
  • Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla, jos lapsi on poissa.
  • Varmista, että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.
  • Karkit ja limut ovat päiväleireillä kiellettyjä.
  • Pelikonsolit jätetään kotiin, eikä puhelimilla pelailla leiripäivän aikana
  • Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. - Leirivakuutus ei korvaa rikkimenneitä esineitä, kuten puhelimia, silmälaseja ym.
  • Löytötavaroita voi leirin aikana tiedustella leirin ohjaajilta sekä leirin jälkeen toimistolta. Löytötavaroita säilytetään toiminnan jälkeen kolme kuukautta, jonka jälkeen ne laitetaan kierrätykseen.

Mikäli muuta kysyttävää nousee leireihin liittyvissä asioissa, ota yhtettä:

Toiminnanohjaaja Piia Honkanen
etunimi.sukunimi@lastenliitto.fi