Päiväleirikirje tanssileirille

Päiväleiri-info Showtanssipainotteiselle ilmaisuleirille

Tanssileirit on tarkoitettu 7-9 ja 10-12 -vuotiaille, molempien ikäryhmien leirit pidetään omina viikkoinaan. Leirille ovat tervetulleita kaikki, joilla on taitoja olla ja toimia isossa lapsiryhmässä (lapsia leirillä on maksimissaan 25). Huom! Ikärajat ovat suosituksia, joiden mukaan leirin toiminta suunnitellaan.

Leirikuvaus: Tällä leirillä tutustutaan showtanssin ja ilmaisun maailmaan. Leirillä harjoitellaan showtanssin tekniikkaa, tehdään koreografioita ja tanssin lisäksi tutustutaan teatteri-ilmaisuun. Lisäksi leirillä voidaan tehdä pieniä askartelutöitä ja ulkoillaan. Leiriohjelmaan vaikuttaa ohjaajien oma tausta sekä osallistujien toiveet.

Toiminta-aika: Leirien päivittäinen toiminta-aika on klo 9.00 - 15.00. Leiriviikko kestää maanantaista torstaihin.

Leirin aloitus: Leirit aloitetaan ensimmäisenä leiripäivänä kokoontumalla klo 9.00 toimipaikan pääsisäänkäynnillä (Ressun peruskoulun sisäpihan ulko-ovet). Leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan ja vastailevat tällöin mielellään esimerkiksi leiriohjelmaa koskeviin kysymyksiin.

Yhteydenpito: Jokaisella leiripaikalla on omat leiripuhelimensa, joilla saa yhteyden ohjaajiin ja hätätapauksissa myös leiriläisiin. Puhelinten toiminta-aika on leiripäivien ajan kello 9:00-15.00. Leiri järjestetään Ressun peruskoululla, Lapinlahdenkatu 10.

Leiripuhelin: 045-1298867

HUOM! Leiripuhelin ovat myös muussa käytössä, puhelinnumero tavoittaa leiriohjaajat leirin ensimmäisestä aamusta alkaen. Ennen ja jälkeen leirin yhteys toiminnanohjaajaan.

Ruokailu: Päivän aikana tarjotaan lämmin lounas sekä pieni välipala (koostuu näkkileivästä ja hedelmästä). Myös omia eväitä saa ottaa lisäksi, mutta huomioithan, että eväiden kannattaa olla reppusäilytyksen kestäviä. Huom! Ei karkkeja, limppareita tai muita herkkuja! Omat ruokailuvälineet ja juomapullo tulee ottaa mukaan leirille ja nimikoida se.

Mahdolliset ruoka-aineallergiat kysytään ilmoittautumisen yhteydessä. Huomioithan, että ruokatilaukset ruuan toimittajalta tulee tehdä viimeistään kahta viikkoa ennen leirin alkua, eli viime hetken muutoksista saatetaan veloittaa lisämaksu.

Mikäli joudumme perumaan leirin (vähäisen osallistujamäärän / muuttuneiden tilavuorojen vuoksi), ilmoitamme asiasta viimeistään 2 viikkoa ennen leirin alkua.

MUISTA OTTAA LEIRILLE MUKAAN

• Lautanen, muki, lusikka, haarukka ja veitsi
  • Nimikoitu Juomapullo
  • Vaatteet, joissa on helppo ja mukava liikkua sekä ulkoiluun sopivat vaatteet.

MUUTA TÄRKEÄÄ HUOMOITAVAA

• Sairaana leirille ei ole asiaa. Vanhempi on velvollinen hakemaan lapsen heti leiriltä, mikäli lapsi sairastuu kesken päivän.
  • Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä?
  • Huomioittehan myös että leireille ei ole varattu ylimääräisiä avustajaresursseja. Mikäli lapsi ei pysty toimimaan normaalissa ryhmätyöskentelyssä (esim. muita häiritsevä käyttäytyminen, kiusaaminen jne.), ovat huoltajat velvollisia hakemaan lapsen kesken päivän leiriltä. Tässä tapauksessa leirimaksua ei palauteta.
  • Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!
  • Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla, jos lapsi on poissa.
  • Varmista, että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.
  • Karkit ja limut ovat päiväleireillä kiellettyjä.
  • Pelikonsolit jätetään kotiin, eikä puhelimilla pelailla leiripäivän aikana
  • Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. - Leirivakuutus ei korvaa rikkimenneitä esineitä, kuten puhelimia, silmälaseja ym.
  • Löytötavaroita voi leirin aikana tiedustella leirin ohjaajilta sekä leirin jälkeen toimistolta. Löytötavaroita säilytetään toiminnan jälkeen kolme kuukautta, jonka jälkeen ne laitetaan kierrätykseen.

Mikäli muuta kysyttävää nousee leireihin liittyvissä asioissa, ota yhtettä:

Toiminnanohjaaja Anna Merikaiho
helsinki.toiminnanohjaaja@lastenliitto.fi