Helsingin Lastenliitto 50v

28.2.2023

Tasan 50 vuotta sitten, 28.2.1973, perustettiin Minien Helsingin piiri, nykyiseltä nimeltään Helsingin Lastenliitto ry.

50 -vuoden aikana yhdistyksen nimi onkin vaihtunut useamman kerran; Porvarillisen Varhaisnuorisoliiton Helsingin piiri, Helsingin Minijellonat ry, Kansallinen Lastenliitto – Helsingin piirijärjestö ry ja 20.5.2020 nimi muuttui Helsingin Lastenliitoksi.

Myös valtakunnallinen järjestömme, Lastenliitto ry, saavutti 50-vuoden merkkipaalun 27.12.2022.

Juhlavuonna kerhoissa, leireillä ja muussa toiminnassamme lapsille toteutetaan maskottimme Kamu-kameleontin kaverikekkereitä ja toimintaan osallistuvat lapset pääsevät viettämään syntymäpäiväjuhlia Kamun kanssa. Lapset saavat syntymäpäiviä juhlistavan puuhavihon, joka on tehty erityisesti Kamun kaverikekkereitä ajatellen. Synttärit näyttävät jokaisessa ryhmässään omanlaisilta ja toiminta mukautetaan kerhon teeman mukaiseksi.