Vapaaehtoiseksi Koronatalkoisiin Helsingin Lastenliiton kautta?

24.3.2021

Huolestuttaako koronavuoden vaikutus lapsiin ja nuoriin? Nyt voit tulla vapaaehtoiseksi auttamaan lapsia ja nuoria Koronatalkoiden kautta.

Helsingissä toimivat järjestötahot ovat yhteistyössä kaupungin perhe- ja sosiaalipalveluiden sekä kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kanssa aloittaneet yhteistyökoordinaation, jolla parannetaan palveluiden tarjonnan ja tarpeiden kohtaamista vallitsevissa olosuhteissa. Koronatalkoilla tavoitellaan erityisesti lapsia, nuoria ja huoltajia, joilla korona ja poikkeusolot ovat pahentaneet arkea ja siitä selviytymistä.

Tukitoimia vapaaehtoiselle voi olla monenlaista, mutta pääsääntöisesti vapaaehtoisten apua tarvitaan läksyapuna kouluilla/lastenkodeissa ja keskustelu- /ulkoiluapuna perheille. Toiminnassa pidetään asiakasohjaus ja yhteistyö mahdollisimman yksinkertaisina, ja toimintaa on tarkoitus jatkaa rajoitukset huomioiden ainakin koulujen lukukauden loppuun saakka.

Helsingin Lastenliitto on mukana Koronatalkoissa ja keräämme nyt mukaan auttamisesta kiinnostuneita vapaaehtoisia. Mikäli sinua kiinnostaa toimia vapaaehtoisena Koronatalkoissa, täytä yhteystietosi täällä: https://www.lastenliitto.fi/helsinki/tapahtumat/vapaaehtoiseksi-koronatalkosiin/ .

Yhteystietolomakkeen täyttö ei sido sinua vielä mihinkään.

Vapaaehtoistyöstä ei makseta palkkaa, mutta Lastenliiton vakuutus on voimassa vapaaehtoistoiminnan ajan.

Koronatalkoiden järjestelytyöt ovat jo käynnissä ja olemme yhteydessä vapaaehtoisiin, kun konkreettisia toimintoja on tarjolla. Tarkkoja aikatauluja tai toimintapaikkoja ei vielä ole tiedossa.