Iltapäivätoiminta

Vantaan iltapäivätoiminta

Vantaan Lastenliitto järjestää iltapäivätoimintaa lukuvuonna 2023-2024 seitsemässä eri toimipisteessä:

• Aurinkokivi
  • Hiekkaharju
  • Keimolanmäki
  • Lehtikuusi
  • Länsimäki (Rajakylän koulun oppilaat)
  • Mikkola
  • Päiväkumpu

Kaksi lasta istuvat vierekkäin ja hymyilevät kameralle. Lapset ovat kiivenneet talvisena päivänä leikkitelineen päälle. Toisella lapsella on harmaa pipo, tummat talvivaatteet ja harmaat hanskat kädessä. Toisella lapsella on vaaleanpunainen pipo, punainen takki ja pinkit housut.
Iltapäivätoiminta on päivittäin klo 12-17 välillä järjestettävää, maksullista lasten vapaa-ajan toimintaa, joka on suunnattu pääasiassa 1.-2.-luokkalaisille sekä erityisen tuen tarpeessa oleville peruskoululaisille. Iltapäivätoiminnassamme tarjotaan joka päivä välipala, jonka lisäksi leikitaan, askarrellaan, ulkoillaan ja tehdään yhdessä kaikkea kivaa ohjaajien ja kaverien kanssa. Koulutyön vastapainona iltapäivätoiminnassa painottuu leikki ja ulkoilu. Iltapäivän aikana tehdään yhdessä läksyt.

Lastenliiton iltapäivätoiminnassa lapsille pyritään tarjoamaan päivittäin jokin lyhyt ohjattu toiminto vapaan leikin ja muun iltapäivärutiinin lisäksi. Vaihtelevat olosuhteet ja mm. käytössämme olevat tilat vaikuttavat kuitenkin siihen, millaista toimintaa pystymme järjestämään. Iltapäivätoiminnan käytössä olevien tilojen siivouksesta vastaa koulun siistijät. Kuvia iltapäivätoiminnastamme löydätte facebookistamme sekä instagramistamme!

Iltapäivätoiminta on perusopetuksen alaista toimintaa ja Vantaan kaupungin sivistysviraston ohjaamaa toimintaa. Tämä tarkoittaa, että Vantaan kaupungin opetuslautakunta päättää iltapäivätoiminnan yleisistä linjauksista ja esimerkiksi iltapäivätoiminnan maksuista. Iltapäivätoiminnan paikkaa haetaan Vantaan kaupungilta, joka tekee päätökset paikoista. Tämän jälkeen paikan saaneiden kanssa tehdään palvelusopimus toiminnasta. Iltapäivätoiminnan hakemiseen tai paikan vastaanottamiseen sekä maksuhuojennukseen liittyvissä asioissa olethan suoraan yhteydessä Vantaan kaupungin oppilashallinnon sihteeriin Sari Kinnuseen p. 043 826 7723 tai sähköpostitse iltapaivatoiminta@vantaa.fi.

Lisätietoja iltapäivätoiminnasta sekä lomakkeita ja hakuohjeita löydät Vantaan kaupungin nettisivuilta tästä linkistä tai Opetushallituksen sivuilta tästä linkistä! Vantaan Lastenliitolla on oma iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma, joka päivitetään sivun alalaitaan.

Lapsi istuu pöydän äressä maalaamassa.

Iltapäivätoiminnan puhelinnumerot:

• Aurinkokivi Keltaiset Kameleontit p. 0503634503
  • Aurinkokivi Oranssit Kameleontit p. 0505331822
  • Aurinkokivi Kamut p. 0503698791
  • Hiekkaharju Keltaiset p. 045 895 0141
  • Hiekkaharju Oranssit p. 045 162 4766
  • Hiekkaharju Punaiset p. 045 642 8434
  • Hiekkaharju Vihreät p. 0505811032
  • Keimolanmäki p.0505564320
  • Lehtikuusi p. 045 133 7866
  • Länsimäki p. 045 111 0495
  • Mikkola p. 045 136 2776
  • Päiväkumpu siniset  p. 045 806 1679
  • Päiväkumpu vihreät p. 050 323 6544

Tiedustelut laskutus- ja palvelusopimusasioihin liittyen voi antaa toimistolle:

Järjestösihteeri Sallamari Mäkinen

p. 045 121 5600 tai sähköpostitse vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi

Palautetta iltapäivätoiminnasta:

Hallintojohtaja Virve Hakasalo

p. 045 150 0580 tai sähköpostitse vantaa.hallinto@lastenliitto.fi.

Haluatko irtisanoa iltapäiväkerhopaikkasi? Irtisanoutuminen tehdään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi ja iltapaivatoiminta@vantaa.fi. Irtisanominen tulee aina toimittaa toimistolle. Pelkkä ilmoitus ohjaajille ei riitä!

Iltapäivätoiminnan paikat jaetaan kaupungin puolesta ja päätökset julkaistaan Wilmassa kesäkuun alussa. Mikäli haluat hakea toimintaan mukaan kesken kauden, voit hakea Wilman kautta. Hakulomake on auki Wilmassa koko lukuvuoden. Alla liitteenä ohjeet. Kaikille iltapäivätoiminnan paikan saaneille lähetetään sähköpostitse infoa kauden aloitukseen liittyen sekä linkki palvelusopimuslomakkeeseen, joka tulee täyttää ennen toiminnan alkua.

Pinkkipipoinen lapsi makaa toppavaatteissa lumessa ja virnistää kameralle.