Iltapäivätoiminta

Vantaan iltapäivätoiminta

Vantaan Lastenliitto järjestää iltapäivätoimintaa lukuvuonna 2021-2022 seitsemässä eri toimipisteessä:

• Aurinkokivi
  • Hiekkaharju
  • Keimolanmäki
  • Lehtikuusi
  • Länsimäki (Rajakylän koulun oppilaat)
  • Mikkola
  • Päiväkumpu

Iltapäivätoiminta on päivittäin klo 12-17 välillä järjestettävää, maksullista lasten vapaa-ajan toimintaa, joka on suunnattu pääasiassa 1.-2.-luokkalaisille sekä erityisen tuen tarpeessa oleville peruskoululaisille. Iltapäivätoiminnassamme tarjotaan joka päivä välipala sekä leikitaan, askarrellaan, ulkoillaan ja tehdään yhdessä kaikkea kivaa ohjaajien sekä kaverien kanssa. Iltapäivän aikana on myös mahdollisuus läksyjen tekoon. Lastenliiton iltapäivätoiminnassa on joka päivä jokin ohjattu toiminto vapaan leikin ja muun ohjelman lisäksi. Vallitseva koronaepidemia vaikuttaa kuitenkin siihen, millä tavoin toimintaa voidaan toteuttaa. Tarkempaa tietoa ohjeistuksestamme iltapäivätoimintaan koronaepidemian suhteen löydät täältä. Kuvia iltapäivätoiminnastamme löydätte facebookistamme sekä instagramistamme!

Iltapäivätoiminta on perusopetuksen alaista toimintaa ja Vantaan kaupungin sivistysviraston ohjaamaa toimintaa. Tämä tarkoittaa, että Vantaan kaupungin opetuslautakunta päättää iltapäivätoiminnan yleisistä linjauksista ja esimerkiksi iltapäivätoiminnan maksuista. Iltapäivätoiminnan paikkaa haetaan Vantaan kaupungilta, joka tekee päätökset paikoista. Tämän jälkeen paikan saaneiden kanssa tehdään palvelusopimus toiminnasta.

Lisätietoja iltapäivätoiminnasta sekä lomakkeita ja hakuohjeita löydät Vantaan kaupungin nettisivuilta tästä linkistä tai Opetushallituksen sivuilta tästä linkistä!

Maksuhuojennuksen hakuohjeet löydätte täältä!

Vantaan Lastenliitolla on oma iltapäivätoiminnan toimintasuunnitelma, jonka löydätte sivun alalaidasta.

Iltapäivätoiminnan puhelinnumerot:

• Aurinkokivi Keltaiset Kameleontit p. 0503634503
  • Aurinkokivi Oranssit Kameleontit p. 0505331822
  • Aurinkokivi Kamut p. 0503698791
  • Hiekkaharju keltaiset p. 045 895 0141
  • Hiekkaharju oranssit p. 045 162 4766
  • Hiekkaharju punaiset p. 045 642 8434
  • Keimolanmäki p.0505564320
  • Lehtikuusi p. 045 133 7866
  • Länsimäki p. 045 111 0495
  • Mikkola p. 045 136 2776
  • Päiväkumpu siniset  p. 045 806 1679
  • Päiväkumpu vihreät p. 050 323 6544

Palautetta iltapäivätoiminnasta ja tiedustelut palvelusopimusasioihin liittyen voi antaa toimistolle

Hallintojohtaja Virve Hakasalo

p. 045 150 0580 tai sähköpostitse vantaa.hallinto@lastenliitto.fi.

Haluatko irtisanoa iltapäiväkerhopaikkasi? Irtisanoutuminen tulee tehdä kirjallisesti joko palvelusopimuksen mukana tulevalla lomakkeella tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi ja iltapaivatoiminta@vantaa.fi. Irtisanominen tulee aina toimittaa toimistolle. Pelkkä ilmoitus ohjaajille ei riitä!

Iltapäivätoiminnan paikat jaetaan kaupungin puolesta ja päätökset julkaistaan Wilmassa kesäkuun alussa. Mikäli haluat hakea toimintaan mukaan kesken kauden, voit hakea Wilman kautta. Hakulomake on auki Wilmassa koko lukuvuoden. Alla liitteenä ohjeet. Kaikille iltapäivätoiminnan paikan saaneille lähetetään sähköpostitse infoa kauden aloitukseen liittyen sekä linkki palvelusopimuslomakkeeseen, joka tulee täyttää ennen toiminnan alkua.

Ajankohtaista 29.6.2021: Olemme lähettäneet kaikille meidän järjestämästämme iltapäivätoiminnasta paikan saaneille infokirjeen ja linkin nettisivujen kautta täytettävään palvelusopimukseen, joka tulee olla täytettynä ennen toiminnassa aloittamista.