Vantaa | Kerhokuvaukset

Lapsiparkkitoiminta

Kerhokuvaukset

Kaikki mukaan! -kerho 7-12-vuotiaille

Kaikki mukaan! -kerho on ilmainen liikuntapainoitteinen kerho, joka on tarkoitettu niille koululaisille, joilla ei ole muita harrastuksia. Kerho on kuitenkin kaikille avoin ja jokainen on tervetullut mukaan. Ohjelma rakennetaan noudattaen lasten toiveita ja liikunnan lisäksi ohjelmassa voi olla esimerkiksi askartelua, muuta luovaa tekemistä tai kokkailua. Tärkeintä on kuitenkin mukava ja turvallinen yhdessä tekeminen osaavan ohjaajan johdolla.

Kepparikerho 7-12-vuotiaille

Kerho keppareille ja heidän omistajilleen. Kerhossa on luvassa paljon keppariaiheista toimintaa kuten varusteiden askartelua, maastolenkkejä, keppareiden sukuselvitystä, leikkejä ja taidetoimintaa. Kerho on suunnattu erityisesti aloitteleville keppariharrastajille. Tarkemmat toimintasuunnitelmat räätälöidään ryhmäkohtaisesti yhdessä lasten kanssa heidän mielenkiintonsa mukaisesti. Talli toivottaa innokkaat heppahullut tervetulleiksi!

Kokkikerho 7-12 -vuotiaille

Kerhossa laitetaan erilaisia ruokia ja leipomuksia opetellen ensin helpompia reseptejä siirtyen pikkuhiljaa haastavampiin keitoksiin. Lapset pääsevät paljon itse vaikuttamaan siihen, mitä kaikkea kerhossa valmistetaan.

Kolmen karhun satu- ja leikkiliikunta 3-5 -vuotiaille

Kolmen karhun liikuntakerhossa yhdistyvät liikunta ja satujen ja musiikin maailma. Kerhotunnilla lapset leikkivät ja liikkuvat mielikuvituksellisten sadun elementtien mukaisesti. Liikkuminen on hauskaa ja lapset pääsevät kehittämään tasapainoaan ja käyttämään kehoaan monipuolisesti. Sadunomaisuus ja musiikillisuus lisää liikkumisen iloa ja jännitystä sekä ruokkii lapsen mielikuvitusta.

Konstikerho 7-12-vuotiaille

Konstikerho on lasten oma kerho, täynnä touhua ja monipuolista tekemistä. Kerhossa muun muassa käydään läpi erilaisia teemoja kuten Takapihaturistit, Mestarikokit keittiössä, Draamailta, vaihda roolia! ja Taikaa ja taidetta. Kerhotoiminnan keskiössä on lasten oma vaikutusvalta ja lukukausisuunnitelmissa otetaan aina huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano ja lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Lastentanssi alle kouluikäisille

Alle kouluikäisten tanssikerhossa yhdistyvät leikki, liikkumisen ilo, ryhmässä toimiminen ja kehon ja mielen kokonaisvaltainen käyttö. Tarkoitus on nauttia tanssin, musiikin ja liikkumisen ilosta ja saada onnistumisen kokemuksia. Taitovaatimuksia ei ole ja kaikki pääsevät osallistumaan.

Muskari 1kk- 1- vuotta

Muskari noin 1 kk-2 vuoden ikäisille lapsille yhdessä vanhemman kanssa. Muskareidemme tarkoituksena on tarjota mukavaa yhdessä oloa vanhemmille ja lapsille. Tavoitteena on nauttia musiikista, kokea elämyksiä sekä tukea vanhemman ja lapsen vuorovaikutusta.

Muskari 1-3-vuotta (sisarusmuskari)

Sisarusmuskari on koko perheen yhteinen muskariryhmä, johon vanhempi voi osallistua vauvan ja vanhemman sisaruksen kanssa. Muskareidemme tarkoituksena on tarjota mukavaa yhdessä oloa vanhemmille ja lapsille. Tavoitteena on nauttia musiikista, kokea elämyksiä sekä tukea vanhemman ja lapsen vuorovaikutusta.

Pähkähullun professorin tiedepaja

Älynystyröitä hemmotellaan Pähkähullun professorin tiedepajassa, jossa päästään raottamaan tieteen salaisia kansioita ja tutustumaan helppoihin keittiökemian alkeisiin. Kerhossa tutustutaan tieteen maailmaan kokeillen, taiteillen, leikkien ja liikkuen monipuolisesti.

Showtanssi 7-9 tai 10-13 -vuotiaille

Showtanssi on monipuolinen esittävän tanssin laji, jossa voivat yhdistyä monet lajit ja tyylit. Kerhossa opetellaan askelsarjoja, tekniikan perusteita ja improvisaatiota ikäkaudelle sopivassa muodossa sekä harjoitetaan koordinaatiota, notkeutta, voimaa, luovuutta ja musiikin ja rytmin yhdistämistä liikkeisiin.

Taidepaja 5-12 -vuotiaille

Taidepajassa askarrellaan, maalataan ja piirretään monipuolisesti. Tehdessä kehitetään kädentaitoja ja nautitaan leikkimielisesti tekemisestä ja yhdessäolosta. Toimintavuoden aikana kerhossa on erilaisia teemajuhlia ja mahdollisuuksien mukaan järjestetään näyttely lasten töistä.