Tapahtumahaku

Leirit

KESÄLEIRIT 2020

Elokuun 3.-7.7. järjestettäville päiväleireille pääset ilmoittautumaan alla olevien linkkien kautta. Elokuussa leireillään Hiekkaharjun, Jokivarren, Pähkinärinteen sekä Päiväkummun kouluilla. Leirit järjestetään ottaen vallitsevat olosuhteet huomioon ja toimimme viranomaisohjeistusten mukaisesti. Leireillä on mm. pienemmät ryhmäkoot ja hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota.  Jos sinua mietityttää jokin asia, ota meihin yhteyttä! ☀️ Lastenliitto seuraa aktiivisesti THL:n sekä muiden viranomaisten ajankohtaisia suosituksia, tiedotuksia sekä ohjeita koronaviruksesta ja siihen liittyvistä toimenpiteistä.

Kesäkuun leirit jouduimme perumaan vallitsevasta tilanteesta johtuen. Meille tärkeintä on asiakkaidemme hyvinvointi, minkä takia päädyimme perumaan kesäkuun toiminnan aiemmin keväällä. Ilmoittautuneisiin on oltu yhteydessä henkilökohtaisesti. Jos et ole saanut tiedotetta, vaikka olet ilmoittautunut, ota meihin yhteyttä: vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi.

Syyslomaleirit

Järjestämme hauskoja, erilaisia teemoja noudattavia syyslomaleirejä eri puolilla Vantaata syksyllä 2020 ja suunnittelemme leiritoimintaa myös talvilomille. Mikäli sinulla on toiveita syys- ja talvikauden leireille, niin ota rohkeasti yhteyttä meihin ja kerro toiveesi!

Inka Kiuru
vantaa@lastenliitto.fi

LEIRIVANHEMMAN INFOPAKETTI - LEIRITEEMAT - LEIRIESITE

Leiri = kivaa yhdessä, tekemisen riemua, uusia ystäviä ja repullinen kokemuksia

Vantaan Lastenliitto tarjoaa koulujen loma-aikoina päiväleirejä eri puolilla Vantaata. Leirimme ovat pääsääntöisesti viiden vuorokauden mittaisia. Leirimme ovat pääsääntöisesti suunnattu alakouluikäisille (1.–6.lk)

Kesä on leirien kulta-aikaa. Kesäleirillä kerätään reppuun paljon muistoja, kokemuksia ja uuden oppimisen riemua. Jokaisella Lastenliiton leirillä on oma teemansa, jonka ympärille leiri rakentuu. Teema kulkee mukana jokaisen leirin temmellyksessä kaikessa tekemisessä. Teemasta riippumatta leiriviikon aikana keskitytään hauskaan leikkimieliseen yhdessä tekemiseen, joka voi pitää sisällään muun muassa liikuntaa, askartelua ja leikkejä. Meillä sinusta ei leivota valmista astronauttia tai kilpaurheilijaa, mutta tarjoamme muistorikkaan viikon kamujen kanssa.

Kaikki ohjaajamme ovat taustoiltaan joko lasten ja nuorten kanssa työskenteleviä, alalle opiskelevia tai muuten vahvan alakokemuksen omaavia. Täysi-ikäisten ohjaajien lisäksi leirillä saattaa olla myös nuorempia apuohjaajia, jotka harjoittelevat leirin ohjaamista

Leirit maksavat 95–100 euroa viikolta. Leirimaksu maksetaan leiri-ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumisesta tulee kuittaus sähköpostiin. Mikäli vahvistusta sähköpostiin ei tule, ilmoittautuminen ei ole onnistunut. Ennen uutta ilmoittautumista tai yhteydenottoa toimistolle, tarkistattehan sähköpostinne roskapostilaatikon, ettei vahvistusviesti ole ohjautunut sinne.

ILMOITTAUTUMINEN KESÄN 2020 LEIREILLE

Jokaiselle leiriviikolle tulee ilmoittautua omalla lomakkeellaan, jotka löydät alla olevasta listasta.

Leirit alueittain

Hiekkaharjun koulu

Jokivarren koulu PERUTTU!

Pähkinärinteen koulu

Viikko 32: Velhokoulu

Päiväkummun koulu PERUTTU!

Elokuu:
Viikko 32: Kesäleirifestarit

Ennen ilmoittautumista otattehan huomioon että:

• Leirin voi peruuttaa 10€ peruutusmaksulla 31.3. saakka kesän leirien osalta. Tämän jälkeen perutun leirin leirimaksua ei palauteta kuin peruutussäännöissä ilmoitetuissa tapauksissa. HUOM! Koronaviruksen vuoksi peruutuspäivä on vuodelta 2020 siirtynyt. Uusi peruutuspäivämäärä on 13.4. Olemme peruuttaneet kaikki kesäkuulle suunnitellut leirit ja tiedottaneet ilmoittautuneita asiasta.
  • Peruutukset tulee tehdä aina sähköpostitse osoitteeseen vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi, pelkkä tulematta jättäminen ei vastaa leiripaikan peruutusta. Saat peruutuksestasi kuittauksen.
  • Lähtökohtaisesti toimintaan voi ilmoittaa ainoastaan omat huollettavat.
  • Ilmoittaja on vastuussa tietojen oikeellisuudesta.
  • Mikäli perheestä osallistuu useampi lapsi, jokainen tulee ilmoittaa erillisellä lomakkeella.
  • Leirien toimintakieli on suomi.
  • Ilmoittauduttuasi saat automaattisen vahvistuksen sähköpostitse. Jos vahvistus ei tule, ole yhteydessä toimistoon (Oskari Tuure: vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi, 045 121 5600).
  • Mikäli jonossa oleville vapautuu paikkoja, leiriä ei jostain syystä tulla järjestämään tai muutoksia ilmenee, niistä tullaan tiedottamaan sähköpostitse tai puhelimitse.
  • Mikäli ilmoittautumiseesi tarvitsee tehdä muutoksia, ota yhteys toimistoon, älä täytä uutta ilmoittautumislomaketta.
  • Peruutus- ja ongelmatilanteissa tulee ottaa välittömästi yhteyttä toimistoon.
  • Leirien yhteyshenkilö: Oskari Tuure, vantaa.sihteeri@lastenliitto.fi, 045 121 5600

Tutustu ennen ilmoittautumista ilmoittautumis- ja peruutussääntöihin sekä maksu- ja toimitusehtoihin. Kiitos!

Aikataulu

Vantaan Lastenliiton päiväleireillä pidetään hauskaa, liikutaan, askarrellaan ja leikitään teeman mukaisesti. Osallistujat saavat myös yhdessä ohjaajien kanssa suunnitella toimintaa. Säiden salliessa toimitaan mahdollisimman paljon ulkona.

Peruspäivän karkea runko-ohjelma päivittäin on seuraavanlainen. Ohjelma kuitenkin elää ja muuttuu osallistujien ja päivien mukaan. Leiripaikalla kannattaa olla joka aamu klo 10.

10.00 saapuminen

10.00–12.00 ohjattua toimintaa/ osittain vapaata toimintaa

12.00 ruokailu

13.00–15.00 ohjattua toimintaa

15.00 lähtö kotiin

Vielä muistilista vanhemmille:

- Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista, perussairauksista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä.

- Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Pohtikaa kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa on hyvä toimittaa tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!

- Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla jos lapsi on poissa. Puhelinnumero löytyy leirikirjeestä.·

- Varmista että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.

- Pelikonsolit jätetään kotiin.

- Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. Tavaroiden rikkoutumista tai kulumista ei korvata yhdistyksen puolesta.

- Löytötavaroita voi leirin aikana tiedustella leirin ohjaajilta sekä leirin jälkeen toimistolta

Muistakaa tutustua ennen leirille ilmoittautumista leirivanhemman infopakettiin.

LEIRIKAVERIKSI VANTAAN KESÄLEIREILLE

Sinä, noin 13-15-vuotias, haluaisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi leirikaveriksi kesän 2020 kesäleireillemme? Oletko iloinen ja innostava kaveri, joka tykkää pelailla tai askarrella ja haaveena on ehkä vanhempana työskennellä lasten parissa? Hae leirikaveriksi vapaamuotoisella hakemuksella: vantaa@lastenliitto.fi

Leirikaverille leiri on ilmainen ja leirikaverille tarjotaan leirillä maksuton lounas. Leirikaveri saa myös todistuksen leirikaverina toimimisesta.
Kysy rohkeasti lisätietoja: 050 563 0526 / Inka Kiuru