Leirit

TALVILOMALEIRIT 2021

Järjestämme talvilomalla (vk 8) päiväleirejä. Päivitämme leiritarjonnan näille sivuille joulukuun 2020 aikana. Ilmoittautumiset pyritään avaamaan 16.12. klo 13:00.

LEIRIVANHEMMAN INFOPAKETTI - LEIRITEEMAT

Leiri = kivaa yhdessä, tekemisen riemua, uusia ystäviä ja repullinen kokemuksia

Vantaan Lastenliitto tarjoaa koulujen loma-aikoina päiväleirejä eri puolilla Vantaata. Leirimme ovat pääsääntöisesti viiden vuorokauden mittaisia. Leirimme ovat pääsääntöisesti suunnattu alakouluikäisille (1.–6.lk)

Kesä on leirien kulta-aikaa. Kesäleirillä kerätään reppuun paljon muistoja, kokemuksia ja uuden oppimisen riemua. Jokaisella Lastenliiton leirillä on oma teemansa, jonka ympärille leiri rakentuu. Teema kulkee mukana jokaisen leirin temmellyksessä kaikessa tekemisessä. Teemasta riippumatta leiriviikon aikana keskitytään hauskaan leikkimieliseen yhdessä tekemiseen, joka voi pitää sisällään muun muassa liikuntaa, askartelua ja leikkejä. Meillä sinusta ei leivota valmista astronauttia tai kilpaurheilijaa, mutta tarjoamme muistorikkaan viikon kamujen kanssa.

Kaikki ohjaajamme ovat taustoiltaan joko lasten ja nuorten kanssa työskenteleviä, alalle opiskelevia tai muuten vahvan alakokemuksen omaavia. Täysi-ikäisten ohjaajien lisäksi leirillä saattaa olla myös nuorempia apuohjaajia, jotka harjoittelevat leirin ohjaamista

Leirit maksavat 95–100 euroa viikolta. Leirimaksu maksetaan leiri-ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumisesta tulee kuittaus sähköpostiin. Mikäli vahvistusta sähköpostiin ei tule, ilmoittautuminen ei ole onnistunut. Ennen uutta ilmoittautumista tai yhteydenottoa toimistolle, tarkistattehan sähköpostinne roskapostilaatikon, ettei vahvistusviesti ole ohjautunut sinne.

Muuta huomioitavaa:

• Leirien yhteyshenkilö: Inka Kiuru, vantaa@lastenliitto.fi, 050 563 0526
  • Jotta syysloma olisi mahdollisimman sujuva, pyydämme että tutustutte ennen ilmoittautumista Leirivanhemman infopakettiin, jossa vastaamme useimmin esitettyihin kysymyksiin ja kerromme yleisemmin leiriemme käytänteistä.
  • Huomioittehan että leiri maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Mikäli sivu ei ilmoittautumisen jälkeen ohjaudu maksuvaiheeseen, ilmoittautumisenne ei ole mennyt läpi.
  • Leiri-ilmoittautuminen on sitova ja mahdollinen maksupalautus tapahtuu ainoastaan sairastapauksissa lääkärintodistusta vastaan.
  • Tutustu ennen ilmoittautumista meidän ilmoittautumis- ja peruutussääntöihin sekä maksu- ja toimitusehtoihin.
  • Ilmoittautumislomakkeessa kysytään kuvaus- ja julkaisulupaa. Kuvamateriaalia, jota toiminnassa otetaan, käytetään Lastenliiton toiminnan dokumentointiin sekä viestintä- ja markkinointitarkoituksiin valmistettaviin esitteisiin, lehtiartikkeleihin ja sähköisiin julkaisuihin. Tämän lisäksi tiedotusvälineet saattavat toisinaan tarvita kuvamateriaalia. Henkilötietolaki edellyttää, että henkilön kuvan julkaisemiseen on saatava kuvattavan suostumus. Alaikäisen puolesta suostumuksen antaa hänen huoltajansa. Noudatamme kuvamateriaalin käytössä ja sen julkaisussa voimassa olevaa lainsäädäntöä sekä eettisesti hyväksyttäviä periaatteita ja edellytämme tätä myös tiedotusvälineiltä.
  • Ilmoittautumislomakkeessa kysytään halukkuutta liittyä Vantaan Lastenliiton jäseneksi. Jäsenyys on henkilökohtainen ja maksaa vuodessa 7 euroa. Jäsenenä saat käyttöösi jäsenedut, joita ovat mm. erilaiset jäsentapahtumat ja tiedot ilmoittautumisten avautumisesta ensimmäisten joukossa
  • Leirikausi maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Voit myös ottaa laskun, jonka maksuaika on 14 vuorokautta. Laskuttajana toimii Collector Bank AB.
  • Ilmoittaja on velvollinen maksamaan ilmoittamiensa osanottajien osanottomaksut
  • Ilmoittaja on vastuussa tietojen oikeellisuudesta
  • Mikäli perheestä osallistuu useampi lapsi, jokainen tulee ilmoittaa erillisellä lomakkeella.
  • Leirien toimintakieli on suomi
  • Leireissä tulee olla pääosin vähintään kahdeksan lasta, jotta ne tullaan järjestämään. Jos leiri peruutetaan toiminnan järjestäjän taholta, siitä ilmoitetaan asiakkaille mahdollisimman pian ja leirimaksut palautetaan asiakkaan erikseen ilmoittamalle tilille.
  • Mikäli jonossa oleville vapautuu paikkoja, kerhoa ei jostain syystä tulla järjestämään tai muutoksia ilmenee, niistä tullaan tiedottamaan sähköpostitse.
  • Mikäli ilmoittautumiseesi tarvitsee tehdä muutoksia, ota yhteys toimistoon sähköpostitse, älä täytä uutta ilmoittautumislomaketta.
  • Peruutus- ja ongelmatilanteissa tulee ottaa välittömästi yhteyttä toimistoon.

Aikataulu

Vantaan Lastenliiton päiväleireillä pidetään hauskaa, liikutaan, askarrellaan ja leikitään teeman mukaisesti. Osallistujat saavat myös yhdessä ohjaajien kanssa suunnitella toimintaa. Säiden salliessa toimitaan mahdollisimman paljon ulkona.

Peruspäivän karkea runko-ohjelma päivittäin on seuraavanlainen. Ohjelma kuitenkin elää ja muuttuu osallistujien ja päivien mukaan. Leiripaikalla kannattaa olla joka aamu klo 10.

10.00 saapuminen

10.00–12.00 ohjattua toimintaa/ osittain vapaata toimintaa

12.00 ruokailu

13.00–15.00 ohjattua toimintaa

15.00 lähtö kotiin

Vielä muistilista vanhemmille:

- Ovathan ohjaajat tietoisia lapsenne allergioista, perussairauksista ja muista tärkeistä asioista, jotta heillä on tarpeeksi kattavat tiedot huolehtiakseen lapsenne hyvinvoinnista leirillä.

- Noudattakaa leirin alkamis- ja loppumisaikoja. Pohtikaa kulkeeko lapsi itsenäisesti vai noutaako joku. Poikkeustilanteissa on hyvä toimittaa tieto ohjaajille joko lapulla tai tekstiviestillä!

- Tallenna muistiin oman leirin leiripuhelinnumero ja ilmoita tekstarilla jos lapsi on poissa. Puhelinnumero löytyy leirikirjeestä.·

- Varmista että ohjaajilla on oikeat yhteystiedot, jotta huoltaja saadaan kiinni hätätapauksissa.

- Pelikonsolit jätetään kotiin.

- Lapset vastaavat itse omista tavaroistansa esim. kännyköistä tai liikuntavälineistä yms. Tavaroiden rikkoutumista tai kulumista ei korvata yhdistyksen puolesta.

- Löytötavaroita voi leirin aikana tiedustella leirin ohjaajilta sekä leirin jälkeen toimistolta

Muistakaa tutustua ennen leirille ilmoittautumista leirivanhemman infopakettiin.

LEIRIKAVERIKSI VANTAAN LEIREILLE

Sinä, noin 13-15-vuotias, haluaisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi leirikaveriksi päiväleireillemme? Oletko iloinen ja innostava kaveri, joka tykkää pelailla tai askarrella ja haaveena on ehkä vanhempana työskennellä lasten parissa? Hae leirikaveriksi vapaamuotoisella hakemuksella: vantaa@lastenliitto.fi

Leirikaverille leiri on ilmainen ja leirikaverille tarjotaan leirillä maksuton lounas. Leirikaveri saa myös todistuksen leirikaverina toimimisesta.
Kysy rohkeasti lisätietoja: 050 563 0526 / Inka Kiuru