Kerhoinfot Vantaa

Tervetuloa mukaan Vantaan Lastenliiton kerhotoimintaan! Syksyn kerhojen infot päivitetään tälle sivulle elo-syyskuussa 2021 .

Kivaa, että olette päättäneet aloittaa harrastuksen Vantaan Lastenliitolla. Tarkistattehan oman kerhonne aloituspäivät ja viikottaiset kokoontumisajat kerhon omalta sivulta. Otattehan huomioon, että missään kerhoissamme ei järjestetä toimintaa arkipyhinä tai koulujen lomaviikoilla. Ensimmäisillä viikoilla kaikkien kerhojen infokirjeet päivitetään tälle sivulle. Voit valita oman kerhosi infokirjeen sivun alalaidasta.

Lastenliiton kerhoissa on käytössä kamukortit, joihin kerholaiset saavat kerätä tarroja jokaisesta osallistumastaan kerhokerrasta. Kortit jaetaan kerhojen ensimmäisillä kerroilla ja ne kannattaa siis aina muistaa ottaa mukaan kerhoon tultaessa, iloisen mielen lisäksi!

Mikäli nousee kysyttävää kerhon sisältöön, kokoontumisaikoihin tai -paikkoihin tai muihin kerhon käytännön asioihin, olettehan suoraan yhteydessä kerho-ohjaajiin, jotka jakavat teille yhteystietonsa ensimmäisillä kerroilla. Ilmoitattehan aina kerho-ohjaajalle myös, mikäli tiedät myöhästyväsi tai olevasi estynyt osallistumaan kerhoon.

Kysymykset koskien Lastenliiton muuta toimintaa ja maksu- tai laskutusasioita voit osoittaa suoraa järjestökoordinaattori Carita Elbaz-Toivaselle (vantaa.assistentti@lastenliitto.fi, 050 540 0077).

Keräämme toiminnastamme säännöllisesti palautetta sen kehittämiseksi. Kauden loppupuolella teille lähetetään lyhyet palautekyselyt, joihin toivomme kaikkien vastaavan, jotta voimme jatkossa palvella teitä paremmin. Palautetta voit antaa  myös pitkin kautta sekä toimistolle että ohjaajalle.

Tarkempaa tietoa korona-ajan käytänteistä löydätte sivulta ohjeita korona-aikaan.

Tarkennettuja huomioita alle kouluikäisten tanssiryhmiin:

• Harrastus on ilmoittautumislomakkeella ilmoitetulle ikäryhmälle suunnattu harrastus. Mikään tanssiryhmistämme ei siis ole vanhempi-lapsiryhmä
  • Harrastuksemme järjestetään kaupungin tiloissa ja olemme velvoitettuja noudattamaan kaupungin meille antamia ohjeistuksia ja määräyksiä
  • Koronaviruspandemian vuoksi kaupungin määräysten mukaisesti vanhemmat/saattajat eivät saa tulla sisätiloihin. Alle kouluikäisten osalta tässä kuitenkin voidaan tehdä poikkeuksia lasten edun mukaisesti. Sisätiloissa yli 12-vuotiaat on velvoitettu käyttämään maskia (ellei terveydellistä estettä) ja luonnollisesti pitämään huolta 2m turvaväleistä sekä käsihygieniasta
  • Mikäli ensimmäisillä harrastuskerroilla pientä osallistujaa jännittää eikä millään uskalla jäädä ilman vanhemman läsnäoloa tunnille, voi vanhempi sopia asiasta tanssiohjaajan kanssa. Osassa tiloja tuntia voi jäädä seuraamaan esimerkiksi salin reunustalle tai salin ulkopuolelle. Pyritään kuitenkin siihen, että lapset olisivat keskenään ohjaajan kanssa tunnilla, jotta keskittyminen menee täysin siihen, mitä tunnilla tehdään eikä esimerkiksi salin laidalla oleviin vanhempiin.
  • Muistattehan myös, että tunteja ei saa kuvata. Ilmoittautumislomakkeella kuvausluvan antaneista voidaan kauden mittaan ohjaajan puolesta ottaa kuvia tai videoita ja niitä julkaista someen.
  • Mikäli pandemiatilanne antaa myöden, niin pyrimme jokaisessa ryhmässä järjestämään kauden lopulla tanssiesityksen, jota vanhemmat voivat tulla katsomaan saliin. Ohjaaja infoaa tästä erikseen vielä kauden edetessä.
  • Muistattehan hoitaa wc-käynnit ennen tunnin alkua

Mikäli nousee kysyttävää, olkaa rohkeasti yhteydessä! Iloista kerhokautta kaikille!

- Vantaan Lastenliitto