KESÄN LEIRIKIRJE

Tervetuloa mukaan Vantaan Lastenliiton leireille! Tästä leirikirjeestä löydät tarvitsemasi tiedot leirien tärkeimmistä käytänteistä. Tutustuthan myös leirivanhemman infopakettiin, jossa vastaamme useimmin esitettyihin kysymyksiin ja kerromme yleisemmin leiriemme käytänteistä.

Toiminta-aika

Leirien päivittäinen toiminta-aika on ma-pe klo 10.00 - 15.00. Tästä poikkeuksena viikko 25, jolloin leireillään ma-to.

Ilmoittautumisen jälkeen olet saanut sähköpostiin automaattisen vahvistusviestin. Viestistä löydät tarkemmin oman leiriviikkosi aikataulut. Tiedot löytyvät myös nettisivuiltamme kunkin leirin ilmoittautumislomakkeesta.

Leiripaikkojen yhteystiedot:

Huomioithan, että leiripuhelimet ovat ennen leirikauden alkua muussa käytössä ja leiriohjaajia ei tavoita niistä ennen leiriviikon alkua.
* puhelinnumerot päivitetään myöhemmin

Kivistö: 0503634503

Hiekkaharju: 0458950141

Mikkola: 0451362776

Nikinmäki: 0415818329

Päiväkumpu: 0503236544

Länsimäki: 0451110495

Pähkinärinne: 0415818330

Leirin aloitus

Leirit aloitetaan kokoontumalla klo 10.00 toimipaikan pääsisäänkäynneillä. Tällöin leiriohjaajamme ottavat leiriläiset vastaan sekä vastailevat mielellään leiriin liittyviin kysymyksiin. Ohjaajat tunnistaa ensimmäisenä leiripäivänä sinisestä lastenliitto-liivistä. Huomioithan, että leirit järjestetään kouluilla, joten parkkitilaa saattaa olla rajallisesti.

Yhteydenpito leireillä

Leiriohjaajat tavoitat leiripuhelimesta arkisin klo 10-15. Muina aikoina voit lähettää tekstiviestin. Muista myös ilmoittaa, mikäli lapsi ei jonain päivänä osallistu leirille tai saapuu myöhässä/ lähtee etuajassa.

Ruokailu

Leiripäivän aikana leiriläisille tarjotaan lämmin lounas. Lounaan valmistamisesta ja toimittamisesta leiripaikalle vastaa H&S Catering Service. Lounaslistoja voi kysellä tarvittaessa leiripaikalta. Mahdolliset ruoka-aineallergiat on kysytty ilmoittautumisen yhteydessä. Mahdollisiin myöhässä tulleisiin muutoksiin ruokatoimittaja saattaa veloittaa osallistujalta lisämaksun.

Välipala ei kuulu leirihintaan. Leiriläinen voi halutessaan tuoda leirille mukanaan terveellistä välipalaa. Leirille ei kuitenkaan saa tuoda karkkeja, limsaa tai muita herkkuja. Eväiden tulee olla reppusäilytyksen kestäviä ja pakattuna niin, että lapsen on helppo kuljettaa niitä mukana.

Jokainen lapsi tuo leirille omat ruokailuvälineet: lautanen, muki, aterimet. Ruokailuvälineet huuhdellaan aina ruokailun jälkeen ja viedään kotiin pestäväksi jokaisen leiripäivän päätyttyä.

Löytötavarat

Löytötavaroita voi tiedustella leiriviikon aikana ohjaajilta tai leirin päättymisen jälkeen Vantaan Lastenliiton toimistolta. Löytötavaroita säilytetään toimistolla kahden kuukauden ajan.

Ota leirille mukaan

• omat ruokailuvälineet

• halutessasi välipalaa

• juomapullo ja aurinkoisina päivinä hattu/lippis ja aurinkorasva

• sään mukaiset vaatteet, joissa on kiva touhuta niin ulkona kuin sisällä. Leiritoiminnassa painotetaan ulkoilua, joten sään mukaiset varusteet ovat välttämättömät!

• leiripaikoissa ei käytetä kenkiä sisällä, joten voit halutessasi ottaa mukaan erilliset sisäkengät.

Muuta tärkeää

• Leirihinta sisältää leiriviikon ohjelman, materiaalit, lämpimän lounaan sekä vakuutuksen. Leiriläiset on vakuutettu OP-Pohjolassa. Vakuutuksen piiriin ei kuulu lapsen henkilökohtainen omaisuus, kuten kännykät.

• Leirille ei saa tulla lievästikään sairaana. Lapsen sairastuessa huoltajan tulee hakea lapsi välittömästi leiriltä.

• Huoltajan tai varahakijan tulee olla tavoitettavissa päivän aikana.

• Huolehdi, että lapsen tavarat ja vaatteet ovat sellaisia, että ne ovat toimintaan soveltuvia ja kuluminen tai likaantuminen ei haittaa.

• Lapsen vaatteet on hyvä nimikoida.

• Leiriltä saatetaan tehdä lyhyitä päiväretkiä, mutta niistä ilmoitetaan aina leirikohtaisesti leirin aikana.

• Olethan antanut ilmoittautumisen yhteydessä tiedot lapsen allergioista ja muista tärkeistä asioista, joita ohjaajan tarvitsee ottaa leirillä huomioon?

• Toteutamme toiminnassamme kestävää kehitystä mikä tarkoittaa sitä, että käytämme paljon kierrätys- ja lahjoitusmateriaaleja sekä vältämme kertakäyttöisten tuotteiden käyttöä, kuten aterimien. Mikäli sinulla on sellaista tavaraa, jota haluaisit lahjoittaa toimintaamme varten, olethan yhteydessä!

• Vantaan Lastenliiton toimisto on pääsääntöisesti kiinni koko heinäkuun.

Mikäli leireistä nousee mieleen kysymyksiä tai haluat ilmoittaa jostakin (esimerkiksi muuttuneet ruoka-aineallergiat) voit ottaa yhteyttä:

Nora Isaksson, vantaa.viestinta@lastenliitto.fi, 050 549 3347

Tervetuloa mukaan Vantaan Lastenliiton leirille!