Leiriteemat 2021

Leiritoimintamme on kivaa yhdessä puuhailua erilaisten leiriteemojen parissa. Teemasta riippumatta leiriviikon aikana keskitytään hauskaan leikkimieliseen yhdessä tekemiseen, joka voi pitää sisällään muun muassa liikuntaa, askartelua ja leikkejä. Päiviin sisältyy ohjattua teematoimintaa sekä aikaa vapaalle toiminnalle.

Jokainen leiri on yksilöllinen, sillä toiminta rakentuu lapsiryhmän ja ohjaajatiimin mukaan. Koska toiminta muokkautuu leiriviikon aikana, tarkkoja leirisuunnitelmia ei leirin alussa jaeta. Alla näet kuitenkin esimerkkirungon siitä, millainen päivän rakenne voisi olla.

Leiripaikalla kannattaa olla joka aamu klo 10.
10.00 saapuminen
10.00–12.00 ohjattua toimintaa/ osittain vapaata toimintaa
12.00 ruokailu
13.00–15.00 ohjattua toimintaa
15.00 lähtö kotiin

#Kivaayhdessä (vk 23)

Tällä leiriviikolla puuhataan kaikenlaista kivaa mitä rentoon ja touhuntäyteiseen kesäviikkoon voi mahduttaa, sillä tämän viikon ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa. Leirisuunnitelmissa otetaan huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano sekä lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Leirin ohjelma voi koostua esimerkiksi seuraavista kokonaisuuksista:

Takapihaturistit - Ulkoilua lähimaastossa
Kurkistus velhomaailmaan
Hölympialaiset - liikuntaa hassutellen
Perinneleikit
Teatterikärpäsen puraisu
Taidetta luonnossa
Värikästä! - päivän teemana värit eri muodoissa
Lekotellen ja rentoutuen

Pääset valitsemaan sinua kiinnostavat teemat ilmoittautumislomakkeessa, sekä kertomaan muut toiveesi leirin sisältöä koskien. Kunkin leirin ohjelma on ainutlaatuisensa, sillä niin ovat lapsetkin. Tervetuloa pitämään kivaa yhdessä!

Kamu-kameleontin luontoseikkailu (vk 24)

Lastenliiton maskotti Kamu-kameleontti on kaikkien lasten kaveri. Kamun luontoseikkailuleirillä tutkitaan luontoa, tehdään retkiä lähialueella ja askarrellaan luonnosta löytyvillä materiaaleilla! Kamun leirit ovat aina osallistujiensa näköisiä, sillä lapset pääsevät osaksi leirisuunnittelua. Leirillä ollaan mahdollisimman paljon ulkona, joten varauduthan sään mukaisilla varusteilla. Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti luontoteeman mukaisesti.

Kesäleirifestarit (vk 25)

Festaripassi, jättisaippuakuplat, festaritiipii, ystävärannekkeet, kasvomaalaukset ja kaverit.. Niistä on kesän ikimuistoisin leiriviikko tehty. Tule mukaan kanssamme luomaan lasten omia kesäfestareita Lastenliiton päiväleirille! Leirillä lapset pääsevät ikäluokalle sopivalla tavalla tutustumaan festareiden maailmaan sekä järjestäjinä että festarikansana.

Velhokoulu (vk 26)

Vaikka kesä sulkee tavalliset koulut, me raotamme hetkeksi velhokoulun ovea. Matkalla magian maailmaan pääset mukaan loitsutunnille, tutustumaan taikajuomien valmistukseen sekä kokeilemaan taitojasi taianomaisen liikkumisen parissa. Tule mukaan selvittämään, mihin tupaan itse kuulut! Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti taikateeman mukaisesti.

Kunkin leirin ohjelma muokkautuu lapsiryhmän toiveiden mukaisesti teemaa noudatellen omanlaisekseen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

TAKAISIN LEIRISIVULLE