Leiriteemat 2020

Tältä sivulta löydät kootusti kaikki eri vuoden 2020 leiriteemat kuvauksineen. Teema on punainen lanka, joka kulkee mukana jokaisen leiriviikon temmellyksessä kaikessa tekemisessä. Teemasta riippumatta leiriviikon aikana keskitytään hauskaan leikkimieliseen yhdessä tekemiseen, joka voi pitää sisällään muun muassa liikuntaa, askartelua ja leikkejä. Meillä sinusta ei leivota valmista astronauttia tai kilpaurheilijaa, mutta tarjoamme muistorikkaan viikon kamujen kanssa.

Kamu-kameleontin syyslomaleiri

Lastenliiton maskotti Kamu-kameleontti on vekkuli ja vikkeläjalkainen kaveri. Syyslomalla leireillään Kamu-kameleontin touhukkaalla syyslomaleirillä eri alueiden koulujen tiloissa ja lähimaastossa. Leirin aikana liikutaan, leikitään ja touhutaan kaikkea kivaa yhdessä leiriläisten ja ohjaajien kanssa hyödyntäen erilaisia Kamu-kameleontin puuhavinkkejä.

Keittiöapureiden kesäleiri

Leirillä otetaan keittiö haltuun ja suunnataan moninaisten makujen maailmaan. Tule keräämään oma reseptikirjasi pullolleen helppoja välipaloja sekä suolaisten ja makeiden leivonnaisten ohjeita. Leiri ei vaadi aiempaa kokemusta ruuanlaitosta. Kokkailun lisäksi leirillä leikitään ja liikutaan monipuolisesti. Leirillä käsitellään monipuolisesti erilaisia ruoka-aineita. Jotta leirille mahtuu myös muuta hauskanpitoa, lounasruoka tulee leirille valmiiksi tilattuna.

Kesäleirifestarit

Festaripassi, jättisaippuakuplat, festaritiipii, ystävärannekkeet, kasvomaalaukset ja kaverit.. Niistä on kesän ikimuistoisin leiriviikko tehty. Tule mukaan kanssamme luomaan lasten omia kesäfestareita Lastenliiton päiväleirille! Leirillä lapset pääsevät ikäluokalle sopivalla tavalla tutustumaan festareiden maailmaan sekä järjestäjinä että festarikansana.

Kesätaiteilijoiden työpaja

Kesätaiteilijoiden työpaja on kuvataiteeseen ja kädentaitoihin painottunut leiri, jolla askarrellaan, maalataan ja piirretään monipuolisesti. Tehdessä kehitetään kädentaitoja ja nautitaan leikkimielisesti tekemisestä ja yhdessäolosta. Leirin aikana myös ulkoillaan, leikitään ja liikutaan.

#Kivaayhdessä

Tällä leiriviikolla puuhataan kaikenlaista kivaa mitä rentoon ja touhuntäyteiseen kesäviikkoon voi mahduttaa, sillä tämän viikon ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa. Leirisuunnitelmissa otetaan huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano sekä lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Leirin ohjelma voi koostua esimerkiksi seuraavista kokonaisuuksista:
Takapihaturistit - Ulkoilua lähimaastossa
Nokkelat salapoliisit
Hulluttelevan tieteentekijän testiryhmä

Lajitestaajat

Valmiina, paikoillanne, NYT! Ilmassa on vauhtia, kun innokkaat lajitestaajat kokoontuvat yhteen.

Tällä leiriviikolla tutustutaan erilaisten pelien ja leikkien maailmaan eikä yksikään lajitestaajien leiriviikko ole samanlainen, sillä tavoitteena on löytää jokaiselle lapselle oma suosikkitapa liikkua. Viikon aikana kokeilemme niin erilaisia joukkuelajeja kuin liikunnallisia leikkejä ja elämyksiä sisällä ja ulkona.

Metsinkäisten salattu luonto

Metsinkäiset, nuo pikkuriikkiset oliot, ovat innokkaina vastaanottamaan leiriläiset tutkimusmatkalle luonnon helmaan. Selvitetään yhdessä muun muassa miltä näyttää maailma muurahaisten silmin ja millaisia askartelumateriaaleja luonto tarjoaa. Metsinkäisten mukana tutustumme leiripaikan lähiluontoon ja sen eliöihin. Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti luontoteeman mukaisesti.

Velhokoulu

Vaikka kesä sulkee tavalliset koulut, me raotamme hetkeksi velhokoulun ovea. Matkalla magian maailmaan pääset mukaan loitsutunnille, tutustumaan taikajuomien valmistukseen sekä kokeilemaan taitojasi taianomaisen liikkumisen parissa. Tule mukaan selvittämään, mihin tupaan itse kuulut! Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti taikateeman mukaisesti.

Kunkin leirin ohjelma muokkautuu lapsiryhmän toiveiden mukaisesti teemaa noudatellen omanlaisekseen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

TAKAISIN LEIRISIVULLE