class="white-text"

Koulutukset
Lapsiparkkitoiminta

leiriteemat 2019

Tältä sivulta löydät kootusti kaikki eri kesän 2019 leiriteemat kuvauksineen.

Keittiöapureiden kesäleiri

Leirillä otetaan keittiö haltuun ja suunnataan moninaisten makujen maailmaan. Tule keräämään oma reseptikirjasi pullolleen helppoja välipaloja sekä suolaisten ja makeiden leivonnaisten ohjeita. Leiri ei vaadi aiempaa kokemusta ruuanlaitosta. Kokkailun lisäksi leirillä leikitään ja liikutaan monipuolisesti. Leirillä käsitellään monipuolisesti erilaisia ruoka-aineita. Jotta leirille mahtuu myös muuta hauskanpitoa, lounasruoka tulee leirille valmiiksi tilattuna.

Kepparitallin kesäpäivät

Ota tiukka ote suitsista, sillä nyt mennään eikä meinata! Kepparitallin kesäpäivillä keskitytään oman kepparin tekoon. Lisäksi taiteilemme sukutauluja, varusteita ja harjoittelemme keppareiden käsittelyä ja koulutusta. Talli toivottaa innokkaat heppahullut tervetulleiksi. Käsityöpainotteinen päiväleiri. Lisäksi viikolla taiteillaan, leikitään ja liikutaan monipuolisesti.

Ilmoittautuessasi voit valita oman taitotasosi mukaisen tavan kepparin tekoon. Aloitteleville keppariharrastajille suosittelemme villasukkakepparia.

Kesäleirifestarit

Festaripassi, jättisaippuakuplat, festaritiipii, ystävärannekkeet, kasvomaalaukset ja kaverit.. Niistä on kesän ikimuistoisin leiriviikko tehty. Tule mukaan kanssamme luomaan lasten omia kesäfestareita Lastenliiton päiväleirille! Leirillä lapset pääsevät ikäluokalle sopivalla tavalla tutustumaan festareiden maailmaan sekä järjestäjinä että festarikansana.

#Kivaayhdessä

Tällä leiriviikolla puuhataan kaikenlaista kivaa mitä rentoon ja touhuntäyteiseen kesäviikkoon voi mahduttaa, sillä tämän viikon ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa. Leirisuunnitelmissa otetaan huomioon kunkin lapsiryhmän kokoonpano sekä lasten omat toiveet aktiviteeteista.

Leirin ohjelma voi koostua esimerkiksi seuraavista kokonaisuuksista:
Takapihaturistit - Ulkoilua lähimaastossa
Nokkelat salapoliisit
Hulluttelevan tieteentekijän testiryhmä

Lajitestaajat

Valmiina, paikoillanne, NYT! Ilmassa on vauhtia, kun innokkaat lajitestaajat kokoontuvat yhteen.

Tällä leiriviikolla tutustutaan erilaisten pelien ja leikkien maailmaan eikä yksikään lajitestaajien leiriviikko ole samanlainen, sillä tavoitteena on löytää jokaiselle lapselle oma suosikkitapa liikkua. Viikon aikana kokeilemme niin erilaisia joukkuelajeja kuin liikunnallisia leikkejäkin sisällä ja ulkona.

Metsinkäisten salattu luonto

Metsinkäiset, nuo pikkuriikkiset oliot, ovat innokkaina vastaanottamaan leiriläiset tutkimusmatkalle luonnon helmaan. Selvitetään yhdessä muun muassa miltä näyttää maailma muurahaisten silmin ja millaisia askartelumateriaaleja luonto tarjoaa. Metsinkäisten mukana tutustumme leiripaikan lähiluontoon ja sen eliöihin. Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti luontoteeman mukaisesti.

Pelastakaa avaruusolio Alvar!

Aluksestaan vahingossa Maahan pudonnut avaruusolio Alvar on saatava takaisin hänen omalle kotiplaneetalleen. Nyt täytyykin löytää oikea joukko avaruustutkijoita, jotka voivat auttaa häntä ratkaisemaan keinot tämän mysteerin ratkaisemiseksi. Hyppää mukaan tutkimaan avaruuden ihmeitä ja keksimään ratkaisu avaruusolion kotiin palauttamiseksi! Pelaamme myös pelejä ja leikkejä ja liikumme leiriviikolla sisällä ja ulkona.

Pähkähullun professorin tiedepaja

Älynystyröitä hemmotellaan Pähkähullun professorin tiedepajassa, jossa päästään raottamaan tieteen salaisia kansioita ja tutustumaan helppoihin keittiökemian alkeisiin. Viikolla tutustutaan tieteen maailmaan kokeillen, taiteillen, leikkien ja liikkuen monipuolisesti.

Velhokoulu

Vaikka kesä sulkee tavalliset koulut, me raotamme hetkeksi velhokoulun ovea. Matkalla magian maailmaan pääset mukaan loitsutunnille, tutustumaan taikajuomien valmistukseen sekä kokeilemaan taitojasi taianomaisen liikkumisen parissa. Tule mukaan selvittämään, mihin tupaan itse kuulut! Viikon aikana taiteillaan, liikutaan ja leikitään monipuolisesti taikateeman mukaisesti.

Kunkin leirin ohjelma muokkautuu lapsiryhmän toiveiden mukaisesti teemaa noudatellen omanlaisekseen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

TAKAISIN LEIRISIVULLE